A 245-ös traktor erőforrásául Rába M.A.N. D2156 MT6 diesel motor került beépítésre, míg az eredeti futóművek Rába gyártmányúra lettek cserélve, melyeket kifejezetten erre fejlesztettek ki. 1976 végén megjelent a Rába-180-as univerzális, korszerű négykerék meghajtású, univerzális, többcélú eszközhordozó erőgép.

180-as ásóboronával

180-as ásóboronával

1979-ben a Bábolnai Napokon mutatkozott be a tovább fejlesztett Rába Steiger 250-es gép, mely 250 lóerőre kalibrált motort, erősebb teherbírású hidakat, valamint új fülkeberendezést is kapott. Az 1985-ös OMÉK egy újabb korszakot hozott el a Rábák életében: hazai formatervező által megálmodott külsővel hullt le a lepel a RÁBA 300 traktorról, melyet Rába D11 TL típusú új motorral szereltek.

A három grácia

A három grácia

1990 év végén a gyár átmenetileg befejezte a Rába Steiger traktorok gyártását, majd 3 év elteltével, immáron korszerű Rába D10TLL motorral felszerelve újra megkezdték a gyártásukat. 1998 tavaszán bemutatkozott a 320 LE-s Rába D10 TLL-235 motorral szerelt Rába-320.

Az egyre növekvő elvárások miatt a Rába 250, valamint a 320 traktorok is rendelkeztek elektronikusan kapcsolható differenciálzárral. 2001-ben végleg leállították az erőgépek gyártását.

A szakmári D10-esek

A szakmári D10-esek

Helvéciai flotta, élen 320-assal

Helvéciai flotta, élen a 320-assal

Keceli szépség felújítva

Keceli szépség felújítva

Múlt és jelen találkozása

Múlt és jelen találkozása

Nem csak a mezőgazdaságban közkedveltek

Nem csak a mezőgazdaságban közkedveltek

Rába 180 mélyszántás közben

Rába 180 mélyszántás közben

Rába 300

Rába 300

Tavasszal Tömörkényen

Tavasszal Tömörkényen

Újteleki Alkotmány TSZ-be frissen megérkezve

Újteleki Alkotmány TSZ-be frissen megérkezve – fotók: Agroinform.hu / Simon Péter

További képeinket IDE kattintva tekinthetik meg.