Az új megoldást a kéttengelyes SKS 20/950 mezőgazdasági és a SKS 30/1050 háromtengelyes közúti nyerges, hátra billenő felépítményes félpótkocsikon vezette be a Krampe. Az új raktérürítési rendszer lényegében a hagyományos billentéses megoldást ötvözi a Cargo Floor mozgó padlós konstrukcióval.

Az innovatív fejlesztésnél a rakfelületet a pótkocsi hossztengelyével párhuzamosan, több egyforma vékony szekciókra bontották, amelyeket hidraulikus rendszer mozgat előre-hátra, a rajta lévő rakománnyal együtt. A rakfelület szekciói 6 mm vastag alumínium profilokból állnak.

Miután a mozgópadló a rakomány egy jó részét hátrafelé letolta a rakfelületről, a raktérben maradt terményt már billentéssel, hagyományos megoldással üríthetjük. Lényegében a közúti árufuvarozásban bevált rendszert ültették át a mezőgazdasági rendeltetésű, hátrabillenő felépítményes, nyerges félpótkocsikba.

Főleg a nagy tömegű, erősen összeálló és a rakfelülethez tapadó anyagoknál (trágya, föld, siló, szilázs) a hagyományos billentésnél egészen magasra kerül a súlypont, mikor megindul a pótkocsi ürítése, és a jármű ürítés közben való előre haladása alatt instabillá válhat.

Az új megoldással, a két koncepció kombinálásával a teher egy jelentős része leürítésre kerül és a raktérben maradt rakományrész súlypontja is jóval hátrébb csúszik a rakfelületen, így a maximális szöghatárú billentés esetén sem lesz annyira instabil a jármű. Jó néhány esetben a mozgó padlóval való ürítéskezdet után már a billentés emelési szögének maximális határát ki sem kell használni.

Ez az ürítési kombináció ott is segítséget nyújthat, ahol az ürítési hely felülről határolt, esetleg fedett, és billentést csak korlátozott szögben lehet végrehajtani. Lejtős vagy egyetlen terepen is nagyobb stabilitást, biztonságot nyújt a két rendszer kombinált alkalmazása. A járművezető a helyszíni viszonyok alapján döntheti el, hogy a tolópadlóval kombinálva, vagy a szokásos módon, csak billentéssel üríti ki a pótkocsit.

Átváltószelep biztosítja a váltást a padlómozgatás és a billentés, illetve a csomagtérajtó hidraulikus rendszerének működtetése között. Elektronikus asszisztensek, például hátrameneti és belső kamera is rendelhetők, Wabco SmartBoard, amely figyelmeztető hangot ad, ha a félpótkocsi több, mint 3 °-kal dől. Amint a gyári videón is látható, akár tabletről is irányítható, úgy hogy közben az ürítési folyamatot biztonságos helyről jó rálátással is követhetjük.

A kéttengelyes SKS 20/950 mezőgazdasági változat futóműve alacsony nyomású, talajkímélő, akár 30,5 " méretű abroncsokkal szerelhető fel, robusztus alumíniumszerkezetű felépítményének raktérfogata 47 m³-ig terjed. A rakományvédelemről mozgatható ponyvarendszer gondoskodik. Hasznos teherbírása 24,2 tonna, saját súlya felszereltségtől függően 7800-8500 kg.

A futómű légrugós lengéscsillapítással rendelkezik. A háromtengelyes SKS 30/1050 közúti félpótkocsi változat hosszabb kocsiszekrénye 59,4 m³ befogadó kapacitású, a súlyoptimalizált jármű terheletlen tömege kevesebb, mint 6700 kg. Megerősített tengelyeit 385/65 R 22,5 méretű abroncsokkal szerelik, a mellső tengelye emelhető kivitelű. Természetesen mindkét pótkocsiváltozat nyerges dolly-val, traktorral is vontatható.

Ha pótkocsit keresel, mindenképp nézz körül az Agroinform Piactéren, ahol több száz pótkocsi hirdetés között válogathatsz.