Néha a gyártóknak sem könnyű, amikor egy-egy jól bevált típust kell még jobbá tenni. Hol változtassanak, hogy az ügyfelek is elégedettek legyenek. Természetesen napjainkban a több tényezőt tömörítő költséghatékonyság a bűvös szó, leginkább.

Komatsu 845-1

Komatsu 845-1 erdészeti kiközelítő – fotó: komatsu.com

Fontos részletek

A 12 tonnás teherbírás, a nagyobb teherbírású daru és a még jobb terepjáró-képesség együttesen adja a nagyobb termelékenységet. Még ha a fogyasztás nem is csökken,

de egy fordulóban több rönköt lehet rövidebb idő alatt felrakodni és elszállítani, miközben a terepakadályokat is magabiztos, egyenletes tempóban küzdjük le, máris hatékonyabbak lettünk!

A Komatsu többféle hátsó vázhosszúságú opciót kínál. A legrövidebbnél 4,13-4,72 m³ a rakománytérfogat. A 845-1 típus a legkisebb forwarder a négytagú kínálatból. A Komatsu 105F típusú rönkrakodó daru 7,8; 9,5 és 10 méteres gémkinyúlással kérhető, 103 kNm maximális emelőnyomatékkal.

Az erőforrás 4,9 literes, 4 hengeres AGCO POWER motor, 188 LE teljesítménnyel, 1900-as fordulaton és 830 Nm nyomatékkal, 1500-as fordulaton. Az erőátvitel elektronikusan vezérlet, hidromechanikus váltómű, kétfokozatú osztóművel és állandó 8x8-as meghajtással.

A maximális sebesség 24,5 km/ó, a kerekeken mért vonóerő 170 kN-ra növekedett. A motor és váltó úgy van összehangolva, hogy a sebesség csökkenésével, egyre nagyobb vonóerő jusson a kerekre.

A Komatsu saját fejlesztésű és gyártású Comfort Bogie portáltengelyek és V alakú vázakkal nagy hasmagasságot biztosítanak. A maximális törzscsuklós elkormányzási szög +/- 43 fok.

A Tier IV Final üzemanyag-takarékos motorja, nagy teljesítmény és nyomaték mellett, kifinomult vezérlőrendszere automatikusan alkalmazkodik a terhelés-változásokhoz. A számítógépes HST rendszer figyelembe veszi a gép terhelhetőségét, a terepviszonyokat, a teljesítményt és a kimenő nyomatékot, a maximális vonóerő érdekében. A hidraulikus retarder túlpörgés elleni védelme a teljes hajtásláncot védi.

Komatsu 845-1

845-1 a legkisebb a kínálatban, a legrövidebb kivitelnél maximum 4,72 m³ térfogattal – fotó: komatsu.com

Komatsu 845-1

Szélesíthető rakfelület és különböző vázhosszúságok is választhatók – fotó: komatsu.com


Az üzemeltető előnyei

A kezelő kényelme is kulcsfontosságú a termelékenység szempontjából. A tágas panorámafülke

kiváló kilátást nyújt minden irányba, az ergonomikus kezelőszervek és szellőztetett, 220 fokban forgatható és bárhol reteszelhető ülés egész nap kényelmes munkavégzést biztosít.

Az opcionális Comfort Ride fülkefelfüggesztés tovább növeli a kényelmet, a hasmagasság-szabályozás pedig párhuzamosan tartja a fülkét a vázzal. Az opciós listát finompor-szűrő, minihűtő és melegíthető uzsonnás rekesz színesíti.

A gépvezérlés a pillanatnyi munkafolyamatoknak megfelelően finomhangolható. A legkorszerűbb MaxiXT rendszer a motortól és a darutól kezdve a sebességváltóig és a szervizlétrákig mindent felügyel és vezérel.

Komatsu 845-1

A 220 fokban elfordítható vezetőülésből mindig rálátunk a munkavégzésre – fotó: komatsu.com

Komatsu 845-1

A rakodódarunál háromféle gémkinyúlás közül választhatunk – fotó: komatsu.com

A termelékenységet fokozó opciók

Számos opció áll rendelkezésre a termelékenység és a kényelem fokozására, beleértve a rakfelületszélesítőket, az első- és hátsó videokamerákat, a számítógép érintőképernyőjét és az elektromos üzemanyagtöltő szivattyút. Ez utóbbi talán szokatlan megoldás, viszont még egy földön lévő gázolajos hordóból is lehet tankolni.

Nehéz terepen történő talaj- vagy tuskóeltávolításhoz opcionálisan masszív tolólap áll rendelkezésre. Az akadályok leküzdését nagy terepszögek segítik és nincs interferencia a tolólap, az akkumulátorláda vagy a motorháztető burkolata között.

Mindig munkára készen

Télen nagy segítség, a szériakivitelű előmelegítő-rendszer, amely nemcsak a motor hűtőfolyadékát, de a hidraulikaolajat és az akkumulátorokat is felmelegíti, hogy megkönnyítse az indítását.

A karbantartás gyorsan és egyszerűen elvégezhető a gondosan megtervezett kialakításnak köszönhetően, mert nemcsak a motorháztetővel rendelkezik motoros nyitással, gombnyomásra, de az összes szűrő egy helyen található, így könnyen hozzáférhetők a motorháztető alatt.

Forrás: www.komatsu.com