A Magyar Államkincstár 2021-ben is alkalmazza az előzetes ellenőrzés jogintézményét. Ennek keretében az egységes támogatási kérelmek május 15-i (hétvégére tekintettel május 17-i) szankciómentes beadási határideje után a Kincstár ügyfélkapura kiküldött végzésben értesíti a gazdálkodókat, amennyiben a kérelmek előzetes ellenőrzésekor potenciális problémát talál – olvasható a Magyar Államkincstár közleményében.

A termelők az értesítésekben szereplő kérdésekben a szankciómentes benyújtási határidőt követő 35 napon belül még szankciómentesen módosíthatják kérelmeiket. Az előzetes ellenőrzés segítséget nyújt abban, hogy a kérelmezők elkerüljék a levonásokat és a szankciókat és így magasabb támogatási összeghez jussanak. A Kincstár május 17-e óta már több körben is informálta az érintett gazdálkodókat a kérelmeikben található aktuális hibákról.

kukorica szántóföld

A hiányzó dokumentumokat június 9-ig kell beküldeni – Fotó: pixabay

A jelenlegi ellenőrzési eredmények alapján megközelítőleg 26 000 gazdálkodó kérelme érintett, jellemzően kisebb hibával.

Fel kívánjuk hívni a figyelmet arra, hogy a hiányzó dokumentumokat, zöldítés esetén a jogszabály által előírt százalékos arányú EFA objektumot, a Vidékfejlesztési Program keretében lehetséges jogcímek elmaradt igényléseit, a kistermelői támogatási körből történő kilépésről szóló jelzést, szükség esetén MePAR változásvezetési bejelentést kizárólag 2021. június 9-ig lehet pótolni.

A Kincstár által küldött értesítések alapján a pontatlan igénylések, a túligénylések, átfedések szankciómentes javítására pedig 2021. június 21-ig van lehetőség.

2021-ben új ellenőrzésként a végzésen megjelennek olyan extenzív/intenzív gyümölcsigényléssel érintett táblák, amelyeknél a hasznosítási kód eltér az előző évben megállapított hasznosítási kódtól, illetve amelyek esetén egyéb adatokból megállapítható, hogy valószínűsíthetően nem felel meg a jogszabályi előírásoknak.
A hibák javítását – a korábbi évekhez hasonlóan – az előzetes egyeztetésről szóló elektronikus felületen (W0219) tehetik meg az ügyfelek.