Megújítja a közepes méretű TORION sorozatot a CLAAS, az új 1285, 1611 és 1611 P modellekkel. A megnövelt teljesítményű motor és hidrosztatika mellett a kerekes rakodókat új, erősebb emelőkarokkal rendelkező Z-kinematika jellemzi, melyek egyedi komfortnövelő megoldásokat hoznak.

CLAAS kerekes rakodó

2018 óta kínál a CLAAS kerekes rakodókat számos európai piacon a LIEBHERR márkával együttműködésben – fotó: dam.claas.com

A mezőgazdasági szereplők számára 2018 óta kínál a CLAAS kerekes rakodókat számos európai piacon a LIEBHERR márkával együttműködésben. Nem kevesebb, mint 3 sorozat 11 modellje fedi le a 4.6 tonna és 20 tonna üzemi tömeg közé eső kategóriát, ahol a motorok teljesítménye 46 lóerő és 245 lóerő közé tehető. Napjainking több, mint 1000 ilyen gépet szállítottak le az elégedett ügyfeleknek.

Új gémszerkezet Z-kinematikával és nagyobb térfogatú kanállal

2021-ben a TORION program zászlóshajóinak számító 1913 és 2014 modellek nagyobb emelőképességet és teherbírást, valamint megnövelt emelési magasságot kaptak. Ezek a teljesítménynövelő változtatások mostantól megjelennek a középméretű TORION gépeken is.

Az elsőosztályú reakciókészsége mellett az új Z-kinematika megerősített és hosszabbított emelőkarokkal rendelkezik, nagyobb méretű hidraulikával és erősebb hidraulikaszivattyúkkal szerelve. Ez megnövelt emelőerőt és emelőmagasságot jelent, miközben a kanál 100%-os automatikus vezérlése egyetlen gombnyomással elérhető.

Az új Z-kinematikának köszönhetően jelentősen megnő az emelőerő, különösen az alsó emelési szakaszban, miközben a teherbírás is nő a felső tartományban, így nagyobb munkaeszközök használhatók a gépekkel.

A könnyű anyagokhoz való kanállal 4.5 köbméter nagy sűrűségű anyag, valamint akár 7 köbméter alacsony sűrűségű anyag is mozgatható, emellett 4.5 köbméter anyag mozgatható a magasfalú kanállal is.

A nagyobb szakítóerők és emelőerők elnyeléséről az első rész megerősített acélszerkezete gondoskodik. Az új gémszerkezet szintén extra erősítést kapott, például az emelőkarokon és a keresztirányú hengeren. Ezzel együtt a TORION 1611 és 1611 P modelleken a hidakat is megerősítették. Az üzemi tömeg ennek megfelelően sorrendben emelkedik 15 810 kg és 15 200 kg értékre. A TORION 1285 üzemi tömege 13 570 kg.

A hagyományos verziók Z-kinematikája mellett mindhárom modell ZHL felszereltséggel, magas emelésű gémmel is kérhető. A típus függvényében a kanál forgáspontja 52 és 58 cm között növekszik 3.85 és 4.52 méter értékekre.

Kompromisszumentes rakodási kényelem

Az új TORION sorozat nem csak erős, hanem okos is. A kanálvisszatérési funkció mellett a gémszerkezet alsó- és felső vágállásai is elmenthetők két munkaeszközhöz, melyek az emelési magasságot és a süllyesztési mélységet automatikusan vezérelhetik. A billentési segédrendszer további kényelmet nyújt.

A biogáz-erőművekkel és alvállalkozókkal történő elszámolás megkönnyítéséhez minden modell felszerelhető mérleggel, további memória- és visszamérési funkciókkal.

A rázófunkció segítségével a kanalat kontrollált módon lehet üríteni, ami jelentős hozzáadott értéket jelent. A magasfalú HL kanál automatikus visszatérése és a végállások tökéletesen koordinált csillapítása tehermentesíti a gépkezelőt és gyors manővereket tesz lehetővé.

CLAAS kerekes rakodó

A rázófunkció segítségével a kanalat kontrollált módon lehet üríteni – fotó: dam.claas.com

Erősebb meghajtás a gyorsabb rakodásért

A gyorsabb és nagyobb tömeget mozgató rakodási ciklusok és a megnövelt üzemi tömeg érdekében mindhárom középméretű kategóriába eső TORION modell nagyobb motorerővel rendelkezik és a maghajtásban található szivattyúk és hidrosztatika mérete is nőtt a VARIPOWER meghajtásban.

A 157 lóerő teljesítményű TORION 1285 veszi át a 137 és 165 lóerő teljesítményű TORION 1177 és 1410 modellek helyét. A TORION 1611 teljesítménye 207 lóerőre nő (+23 lóerő a korábbi TORION 1511 modellhez képest) és a TORION 1611 P szintén 45 lóerő mértékben kap plusz erőt, így elérve a 252 lóerős teljesítményt.

A menetsebesség csökkentésének köszönhetően magasabb nyomaték érhető el alacsony sebességnél. Jelentős mértékben profitál ebből a TORION 1611 P kivitel, hiszen a többlet teljesítmény egyértelműen megfigyelhető, ami kifizetődik különösen silóval való munkavégzés és a gyors szalmakezelés terén.

silózás

A többlet teljesítmény egyértelműen megfigyelhető, ami kifizetődik különösen silóval való munkavégzés során – fotó: dam.claas.com

Megnövelt töltési kapacitást változatlanul alacsony fogyasztás mellett

A közlekedéshez használt hajtóművek erősebb komponensei megnövelt vonóerőt és jobb vezetési dinamikát tesznek lehetővé. Ezzel együtt a követelményfüggő DYNAMIC COOLING motorhűtés jelentősen megnövelt töltési kapacitást eredményez változatlanul alacsony fogyasztás mellett.

Emellett a meneteléshez használt hajtómű továbbra is rendkívül finoman szabályozható, valamint három sebességtartományban használható. Mindkét axiáldugattyús hidromotor párhuzamosan kapcsolt a maximális vonóerő érdekében az I. és II. sebességtartományban.

A sebességmemóriával ellátott tempomatnak köszönhetően kényelmes a munkavégzés az olyan folyamatos fogyasztókkal is, mint például a különböző bálaterítők és seprűk.

A közúton való közlekedéshez használt III. sebességtartományban csak az egyik hidromotor működik és az erőforrás fordulatszáma is csökkentett a SMART ROADING funkciónak köszönhetően, ami jelentősen javítja a fogyasztást. (TORION 1611 P: 40 km/h mindössze 1600-as percenkénti fordulatszámnál.)

CLAAS kerekes rakodó

Gyors szalmakezelés – fotó: dam.claas.com

Minden újdonság egyetlen gyorsan áttekinthető kivonatban:

  • Új fejlesztésű Z-kinematika, több emelőerővel és teherbírással a teljes emelési tartományban, valamint növelt emelési magasággal.
  • Nagy precizitású irányvezérlés egyetlen gombnyomással
  • ZHL HIGH LIFT gémszerkezet akár 52 és 58 cm között növelt forgóponttal a kanalak számára minden modellen.
  • Nagyobb volumenű kanalak földmozgatáshoz, kanalak könnyű anyagokhoz és magasfalú kanalak.
  • SMART LOADING az automatikus rakodási ciklusok érdekében, automatikusan visszatérő kanállal, valamint automatikus emelési magasággal és süllyesztési mélységgel.
  • Tökéletes pontoságú véghelyzet csillapítás a gyors és egyszerű rakodáshoz.
  • Opcionális mérleg további memóriával és visszamérési funkcióval.
  • Megerősített első- és hátsó hidak.
  • 23 és 45 lóerő közötti mértékben megnövelt motorerő, maximális nyomaték alacsony motorfordulat mellett, több teljesítménytartalék és alacsonyabb fogyasztás.
  • Nagyobb hidromotorok és pumpák a VARIPOWER meghajtásban, ami a megnövelt motorteljesítménnyel és a nagyobb üzemi tömeggel együtt mérhetően több vonóerőt és dinamikus menetelést eredményez.
  • Sebességmemóriával ellátott tempomat, ami megkönnyíti a folyamatos hidraulikus fogyasztókkal végzett munkát.
  • SMART ROADING az üzemanyaghatékony közúti vonuláshoz. (TORION 1611 P: 40 km/h mindössze 1600-as percenkénti fordulatszám mellett.)