A JDLink™ Dashboarddal induló cikksorozatunk következő része a John Deere által támogatott, fejlesztett Expert Alert szolgáltatás. Ezt a szolgáltatást, a John Deere csak a hivatalos kereskedőinek teszi hozzáférhetővé, így Magyarországon csak a KITE Zrt. partnerei számára érhető el.

A KITE Zrt. szervize kiemelt figyelmet fordít az Expert Alert szolgáltatás minőségére. Ezt mutatja az is, hogy a KITE Zrt. központjában egy kizárólag erre a célra kialakított teremben egy mérnök kolléga folyamatosan nyomon követi a gépek adatait, riasztásait.

KITE

A KITE mérnöke folyamatosan nyomon követi a gépek adatait, riasztásait

Mivel nyújt többet az Expert Alert szolgáltatás?

A jelenlegi szerviszolgáltatásban egy átlagos hibajavítás folyamata az, hogy kiérkezünk a meghibásodott géphez, diagnosztizálunk és a meghibásodás utáni állapotra kínálunk megoldást. Az Expert Alert szolgáltatás komoly szemléletváltást hoz a gépek szervizelésének folyamatában. Ez a program egy olyan analitikai rendszer, ami a mezőgazdasági motoros gépek üzemi paramétereit, hibakódjait elemzi egy folyamatosan optimalizált algoritmus segítségével. Ebből adódóan, az előző cikkben szereplő JDLink™ távoli jármű felügyelet eszközrendszer használatával

a gép előre tudja jelezni a várható meghibásodásokat még mielőtt azok bekövetkeznének.

A váratlan meghibásodások, gépállások nagy kockázatot jelentenek a termelők számára főleg a szezon kritikus szakaszában, amikor túlterheltség jelentkezik a szervizszolgáltatónál is. Ebben az időszakban egy meghibásodás komoly logisztikai problémát jelent és jelentős anyagi veszteségekkel járhat.

szerviz

Az Expert Alert szolgáltatással el tudjuk kerülni a nagyértékű fődarabok cseréjét, ami csökkenti az üzemeltetésre szánt költségeket és növeli a gép szezonális működését

Az Expert Alert szolgáltatás igénybevételével el tudjuk kerülni a váratlan meghibásodásokat, gépállásokat. A meghibásodás előtt észrevett kisebb értékű alkatrészek cseréjével el tudjuk kerülni a nagyértékű fődarabok cseréjét, ami nagymértékben csökkenti az üzemeltetésre szánt költségeket és növelni tudja a gép szezonális működését, amely a termelékenység, valamint a jövedelem növekedését hozza magával.

Hogyan működik az Expert Alert szolgáltatás?

A program alapja és előnye, hogy távolról egy vezérlő egységen keresztül figyeli a gép adatait, hibakódjait és az előre meghatározott algoritmusok alapján értékeli azt. Amennyiben egy adott gép paraméterei a normál működési tartományon kívül esnek, akkor a rendszer figyelmeztetést küld a KITE Zrt. központi kollégájának, amit azonnal továbbít a területileg illetékes szerviz-csoportvezető kollégának, hogy intézkedjen a hiba megelőzéséről. A gyártói figyelmeztetés tartalmazza a hibára vonatkozó diagnosztikai lépéseket, javítási utasításokat és az esetleges alkatrészigényt is.

KITE

A program távolról figyeli a gép adatait és ha adott paraméterek a normál működési tartományon kívül esnek, akkor rögtön figyelmeztetést küld

Ezáltal, előzetes helyszíni felmérés nélkül információnk van a meghibásodás minőségéről és az első kiszállás alkalmával már a kész megoldással érkezünk a géphez.

Mivel a diagnosztizálást a rendszer már elvégezte így a helyszíni javítás ideje lecsökken és ennek köszönhetően a gép a lehető legrövidebb időn belül újra munkába tud állni.

szerviz

Nincs szükség helyszíni diagnosztizálásra, így a javítás ideje lényegesen lecsökken

Partnereink az Expert Alert szolgáltatást könnyen és ingyenesen igénybe tudják venni a https://myjohndeere.deere.com internetes portálon keresztül a hozzájáruláskezelő segítségével.

Ezáltal engedélyt ad a hivatalos John Deere márkaképviselet szervizénék, hogy az adatvédelmi szabályok betartását figyelembe véve, az előre tudja jelezni a várható meghibásodásokat és ezzel proaktív módon segítse partnereit.

Az Expert Alert szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel, kérjük forduljon bizalommal Szabó Gábor, központi szervizműveleti vezetőhöz a szabogabor@kite.hu e-mail címen.