A Srí Lanka-i székhelyű gyártó bemutatta a GREEN XLR EARTH nevű radiál gumiabroncsát, amely nemcsak színében zöld, hanem anyagában is. Ma ez az egyik leginkább környezetbarát gumiabroncs, 37,5%-os arányban fenntartható anyagokból készült a környezetvédelem érdekében, de kiváló alkalmazási tulajdonságokkal is rendelkezik a hatékony munkavégzés érdekében.

gumiabroncs

GRI GREEN XLR EARTH. Nemcsak színében zöld, tulajdonságaiban is – fotó: GRI Tires

Úttörő szerepben

A kimondottan agrárcélú gumiabroncsok társadalmilag felelős gyártójaként arra törekszik, hogy pozitív hatást gyakoroljon a piacra, a felhasználók szemléletváltására, de a gumigyártók közt is egy új üzleti modellt képvisel a cég.

Az újszerű, Föld-zöld színben gyártott GREEN XLR EARTH abroncsszéria a legmagasabb szintű technológiával készül, újrahasznosított fekete szénszármazékból, hogy tovább csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást. Emellett szójaolajat tartalmaz, amely a kőolajalapú olajokkal ellentétben megújuló és fenntartható, biztosítja, hogy a természetes gumi több eredeti és fontos tulajdonságát megőrizze, ezáltal javítva az abroncs általános teljesítményét.


Tartalmaz még HD szilícium-dioxidot is, amely szintén egy fenntartható anyag, tovább fokozva a gumiabroncs minőségét.

Az újrahasznosított gumi egy másik lényeges alkotóelem, amelyet a környezetbarát újrahasznosítási folyamat során gumiabroncsokból nyernek a fenntartható, körforgásos gyártástechnológia érdekében, minimalizálva a gyártásfolyamat teljes szénlábnyomát.

gumiabroncs

Prabhash Subasinghe, a GRI kereskedelmi igazgatója – fotó: GRI Tires

A zöldebb mezőgazdaság része

A közhiedelemmel ellentétben látható, hogy egy távoli és nem nagy, nem gazdag ázsiai ország is milyen műszaki teljesítményekre képes, és mennyire környezettudatos lehet a szemléletük.

A GREEN XLR EARTH a mezőgazdasági abroncsok piacának és alkalmazásának új korszakát nyitja meg a mezőgazdaságot manapság súlyosan érintő éghajlatváltozások minimalizálása érdekében, hogy a jövőben is biztosított legyen a világ élelmiszer-ellátása, és nem utolsósorban példát mutatva a Magyarországon is közismert "világmárkáknak", hogy igenis lehet ezt másképpen csinálni.

S még egy gondolat: nem mindegy, mit hagyunk hátra a szántóföldjeinken és az utak mentén, mert mindenki csak az elhasznált gumiabroncsok problémáját veszi észre. Arra, hogy ki tudja, hány ezer köbméter és hány tonna gumi kerül a természetbe időről időre a "normál kopásnak" nevezett folyamat során, már senki sem gondol a környezetvédőkön kívül.

Forrás: www.lectura.press/en