Részt vesz továbbá az alsó-szászországi H2Agrar mezőgazdasági modellprojektben, amelynek célja a mezőgazdasági célú hidrogéninfrastruktúra kutatása.

A mindennapos alkalmazás a cél

Több traktorba is üzemanyagcellás meghajtást építenek be, és a Fendt idén áprilisban szállítja le a két első generációs prototípusát a Haren (Emsland) területén található gazdaságoknak.

A H2Agrar projekt célja, hogy az emslandi régióban kutatást végezzenek, és létrehozzanak egy mezőgazdasági célú hidrogéninfrastruktúrát, valamint olyan hidrogénüzemű traktorok prototípusait fejlesszék ki, amelyek a megszokott módon használhatók a gazdaságokban. A Fendt prototípusát a bajor Gazdasági, Regionális Fejlesztési és Energiaügyi Minisztérium által rendezett csúcstalálkozón mutatták be.

Fendt traktor

A Fendt idén áprilisban szállítja le a két első generációs prototípusát – fotó: www.fendt.com

Hubert Aiwanger, a bajor tartomány gazdasági, regionális fejlesztési és energiaügyi minisztere elmondta, hogy a hidrogénben kulcsfontosságú megoldást látnak a mezőgazdasági és az erdészeti alkalmazások terén. A mezőgazdaság és az erdőgazdálkodás sok energiát tud szolgáltatni, amelyet hidrogén előállítására is fel lehet használni.

Az agrár-PV-erőművek (napelemparkok mezőgazdasági művelés alatt álló területen) vagy a szélenergia által a mezőgazdasági és erdészeti területeken termelt villamos energiát szintén felhasználnák hidrogéntermeléshez. Elképzelhető még a biogázüzemekből vagy erdei fahulladékból származó hidrogén is.


A H2Agrarnak a Green H2 Hub-Harennel közös projektje elnyerte a DLG Agrifuture Concept Award 2022 díjat. Alsó-Szászország tartomány finanszírozza a hidrogéninfrastruktúra fejlesztését az emslandi modellrégióban.

Az egyesült királyságbeli Immingham kikötője nemrégiben hidrogénüzemű termináltraktorok próbájának adott otthont a konténerterminálban.

Az ABP (Associated British Ports – Brit Kikötői Szövetség) szerint ez volt az első alkalom az Egyesült Királyságban, hogy üzemanyagcellát próbáltak ki, és remélik, hogy ez fontos előrelépést jelent a brit kikötők szén-dioxid-mentesítésében.

A hollandiai székhelyű Terberg által biztosított hidrogénüzemű terminálvontatót 2020 októberében a rotterdami kikötőben található United Waalhaven Terminalsban szintén kipróbálták.

Forrás: www.h2-view.com