Hagyományokra építve

A Jumbo-széria nemcsak számos műszaki újítást hordoz, de részleteiben is újra lett tervezve. A 7000-es már a harmadik generáció a silógyűjtő-szállító pótkocsik kínálatában, 38; 45 és 54 köbméteres térfogattal kaphatók, és összességében 520 kilogrammal könnyebbek a típuselődöktől.


A Pöttinger egyesíti a hatékonyságot, a teljesítményt, a takarmány- és talajkímélést, az aprítás minőségét és a gazdaságosságot, hogy a terményből a legjobb takarmány legyen.

A takarmány tisztaságának érdekében vezéreltingás, 7 soros felszedővel készül, a munkaszélesség 2,3 méter. Az új hidraulikusan szabályozható meghajtás a felszedő fordulatszámát automatikusan a haladási sebességhez igazítja, ezért lényegesen kevesebb takarmány fog hosszirányba a gyűjtőtérbe kerülni, jobb takarmányminőséget eredményezve. A választható futókerék-állítás (Jockey-kerék) precíz talajkövetést biztosít.

Szériában a felszedőszerkezet szabályozza a szabad keresztmetszetet a maximális kapacitás érdekében. Az ívmeneti kormányzás utánfutórendszerben történik, elősegítve a kíméletes takarmánytovábbítást a rotor megfelelő fordulatszámával. A takarmányszálak rövidek lesznek, amit a szecskázás minősége befolyásol. Továbbá a fogak is megfelelő szögben állnak, elkerülve ezzel a takarmány elakadását.

Opcióban hidraulikus kormányzású futókerék kérhető, ha gyakran kell szűk területen dolgozni. A kiegészítő futókerék megakadályozza, hogy a felszedőszerkezet a traktor nyomába süllyedjen, biztosítva a precíz talajkövetést.

Jumbo

Egyesíti a hatékonyságot, a teljesítményt, a takarmány- és talajkímélést, az aprítás minőségét és a gazdaságosságot.

A legjobb takarmány a nagyobb hozamért

A kiváló tejhozamhoz kiváló minőségű takarmány is kell, beleértve az előkészítést is. A POWER-CUT 48 darab, aszimmetrikus elrendezésű, rövidkéses rendszer, 34 milliméteres vágási mérettel, a legjobb takarmányminőséget nyújtja. A hosszúkás, DURASTAR szerszámacélból készült kések egységes szálméretet szavatolnak, ami optimális a kérődző gyomor számára, míg az éltartam 20 százalékkal hosszabb. A vágóegység kioldása szerszám nélkül lehetséges, ugyanígy a központi késkivétel egy oldalsó szervizajtón keresztül kényelmesen hozzáférhető. A napi ellenőrzés legfeljebb 45 perc.

Teljesítményátvitel újragondolva

A többcélú, rotoros takarmánybegyűjtő egyesíti a nagy teljesítményt, a minőségi begyűjtést és szállítást: a legnagyobb áteresztőképességgel, tiszta felszedéssel, az egyenlő vágási mérettel és nagy üzembiztonsággal, 3 különböző térfogattal. Az új silógyűjtő pótkocsi 200-500 LE közötti traktorokkal vontatható, de ez az első, amely az 500 LE-s teljesítménynél is alkalmazható.

A teljes meghajtás mindkét végén csuklós kardántengellyel, kuplung nélkül és hatbordás ékszíjjal történik. A rotormeghajtás szöghajtáson és bolygóművön keresztül megy végbe, a többsoros szíjhajtás optimális erőátvitelt nyújt minden munkakörülmény mellett, továbbá, nyugodt futást, rezgéscsillapítást, valamint egyszerű javíthatóságot biztosít.

A rakodórotor

A rotorszélesség 75 százaléka új, nagy szilárdságú, rozsdamentes acélból készül, és még nagyobb kopásállóságot és 25 százalékkal hosszabb élettartamot nyújt. A 210 kilowattos (286 LE) teljesítményátvitel mintegy 30 százalékkal nagyobb, mint a korábbi típusoknál.

A Dosing Drive (teljesítményarányos) hajtáskoncepció a szöghajtásba van integrálva, lehetőséget nyújt a terhelés alatti be- és kikapcsolásra, gyengéd indításra, és nincs szükség túlterhelés ellen védő tengelykapcsolóra sem. A teljesítményarányos meghajtás kiterjed a kihordóláncos ürítésre is. Nincs csúcsterhelés, ezért hosszabb az élettartam.

Az új V-formájú futógörgők egyenletes megvezetés nyújtanak, és a takarmány sem szorul bele, de nagyobb tömörítést biztosít. A padlózatbevonat elősegíti a minőségi munkavégzést, a hatékony takarmánytömörítést, s ezzel a jobb silóminőséget.

A mozgatható homlokfalnak köszönhetően mintegy 4,3 köbméterrel növelhető a gyűjtő pótkocsi térfogata. Ezáltal a konstrukció kompaktabb.

Az állítható homlokfal egyedülálló be- és kirakodási lehetőséget kínál. Opcióban egy 830 milliméteres, nagy felületű  felső billenőtető rendelhető. Az intelligens homlokfalban egy kiegészítő terhelésmérő csapszeg is be van építve, amellyel egy újfajta szabályozási mód lehetséges: a homlokfara nehezedő terhelést érzékeli.

A többpontos érzékelés kombinációjával – nyomatérzékelő, terhelésmérő csapszeg, a billenőtető érzékelője – lehetőség van közvetlenül befolyásolni a takarmánytömörséget. Ezen aktív szabályozással akár 400 kg/m³ száraztömeg-tartalom is elérhető.

Intelligens rakodásautomatika

Összesen 3 különböző lehetőség van a takarmány tömörségére vonatkozóan: laza, közepes és tömör. Ezek előre kényelmesen beállíthatók, növelve a költséghatékonyságot. A kihordószerkezetet a rakodási automatika működteti, ezzel együtt a homlokfal is működik, és ürítés után automatikusan visszaáll. Ezáltal a takarmány is teljesen kompakt marad. Továbbá mindkét oldalon van egy-egy kétfokozatú motor gyorsfunkcióval kiegészítve a minél rövidebb lerakodásért. A kirakodásra való jobb rálátást biztosítja a hidraulikusan előrebillenthető tömörítőfedél.

A pótkocsi padlózata 250 mm-rel lesüllyeszthető, a termény felszedésekor a szükséges teljesítményigény csökkenthető. A nettó takarmánytérfogat, a tömörség így tovább növelhető. A széles és lapos láncszemek szakítószilárdsága 13 tonna, sima, megbízható működést garantálnak.

A kihordópadlózat kettős csavarkötésekkel készült, cserélhető elemekkel. A felszedőszerkezet opciós szállítókocsiba rakható.

A többcélú Jumbo pótkocsi egy teljes értékű szállítóeszköz, valamint egy betakarító- és szecskázógép is egyben.

A felszedőszerkezet kialakításának köszönhetően a szállítósebessége gyors és egyszerűen növelhető. A felépítmény fedele jó szolgálatot tesz a közúti szállítás során.

Megbízhatóság és műszaki jellemzők

A tandemes és tridemes futóművek hidropneumatikus rugózásúak, széles, 1100 mm-es támasztási távolsággal, illetve 856 mm-es kormányzott tengelyen, a biztonságos iránytartás, valamint utánfutás érdekében tempós haladásnál. A hosszanti széles vezető rugótagok az alvázhoz kapcsolódnak, és csavarkötéssel a tengelyekhez. A nagy rugótávolság kiváló mechanikus keresztstabilizátor-tulajdonsággal bír.

A 270 mm-re növelt tengelykompenzáció biztos stabilitást nyújt rézsűn, domboldalon, valamint rosszabb minőségű utakon is. A hidropneumatikus felfüggesztés egyenletes kerékterheléseket biztosít egyenetlen terepen, valamint automatikusan növeli a futáskomfortot a rugózáskarakterisztika finomhangolásával, az aktuális terhelése függvényében: üres futás, részterhelés és teljes terhelés.

Intelligens működtetés

A Pöttinger Jumbo 7000-es széria POWER CONTROL-szabályozású, az EXPERT 75-ös vagy CCI 1200 ISOBUS terminálon keresztül. Többfajta beépítésspecifikus terminálról a traktorfülkéből teljeskörűen működtethető, minden ISOBUS-kapcsolattal rendelkező géppel, függetlenül attól, hogy Pöttinger-gyártmány vagy más gyártótól származik.

Forrás: www.poettinger.at