A magyar piacon idén debütált Landini 6RS széria az egyik legfontosabb újítás volt a Landini kínálatában. A traktorszériát pontosan úgy tervezték, hogy egyesítse a sokoldalúságot, a termelékenységet és a kényelmet. Az innováció biztos alapokon nyugszik, hiszen a korábban már jól bevált és népszerű 6C széria az előd, mely kiváló bázist jelentett a továbblépéshez.

Erőforrás

Ez a megújult sorozat a 6-135 RS, 6-145 RS és 6-155 RS modelleket tartalmazza, amelyeket az FPT NEF 4,5 literes, 16 szelepes, 4 hengeres turbófeltöltéses, hengerenként 4-szelepes, közös nyomócsöves motorok hajtanak, amelyek maximális teljesítménye, 125 LE, 135 LE és 145 LE.

Az optimalizált elektronikus üzemanyag-befecskendezés és a továbbfejlesztett égési hatékonyság a HI-eSCR2 rendszerrel kombinálva lehetővé teszik, hogy ezek a motorok kivételes teljesítményt és nyomatékrugalmasságot nyújtsanak alacsony üzemanyagfogyasztás mellett. A maximális nyomatékot (520 Nm 551 Nm és 600 Nm) már 1200-as fordulatszámon leadják.

motor

FPT NEF 4,5 literes, 16 szelepes, 4 hengeres turbófeltöltéses, hengerenként 4-szelepes, közös nyomócsöves motor – fotó: AXIÁL Kft.

Hajtómű

A továbbfejlesztett ROBO-SIX sebességváltó 4 tartományban 6 Power Shift fokozattal 24+24 sebességfokozatot kínál, amely a mászófokozattal felszerelésével 40+40-re emelkedik. Két előre programozott munkamód optimalizálja a motor hatékonyságát: ezek az Eco és a Power funkciók, az első a fogyasztás alacsonyan tartására, a második pedig a maximális teljesítmény biztosítására összpontosít, hogy felgyorsítsa az aktuális feladat elvégzését.

A teljesítményt a 4 sebességes TLT fokozza. Említést érdemel a traktor „ECO FORTY” vagy „ECO FIFTY” funkciója (attól függően, hogy mekkora a váltó végsebessége) ami 1600 vagy 1900 1/min alatti motorfordulatot jelent 40 km/h vagy 50 km/h végsebesség mellett. Ennek eredménye a hagyományos megoldásokhoz képest az alacsonyabb zajszint és üzemanyagfogyasztás, valamint a hosszabb motor élettartam.

Két új funkcióval bővült a sebességváltó: az egyik a STOP&ACTION, a másik az APS – Auto-PowerShift funkció. Az előbbi használatával a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.

Az Intelligens APS (Auto-Powershift) lehetővé teszi a kezelő számára, hogy meghatározza a leginkább kényelmes motor fordulatszámot, miközben a sebességváltó automatikusan kapcsolja a legmegfelelőbb fokozatot.

A hajtáslánc és a sebességváltó elrendezése 2560 mm-es tengelytávot tesz lehetővé, ami nagy stabilitást, ugyanakkor az 55 fokos kormányszögnek köszönhetően sokoldalúságot és manőverezhetőséget biztosít.

Render Transmission

Továbbfejlesztett ROBO-SIX sebességváltó – fotó: AXIÁL Kft.

Hidraulika rendszer

A zárt központú hidraulika-rendszer egy 114 l/perc teljesítményű, változó folyadékszállítású szivattyúval rendelkezik (Load Sensing), amely akár összesen 7 elektrohidraulikus szelepet is képes ellátni, valamint az elektronikusan vezérelt hátsó függesztő szerkezetet, amely maximális teherbírása 7000 kg, míg az első szerkezet legfeljebb 2500 kg-mal terhelhető. A kormányzás és egyéb hidraulikus funkciókhoz, egy 44 l/perc teljesítményű szivattyú szállítja a folyadékáramot.

Fedélzeti Technológia

A növénytermesztési műveletek hatékonyságának javítása és a termelékenység növelése érdekében a Landini bevezette az innovatív „Precision Steering Management” (PSM) rendszert, amely a műhold által támogatott irányítást szolgáló integrált eszközök rendszere. ISOBUS-on kereszült különböző munkagépekkel történő munkavégzést fogja össze és optimalizálja, csökkenti, a munkavégzés idejét, segít a felhasznált input anyagok csökkentésében.

Optimalizálási folyamathoz kapcsolódóan a „Landini Fleet Management” technológiával, traktorok állapotával kapcsolatos összes információ valós időben elérhető: így a sebesség, motorfordulatszám, hektáronkénti teljesítmény, fogyasztás, és még sok egyéb paraméter, beleértve a teljes flotta átlagfogyasztását.

A Fleet Management másik nagy előnye a traktordiagnosztika, amely lehetővé teszi a gép állapotának nyomon követését és a távszerviz igénybevételét.

A telematikai rendszer lehetővé teszi a gép állapotával kapcsolatos legfontosabb információk távoli megtekintését a traktor teljes ellenőrzéséhez.

A távfelügyeleti szoftver segít a karbantartási műveletek elvégzésében és a problémák hibaelhárításában, valamint a jövőben szükséges szerviz költségek előrejelzésében.

vezetőfülke

Landini High Vision" fülke – fotó: AXIÁL Kft.

Kényelem és ergonómia

A dizájnnak és ergonómiának egyaránt fontos szerepe van minőségi munkavégzésben.

Az új "Landini High Vision" fülkét a FOPS által jóváhagyott panorámatető és a természetes szellőzést biztosító nyílás jellemzi, amelyek javítják a traktorból a rálátást a homlokrakodó használata során. Nem feledkezve meg a LED-es fényszórókról, amelyből akár 14 is elérhető, és ezek közül 8 a tetőre van beépítve, így még éjszaka is optimalizálható a látás.

A vezetési kényelmet tovább javítja a mechanikus felfüggesztésű fülke és a független bekötésű rugózott első híd kombinációja.

Az utasteret kiváló minőségű, autóiparból származó anyagokból tervezték, mivel a tervezésre és a funkcionalitásra ugyanilyen figyelmet fordítottak a vezérlőműszerekre, teljesen ergonomikus, 12 hüvelykes érintőképernyős monitorral és többfunkciós „all in one” joystickkal.

Multifunkcionális Joystick-ba integrált kezelő szervekkel, akár egy ujj mozdulattal lehet a sebességváltót, a hidraulikus vezértömböket, a függesztőművet és a traktor irányváltó rendszerét szabályozni. Az automata powershift kapcsolás és a táblavégi forduló szintén a joystick-on kapott helyet.

A dizájn, az ergonómia, a kényelem és a munkakörülmények javítására alkalmazott technológia a további jellemzők, amelyek a 6RS-t ideális partnerré teszik a szántóföldön és a gazdaságban.

Landini 6RS

A magyar piacon idén debütált Landini 6RS széria – fotó: AXIÁL Kft.

Műszaki adatok

Modellek

6-135 RS

6-145 RS

6-155 RS

Motor típus

FPT – NEF45 Stage V

Max teljesítmény [LE/kW]
@1800 min-1

125/92

135/100

145/106

Max teljesítmény Boosttal [LE/kW]

135/100

146/107

155/114

Max. nyomaték (EPM)@1200 min-1 [Nm]

520 (551)

551 (610)

600 (630)

Nyomatékrugalmasság

44%

40%

38%

Hengerűrtartalom

4,5 liter

Hengerek száma

4 henger

Szelepek száma

16 szelepes

Üzemanyagellátó rendszer

Magasnyomású Common Rail

Kipufogógáz kezelés

HI-eSCR2 - DOC, DPF SCR rendszerrel

Üzemanyag + Adblue tartály térfogata

220 l + 23 l

Tengelytáv

2560 mm

Szélesség

1833- 2858 mm

Hosszúság

4547-5086 mm

Magasság

2853 mm

Tömeg alapsúlyozással

6.200 kg

Maximális megengedett össztömeg

9500 kg