A Continental az új fejlesztésű VF TractorMaster Hybrid mezőgazdasági abroncsokkal együtt mutatta be - immár a gazdák számára is elérhető - ContiPressureCheck gumiabroncs nyomás- és állapotellenőrző rendszert.

A Continental VF TractorMaster Hybrid nagyon rugalmas flexibilis (VF) gumiabroncsok, amelyeket a portugáliai Lousadban fejlesztettek ki, szorosan együttműködve más európai K + F egységekkel. Egyedi hibrid futófelület-mintázattal rendelkeznek, amelyet nemcsak a jó terepjáró képesség elérésre tervezték, hanem közúton való kényelmesebb haladást is az új profilfelület alkalmazásával valósították meg. A Continental VF TractorMaster Hybrid abroncs profilja és szerkezete hosszabb élettartamú, mint a szokásos mezőgazdasági gumiabroncsok.

Hosszabb élettartam, új hybrid profilmintázat jellemzi az új VF TractorMaster Hybrid abroncsot - fotó: continental-tires.com

Egyre fontosabbá válik a gumiabroncsok nyomásszabályozása, mivel közúton az alacsony abroncsnyomás növeli az üzemanyag-fogyasztást, miközben a terepen a gumiabroncsok magasabb nyomása káros talajtömörödést eredményez. Optimális teljesítmény biztosít az új hibrid gumiabroncs, mivel a beépített gumiabroncs-érzékelők mérésének köszönhetően, gyorsan felfújható közúti használatra és leengedhető alacsony nyomásra a szántóföldi munkákhoz.

A Continental az elmúlt években kifejlesztett egy teljesen integrált gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszert, amelyet eddig a teherszállító járművek abroncsaiban alkalmaztak, de már adaptálták az önjáró mezőgazdasági gépek és traktorok abroncsaihoz is.

A rendszer érzékelőjét az abroncs belső légzáró részére kell rögzíteni, egy érzékelőtartó gumitokban - fotó: continental-tires.com

A ContiPressureCheck valós idejű gumiabroncs-adatokat szolgáltat a kezelő számára. Ez a technológia átfogó áttekintést nyújt a mezőgazdasági gépek gumiabroncsának folyamatos működéséről, állapotáról használat közben. A gumiabroncs-érzékelő méri és közli a gumiabroncs nyomását és hőmérsékletét, hogy segítse a kezelőt az optimális üzemi nyomás kiválasztásában.

A rendszer gyorsan és egyszerűen telepíthető, és nagy adat pontosságot biztosít, mivel a gumiabroncsba szerelt érzékelők megakadályozzák a mérési hibákat. A rendszer érzékelőjét az abroncs belső légzáró részére kell rögzíteni, egy érzékelőtartó gumitokban. A CCU központi jelvevő egységbe érkeznek abroncsérzékelők által adott jelek, amely értékeli az adatokat, és továbbítja az összes érzékelővel felszerelt abroncs állapotáról szóló információkat a kijelzőre, vagy a telematikai rendszerre.

A vezetőfülkébe rögzített kijelző mutatja az abroncsok nyomását és hőmérsékletét, nyomásvesztés esetén pedig figyelmezteti a sofőrt. A folyamatosan aktuális információk alapján, például integrált abroncsnyomás szabályozó rendszerrel rendelkező traktoroknál a gumiabroncs nyomást a kezelő a fülkéből ellenőrizheti és beállíthatja.

Az érzékelő által mért adatok, egy jelvevő központi egységen keresztül érkeznek a fülkében elhelyezett egyszerű kijelzőre - fotó: continental-tires.com

A megfelelő gumiabroncsnyomás és -hőmérséklet rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen, a biztonság, illetve hatékonyság szempontjából a mindennapi gazdálkodás során, valamint az idő- és pénzmegtakarításhoz. A gazdák gyakran nagy, akár 30 km-es távolságokat is megtesznek, pl. gabona betakarításakor vagy termény szállításakor. Nagy távolságokon a gumiabroncsok gyakran túlmelegednek, ami befolyásolhatja a jármű kezelését, illetve visszafordíthatatlan, idő előtti gumiabroncs károsodást okozhat.

A ContiPressureCheck megakadályozhatja ezt a végzetes helyzetet. A rendszer garantálja a biztonságot azzal, hogy folyamatosan ellenőrzi a gumiabroncsok nyomását és hőmérsékletét. Közli a gumiabroncs-érzékelő adatait a vezetőfülkén lévő képernyőn, és figyelmeztet, mielőtt az állapot kritikussá válna. Például riasztást küldhet, ha a gumiabroncs hőmérséklete túl magas (100 fok felett).

Szántóföldi körülmények között a ContiPressureCheck pontos és automatikus gumiabroncsnyomás mérésével a talajra kevésbé káros, folyamatosan alacsony és helyes gumiabroncsnyomást állíthatunk be, így csökkentve a talaj tömörödését.