Az üzemanyag ára az egekben, és ki tudja, hol áll meg. A mezőgazdaság szereplői igyekeznek olyan megoldásokat találni, amelyekkel jobban beoszthatják, takarékosabban használhatják fel ezt a fontos erőforrást. Az Agió Kft. szerint a szállításban ez a nagyobb pótkocsik korát hozza el, hiszen kevesebbet kell fordulni, kevesebb üzemanyagot kell elfüstölni az adott szállítási kapacitás mellett. De mielőtt ebbe belemerülnénk, lássuk, milyen pótkocsikat forgalmaz a cég!

Farmtech pótkocsi John Deere traktor mögött

Ilyen magas üzemanyagárak mellett már csak a nagyobb pótkocsikkal gazdaságos elindulni – fotó: Agió Kft.

A Farmtech pótkocsimárka valójában 34-36 típust foglal magában, amelyből Magyarországon kb. 25-30 félét adott már el az Agió Kft. Van viszont még néhány olyan a termékpalettán, amely az első magyar gazdát várja.

Jó hír a gazdáknak: nem kell várni, ha pótkocsira vágynak!

A cég ugyanis arra törekszik, hogy mindig legyen azonnal elvihető darab minden termékükből, tehát az utánpótlásra nemigen kell várni. A NAK Szántóföldi Napokon kiállított pótkocsik közül is mind megtalálható raktáron. Van, amelyik már levizsgázott, és néhány még vizsgára vár, tehát egy-két héten belül bármelyik elvihető. Biztosan ki tudnak szolgálni készletről 30-40 pótkocsira vágyó gazdát. A csapat egyébként nem csak a hazai igényeket tudja kielégíteni, előfordul, hogy a környező országokból is érkezik hozzájuk rendelés.

Igaz ez a ZDK 1800-as típusra is, amely egykor a magyar gazdálkodók favoritja volt. Ez a jármű típusneve ellenére nem 18, hanem 20 tonna összsúlyú modell. Ami pedig a felszereltséget illeti, a forgalmazó úgy igyekszik összeállítani rendeléskor, hogy lehetőleg minden igényt kielégítsen. Hogy mindez mit takar, azt nem egyszerű felsorolni, ezért hallgassuk meg inkább az alábbi videóban Fausz Csabától, az Agió Kft. képviselőjétől:

A cég másik fő modellje a DDK 2400-as pótkocsi, ez az utóbbi évek slágerterméke lett. A kiállításra ötletesen irodává akakították.

Az üzemanyagárak emelkedésével a nagyobb méretű pótkocsik "jönnek divatba"

Fausz Csaba szakértő szerint ennél a DDK 2400-asnál kisebbel a jövőben nem lesz érdemes nekiindulni a fuvarozásnak. Ahogy viccesen fogalmaz, a babakocsik ideje lejárt, a 800 forintos benzinár ennek a korszaknak a végét jelenti.

Farmtech pótkocsi

A Farmtech pótkocsimárka 34-36 típust foglal magában, ebből Magyarországon kb. 25-30 félét vásároltak már a gazdák – fotó: Agió Kft.

A pótkocsik termékpalettája viszont ennél jóval színesebb

A videóban is felbukkan a kínálat egyik fontos darabja: a szervestrágya-szóró kocsi. Ez a modell a nagyüzemi testvérének egy kisebb verziója, amely megjelent az Agió Kft. mezőfalvi standján. Érdemes a fenti videóra rásszánni 10 percet, számos betakarítást, szállítást segítő pótkocsit kínálnak, minden előre látható igényt kielégítő extra felszereltségekkel. Ha szeretnéd hatékonyabbá és költségtakarékosabbá tenni gazdálkodásodat, akkor nem érdemes kihagyni!