A húsvét árbevétele a járvány előtti utolsó évben, 2019-ben 4 milliárd forint fölött alakult, tavaly ez drasztikusan visszaesett: 20-25 százalékkal 3,2 milliárd forintra. Az édességek piaca ugyanakkor stabil maradt 2020-ban, annak ellenére, hogy tavaly csaknem minden negyedik csokinyúl vagy tojás ottmaradt a boltok polcain – mondta.

húsvéti szezonális édességek mennyisége a korábbi években az ezer tonnát is elérte, ez másfélszerese a Mikulás-szezonnak, amikor 600 tonna körül alakul a fogyasztás. A teljes, éves édességfogyasztásnak az 5 százalékát teszi ki a húsvéti tette hozzá. A tapasztalataik szerint 40-40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl és a csokitojás a legnépszerűbb termék.

Csokoládényulakat csomagolnak a húsvéti csokoládétermékek gyártása során a Nestlé Hungária Kft. diósgyőri gyárában Miskolcon 2020. február 6-án

Várhatóan a gyártók a tavalyihoz hasonló veszteséget már nem szenvednek el – fotó: MTI/Vajda János

Némethné Szabó Alíz, a Metro Kereskedelmi Kft. édesség és cukrászati menedzsere elmondta: a szezonra a felkészülést a gyártók már tavaly november-decemberben elkezdték, az előzetes tervekhez képest jól állnak az értékesítési adatok alapján. Idén a gyártók a tavalyihoz hasonló veszteséget már nem szenvednek el várhatóan a jobb felkészülés miatt, igaz jelentős bizonytalansággal kellett készülni a járvány harmadik hullámára.

„Nem lesz rosszabb ez a szezon a tavalyinál”

– jelentette ki a menedzser hozzátéve, a járványhelyzettől függetlenül a húsvéti szezonális édességek értékesítése évről-évre csökken, mert változnak a fogyasztói szokások. A tavalyi, lezárások miatti visszaesést kiárusításokkal próbálták mérsékelni, már hetekkel az ünnep előtt. Még így is jelentős készletek maradtak a gyártóknál a járvány első hulláma miatt. Kitért arra is, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a prémium és a speciális, „mentes” termékek iránt.