Az MTZ-k a keleti blokk legnagyobb példányszámban eladott traktorai, ami évtizedekig a mindennapok részét képezték egyszerűségük, karbantarthatóságuk miatt,  de a népszerűségük még ma is tart. A gyártó történetéről korábban részletesebben is írtunk, aztán elkezdtük megmutatni nektek azokat a videókat, amelyek egy restaurálás lépéseit követik nyomon.

mtz

Az MTZ-k a keleti blokk legnagyobb példányszámban eladott traktorai – fotó: Youtube

A felújítás során szinte csodát műveltek a csupa rozsda MTZ 52-essel:

  • az első videóban az állapotfelmérés, az első indítás és a szétszerelés első mozzanatai láthatóak
  • a második részben már előkerül a hegesztő és a flex is, és tényleg atomjaira vetkőztetik az 52-est
  • a harmadik részben a 80-asból származó üzemanyagtartályok felújítása van soron
  • a negyedik részben komoly dilemmával szembesülnek a restaurálók
  • az ötödik részben megérkeznek a várva várt alkatrészek
  • hatodik videó a váltóról szól - amiről sajnos kiderűl, hogy a 3-as és a 6-os fokozat fogaskereke sérült

Ennyi pénzből már új MTZ-t lehet venni!

Az indrek06 néven ismert észt fiatalember alapos munkát végez, szinte megszállottan áll neki egy-egy már menthetetlennek tűnő gép felújításának.

Végre elérkezik az a pillanat is, a munkálatok során, amikor végre nem szét, hanem összefelé mennek az alkatrészek és az egységek (kardánhajtás, váltó, differenciálmű). Logikai és türelemjáték a hidraulika rendszer felújítása, ahogy az üzemanyagrendszer felújítása is.


A felújítás története nem ért véget! A legújabb részekben az látható, ahogy fülkét kap a traktor

Hosszú időbe telt mire talált egy megfelelő és persze eredeti fülkét, megfizethető áron. Amit pedig már sokszor hallottunk: ahhoz, hogy építkezzünk, először bontani kell... sokat.

A fülke korszerűsítése

A fülke átalakítása és „korszerűsítése", amihez Moszkvics zsanérra, és Mercedes szelepekre is szükség volt, persze van, amelyik már nem eredeti funkcióját tölti be. Az is látható, hogy az üvegek eltávolítása és az alapos csiszolás utánmég több rozsda került felszínre  és helyenként erősen korrodáltak a lemezek is, de ezért van a hegesztő.

A fülke padlója

A fülke padlója és az akkumulátor tartó kialakítása. A fülke középlemeze utólag könnyen elmozdítható, így ha szükséges egy mozdulattal elérhetővé válik a hidraulika rendszer, és a differenciálzár.

Sárvédők és világítás

Az eredeti elemeken sajnos csak csiszolás után látszott, hogy mennyire rossz állapotban vannak, így azokat már nem érdemes felújítani, viszont helyettük készült két teljesen új sárvédő.

Hamarosan jelentkezünk az új részekkel. Addig is nézegess MTZ-ket a Piactér-oldalunkon!