Mint az a HARDI honlapján olvasható: a mezőgazdasági permetezőgép-ipar szereplői közül az elsők között működtetnek távsegítségnyújtást, s a technológiai hátteret adó RemoteEye megoldással jelentős lépést tesznek a CO2-barát megközelítés felé.

HARDI RemoteEye egy AR (kiterjesztett valóság) okosszemüveggel párosított távsegítség-megoldás, amely lehetővé teszi a szerviztechnikusok számára, hogy meghibásodások esetén távolról, helyszíni kiszállás nélkül nyújtsanak segítséget. A gépkezelő egyszerűen bekapcsolja a beépített kamerával felszerelt intelligens szemüveget és az adatátvitel segítségével a márka szakembere azonosíthatja az ügyfél problémáját és megoldást találhat arra.

Hardi

A gépkezelőnek nincs más dolga, csak bekapcsolja a beépített kamerával felszerelt intelligens szemüveget – forrás: HARDI

Azzal hogy a szakembereknek nem kell utazniuk, idő és pénz takarítható meg, s nem utolsósorban csökkenthető a karbonlábnyom is.

Egy friss példa erre, amikor a műszaki szerviztechnikus mindössze 1,5 óra alatt, távolról  segíthetett az ügyfeleknek három helyszínen, Izraelben, Szerbiában és Dél-Afrikában. A RemoteEye nélkül az utazások szén-dioxid-kibocsátása a dániai, Aarhusi Egyetem módszertana alapján kalkulálva körülbelül 0,7 tonna CO2 lett volna Izraelbe, 0,4 tonna Szerbiába és 2,3 tonna Dél-Afrikába. Tehát ezekbe az országokba történő utazás mellőzésével 3,4 tonnával kevesebb CO2-kibocsátás realizálódott.

Egy olyan világban, ahol a fenntarthatóság már nem opció, hanem szükségszerűség, fontosak az ilyen és ehhez hasonló megoldások, amelyek segítenek az ügyfeleknek maximalizálni a hozamot, s közben minimalizálják a negatív környezeti hatásokat.