Valószínűleg már csak az idősebbeknek rémlik valami a Simson Schwable alapjaira épített „egyenkék" motoros tricikli kapcsán, hátsó platóval. Azonban ennek teljesítménye, teherbírása és sebessége sem volt elegendő. Ettől függetlenül vidéki takarmányboltoknál és szódásüzemeknél gyakori kiszállító jármű volt.

rokar

A Rokar az 1986-os BNV-n, és alább a szórólapja – Fotók: Négyesi Pál

rokar

Így született meg a Rokar, amelyet a több átalakuláson átment Rekard Győri Mezőgazdasági- és Mechatronikai Gépgyártó Vállalat mutatott be az 1986-os BNV-n. Az öltet a Budaörsön újonnan alapított, robottechnikai megoldásokra szakosodott Roboplán Bt.-től származott. A prototípus teherbírása 300 kg volt, és egy Jawa 350-es (kéthengeres, kétütemű, 350 cm³-es, léghűtéses) motor szolgált erőforrásként.

A tervek szerint „A" és „B" kategóriával egyaránt lehetett volna vezetni. Kimondottan kistelepüléseken belüli, illetve rövid távú áruszállításra tervezték.1987-88 folyamán még több kiállításon is bemutatták a Rokart, azonban érdemi eredményeket akkor nem hozott, csak a költségeket növelte. Ezért 1988-ban, a Roboplan átszervezésekor végleg lekerült a napirendről.

Hasonló céllal tervezett, magyar gép volt a Puli, melyről ebben a cikkünkben írtunk.

Források: www.magyarjarmu.hu, www.tdc.haflinger-4wd.com