Most egy felújításra szoruló, 1963-as évjáratú traktorról lesz szó, amit akár az egyik fiú is kaphatott karácsonyi ajándékba, ugyanis a videóban felbukkan egy kis karcsonyfa is a műhely egyik sarkában. A munka jól sikerült, akár a földekre is indulhatnának vele dolgozni, a teljes generál után.


Teljes felújítás

Bár nem egyszerű csavarrozsdátlanításról van szó, a traktor restauráló csapata az eredetileg tervezettnél sokkal teljesebb körű, részletekig menő felújítást végzett. A traktor minden alkatrészét és rendszerét megvizsgálták. Néhány jó állapotban lévő eredeti alkatrész, vezeték a helyén maradt, azonban számos alkatrészt vagy kijavítottak, vagy kicseréltek.

A helyreállítási folyamat magában foglalta a motor teljes felújítását, több rendszer újjáépítését, beleértve a hidraulikarendszert, a mechanikus csatalkozásokat, az erőátvitelt, valamint az üzemanyag- és az elektromos rendszer különböző alkatrészeinek cseréjét. A restaurálás utolsó lépései közé tartozott a teljes traktor újra festése és összeszerelése.

John Deere 3010D - főbb jellemzők

A történethez hozzá tartozik, hogy a 3010-esből kétféle fő variációt gyártottak 1961-tő 1963 végéig: egy mezőgazdaságit (sorművelőt) és úgynevezett ipari traktort. Előbbinek egy ikerkereke volt elől és a ma is ismert zöld-sárga színre festették gyárilag, míg utóbbi elől széles nyomtávval készült és a munkagépekre jellemző, mustársárgás színárnyalatban készült.

Tény és való, a videóban szereplő már a megszokott „agrár" fényezéssel látható és természetesen nem zárja ki a szántóföldi használatot. A „D" betű egyszerűen a 4,2 literes, 4 hengeres, 52 lóerős, szívódízel erőforrásra utal, ugyanis kapható volt szintén 4 hengeres, 3,3 literes motorral is, benzin és LPG üzemmóddal is.

régi traktor

Van, aki régi traktorok felújításával foglalkozik — fotó: pixabay.com

Előre kb. 25, míg hátra maximum 14 km/órával haladhatott

Ami érdekes, hogy minden esetben az üzemanyagtartály elöl volt, mögötte a hűtő és motorblokk, ezért látni kétoldali hűtőráccsal ezen traktorokat.

Az első tengelytől függetlenül az erőátvitel 8 előre- és 3 hátrameneti fokozatú. Előre kb. 25, míg hátra maximum 14 km/órával haladhatott. A fokozatváltás szinkronizált volt ugyan, de csak a 4 fokozatcsoporton belül, csoportváltáshoz meg kell állni a traktorral és az egytárcsás kuplungot használni.

A traktor 3200 mm hosszú, tengelytávja 2080 mm, szélessége 1930 mm, nyomtáv elöl 1420 mm, hátul 1520-2030 mm. Minimum önsúly: 2727 kg.