A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara teljes körű segítséget nyújtó telefonos ügyintézéssel áll tagjai rendelkezésére, azonban

a bonyolultabb kérelmek beadása esetén lehetőség van személyes ügyintézésre is.

A gondos előkészítésnek és a falugazdászok elkötelezett munkájának köszönhetően a kérelmek benyújtása ugyanolyan gördülékenyen zajlik, mint a korábbi években. A koronavírus-járvány hazai kitörése miatt elrendelt kormányzati intézkedések nyomán a kamara a kérelembeadási időszakra is felkészülve számos új biztonsági és ügyfélfogadási szabályt vezetett be.

A falugazdász-irodákat a szigorúbb személyes ügyfélfogadási előírások szerint alakította át, továbbá egyszer használatos tollakat, maszkokat, kézfertőtlenítőt biztosít a személyes ügyintézésekhez, valamint rendszeresen fertőtlenített plexi-válaszfalakkal szerelte fel irodáit. A telefonos beadások mellett április 14-től elindult a személyes időpontokra behívás is. A falugazdászok külön jelzik, ha az ügyintézéshez elkerülhetetlen a személyes találkozó, és egy előre egyeztetett időpontban az ügyfél felkeresheti a megfelelő fizikális védelemmel ellátott irodák egyikét.

Az egységes kérelmek szankciómentes benyújtási határideje május 15.-e!

További segítség, hogy a NAK felkérésére, a MÁK-kal együttműködésben elkészült az egységeskérelem-beadást segítő oktatóvideó-sorozat. 2020-ban összesen 43 jogcímre, intézkedésre lehet igényelni, bejelentést tenni, illetve adatszolgáltatási kötelezettséget teljesíteni (41 EK-jogcím és 2 adatszolgáltatás, intézkedés). A teljes sorozat itt érhető el.