Egy vállalkozás jövőjének biztosításához elengedhetetlen a látványos, innovatív bemutatkozás. Jól tudja ezt a mezőgazdasági gépgyártásban piacvezető szerepet betöltő OROS is, ezért a cég a magyar agrárgazdaság legjelentősebb szakmai rendezvényén sem kötött kompromisszumot. Hogyan készült az idei AGROmashEXPO egyik legizgalmasabb kiállítási standja? A Special Effects International nemzetközi ügyfélkapcsolati menedzserével, Fieszl Zsuzsával tekintünk be a kulisszák mögé.

Az OROS standja az idei AGROmashEXPO-n több tekintetben is kitűnt a többi kiállító közül. Mi volt az eredeti koncepció, ami alapján a standtervek készültek?

Az OROS esetében egy innovatív, látványos, modern technikai eszközökkel felszerelt stand megtervezése és kivitelezése volt a cél, miközben szem előtt kellett tartanunk, hogy a stand elemei jól szállíthatók, illetve újrahasznosíthatók legyenek a költséghatékonyság és a fenntarthatóság jegyében.

Nagyon összeszedett briefet kaptunk az ügyféltől, ami alapján gyorsabban tudtunk haladni, mint általában. Megjegyzem, nagyon ritka az az eset, amikor a partner ennyire pontosan tudja, hogy mit szeretne elérni a megjelenésével, illetve mit szeretne üzenni a leendő partnerei, versenytársai számára.

Agromashexpo

Egy innovatív, látványos, modern technikai eszközökkel felszerelt stand megtervezése és kivitelezése volt a cél – fotó: Special Effects International

Több olyan eszköz is feltűnt a standon, amely nem a megszokott elemekhez tartozik…

A leglátványosabb elemünk a függesztett íves LED-fal és az azon futó színes, dinamikus tartalom volt, amely messziről vonzotta a látogatók tekintetét. A standon touch monitorokat helyeztünk el, melyeken az OROS kiállított eszközeivel kapcsolatos anyag futott, a falakra függesztett LCD monitorokon pedig a cég imázsfilmjeit nézhették meg az érdeklődők. A standon LEDBLADE-et is installáltunk. Az egyébként magyar fejlesztésű termék alig két éve hódította meg a rendezvénypiacot azzal, hogy olyan újfajta vizuális élményt nyújt, ami ötvözi a fény- és videós megoldásokat.

Hogyan zajlik a Special Effects-nél egy kiállítási megjelenéshez kapcsolódó tárgyalás?

Pontosítsunk egy kicsit. Nem egy, hanem több megbeszélés előz meg egy megjelenést. Nagyon sokat segíthet egy jó brief, de ennek hiányában az ügyféltől bekérünk minden olyan információt, ami szükséges a munka megkezdéséhez. Ezt követően a tervezőink elkészítik az első 2D-s méretezett terveket és kiosztást, majd ez alapján készülnek el a 3D-s látványterveink, amelyet bemutatunk az ügyfélnek egy előzetes véleményezésre vagy jóváhagyásra. Amennyiben további módosítást igényel az anyagunk, azt természetesen az ügyfelek kérése alapján elvégezzük.

OROS

Az OROS stand leglátványosabb eleme a függesztett íves LED-fal és az azon futó színes, dinamikus tartalom volt – fotó: Agroinform.hu

A tervezés folyamán több szempontot is figyelembe szoktunk venni, például, hogy mennyire lehet innovatív eszközöket használnunk – értem ezalatt az interaktív megoldásokat, LED-falakat, különleges világítást. De az is egy fontos szempont, hogy hány kiállításon jelenik meg az ügyfél, és hányra szeretné magával vinni az általunk készített standot. Több alkalmas megjelenés esetén ugyanis racionalizálhatjuk a költségeket.

A stand komplexitásától függően minimum 3 hét tervezési időre van szükségünk ahhoz, hogy az egyedi gyártásokat és a kivitelezési munkát is meg tudjuk szervezni a kiállítás első építési napjára. Egyes kiállítási központok speciális követelményeket is támaszthatnak a kivitelezők felé, munkánk során ezeket is figyelembe kell venni az ügyfél igénye mellett.

Marketing kérdés: az OROS nagyon jól kihasználta az egyéb kiegészítő marketing eszközöket is a vásár ideje alatt. Folyamatosan kommunikált például Facebookon és kihasználta a rendelkezésére álló PR eszközöket is.

Igen. Szerencsés találkozás, amikor a partnerünk nem magától a kiállítási megjelenéstől várja, hogy az ügyfelek az ölébe hulljanak. A kiállítási stand csak egy része a marketing mixnek, egy jó kiállítási megjelenéshez hozzátartozik az elő- és utókommunikáció is. Mi abban tudunk segíteni, hogy a látvány – tekintetbe véve a cég profilját, imidzsét és piaci helyzetét is – az ügyfelünk követelményeinek maximálisan megfeleljen.

Nagyon fontos az ügyféllel történő folyamatos kommunikáció, ezért a kivitelezés befejezése után a kiállítás alatt is igyekszünk az ügyfél kéréseinek maradéktalanul eleget tenni. Erre csak egy példa az, hogy folyamatos technikai felügyeletet biztosítunk az esemény idejére. Egy akkora stand mellett, mint az OROS-é, több kollégánk is dolgozik a helyszínen a többség számára láthatatlanul.

Agromashexpo

Lehet olyan standot készíteni, ami megfelel a 21. század kihívásainak, fenntartható, ugyanakkor költséghatékony is – fotó: Agroinform.hu

Számít a méret?

A méretnél sokkal fontosabb a funkcionalitás, hogy a partnereink a lehető legjobban be tudják mutatni termékeiket. Ebben segít a design és az adott személyzet profizmusa. A nap végén ez mégiscsak a személyes kapcsolati tőkét segítő és erősítő marketing eszköz. A stand mérete általában azt mutatja meg, hogy egy vállalat milyen helyet foglal el a piacon. Egy piacvezető cég számára nem igazán hiteles, ha túl kicsi standon jelenik meg – ahogy az sem, ha nem figyel eléggé a látványra.

Mik a jó stand ismérvei 2020-ban? Milyen kihívásokkal kell szembenéznie a kiállítóknak?

Kihívásként megemlíthető a jelenleg érezhető piaci bizonytalanság. Ezzel kapcsolatban felmerülhet a döntéshozókban, hogy állítson-e ki egyáltalán az adott cég, költsön-e a trendi megjelenésre, vagy spóroljon a marketingen.

Az UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) 2018-as statisztikái alapján 32 ezer kiállítást szerveznek évente, ahol közel 4,5 millió kiállító mutatja be portékáit és legújabb fejlesztéseit világszerte. A kiállítási piac idei előrejelzései nem lassulást mutatnak, hanem további növekedést. Egy másik kihívás lehet a fenntarthatóság kérdése.

Megoldásként persze létezik arany középút: tudunk olyan standot készíteni, ami megfelel a 21. század kihívásainak, fenntartható, ugyanakkor költséghatékony is egyben.

További információk:
http://speceffect.com
https://exhibition.speceffect.com/