Az volt keletnémet traktorgyártás egykori fellegvárának számító Schönebeckben, a 90-es években már több próbálkozás volt a speciális erőgépek gyártására, elég csak a 90-es években megismert LTS SYSTRA eszközhordozókat említeni. 1996-ban az MB Trac reinkarnációjának is tekinthető LTS Trac (később Doppstadt Trac) egy évtizeden keresztül történő, közel félezer példányban készült eszközhordozó-többcélú traktorok gyártásának is otthont adott.

Korszerű főegységeket alkalmaztak a fejlesztésénél  fotó: Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH

Nem meglepő tehát, hogy újabb cég jelentkezik innen hasonló kategóriájú fejlesztéssel az európai piacon. A FußTrac 1600 eszközhordozó követi a régi SYSTRA és az angol Fastrac építési elveit. A háromféle kormányzási móddal (oldalazó, összkerék és mellső kerék) rendelkező járműben az egyik legmodernebb négyhengeres, soros, turbófeltöltővel, töltőlevegő-hűtéssel és hűtött külső kipufogógáz-visszavezetéssel szerelt, 4,1 literes, 156 lóerős, DEUTZ dízelmotor kerül beépítésre.

A kipufogógáz utókezelése (AGN) úgy van beállítva, hogy az optimális rendszerhatékonyságot érjen el, amely a legalacsonyabb üzemanyag- és teljes üzemi költségeket érjen el. A motor moduláris kipufogógáz-utókezelő rendszerrel (AGN) rendelkezik.

Az EURO V-ös besorolású, 4 hengeres Deutz motor hajtja meg a FußTrac 1600-ast fotó: Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH

A nagy teljesítményű DEUTZ Common-Rail (DCR®) befecskendező rendszer és az elektronikus motorvezérlés (EMR 4) intelligens csatlakoztatással, a hajtáskezeléshez a legjobb motorteljesítményt nyújtják, alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett. A legjobb hidegindítási képesség jellemzi extrém körülmények között is. A hosszú olajcsere-intervallumok, valamint a motorfolyadékok egyszerű cseréje csökkenti az üzemeltetési költségeket és növeli az eszköz rendelkezésre állását. A motor, a DPF-el már teljesíti az EURO V emissziós szabvány előírásait.

A fokozatmentes váltómű a ZF-től érkezik az eszközhordozóba  fotó: Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH

Az erőátvitelről egy ZF V-Tronic CVT fokozatmentes váltó gondoskodik. Az intelligens, fokozatmentes és teljesítmény-megosztott sebességváltó biztosítja a motor optimális teljesítményét, illetve nyomatékát, valamint a megfelelő gyorsulást és erőátvitelt, minden alkalmazáshoz. A maximális 50 km/h sebességet a jármű a legnagyobb 610 Nm nyomaték mellett alacsony, 1600 ford / perc sebességgel éri el. Tempomat is rendelkezésre áll a tartós állandó haladási sebesség beállításához.

Hosszú élettartamú vázszerkezet, háromféle kormányzási mód  fotó: Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH

Az eszközhordozó váza, egy rendkívül erős keretrészekből készült, tartókeretes keretszerkezetek. A szilárd acélkeret alváz védi a motort és a sebességváltót a nagy hajlítási terhelésektől. A robusztus acélszerkezet, a korróziógátló felületkezelésével hosszú ideig megtartja a szilárdsági tulajdonságait és élettartamát. Az erős bolygóműves Carraro 26.25 típusú futóműveknek köszönhetően még a nehéz tengelyterheléssel is tartósan képes megbirkózni. A legnagyobb tengelyterhelés elöl 6500 kg, hátul pedig 7000 kg.

A mellső híd a Carraro bevált terméke  fotó: Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH

A kormányirányító és összekötőrúd, illetve a fékek a tengelyházba vannak beépítve. Ez a kialakítás megvédi a mozgó alkatrészeket a durva terepen fellépő sérülésektől. Az ideális tengelytáv / nyomtáv nagyon jó manőverezőképességet, a háromféle kormányzási módon belül az összkerék kormányzás és a mellső kerekek 50 fokos bekormányzási szöge pedig minimális fordulási sugarat biztosít a kompakt gépnek.

A mellső tengely egy függesztő keret segítségével királycsapos megoldással csatlakozik a vázkerethez, így +/- 8 fokos elbillenést, a kerekeknek pedig +/- 50 mm-es mozgást biztosít, amivel a különböző talajegyenetlenségek jól áthidalhatók.

Homlokrakodó előkészítéssel is rendelkezik  fotó: Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH

A tengely lengése hidraulikus hengerekkel csillapított. A különböző munkagépcsatlakoztatási megoldásokkal elöl 4000, hátul pedig 3500 kg teher hordozására képes az erőgép, elől-hátul 4 pár hidraulikus csatlakozással. Hátul van lehetőség CAT III szabványú függesztő szerkezethez, hárompontos csatlakozású munkaeszközök kapcsolására, de rendelkezésre áll automata kapcsolású, állítható magasságú, pótkocsi vonófej és alsó hasi húzó is a vontatásra is. TLT kivezetés elöl/hátul biztosított az eszközhordozón és homlokrakodó csatlakoztatásához is előkészítették a hidraulikus rendszerét.

A mezőgazdasági kivitel, hígtrágya kijuttató eszközökkel – fotó: Fuß Spezialfahrzeugbau GmbH

Vezetőfülkéje por és zajszigetelt, 360 fokos körkilátást biztosító, a kabin klimatizált, állítható kormányoszloppal, légrugós vezetőüléssel, pótüléssel, mellső és hátsó fűtött ablakokkal és visszapillantókkal. Műszerfala intuitív elrendezésű, egyszerű, közérthető visszajelző rendszerekkel.

A gyártó a többcélú eszközhordozóval, a kommunális, útfenntartási, városgazdálkodási, parkfenntartási, erdészeti és mezőgazdasági célú felhasználásra erőgépet kereső vevőket célozza meg. A minél szélesebb körű alkalmazás érdekében számos munkaeszköz-gyártóval együttműködnek, hogy a géphez alkalmazható kiegészítők sorát bővítsék.