Gyári technikával

A Mexikói-félsziget teljes egészében Mexikó része, jókora, 1250 km hosszú, és legszélesebb pontja 225 km, területe 144.000 négyzetkilométer. Partvonala spanyolul Baja California, azaz Kaliforniai-part, ahol szép számmal sorakoznak az amerikai és mexikói milliomosok luxusvillái is.

A verseny valójában a határhoz közel, de az USA területén zajlik, és inkább a Dakarhoz lehetne hasonlítani terepszempontjából.

Az új versenyautó bemutatása a Las Vegas-i SEMA Show-n (versenyautó-kiállítás és tuning show) volt november elején. A jármű a Chevrolet Silverado népszerű pick-up alapjaira készült, de csővázas felépítménnyel és héjszerkezetű karosszériaelemekkel a lehető legkönnyebb önsúly, de maximális szilárdság érdekében.

chevrolet

Felülnézet. XXI. századi dizájn és klasszikus terepbuggy-megjelenés

A vázszerkezet sokkal rövidebb, szinte a hátsó kerekek mögött véget is ér. Az ajtók is csak részlegesek, perforált acéllemezből készültek, valójában a versenyzőnek és navigátornak a merevítések közt kell be- és kibújnia.

A nyomtávot 2311 milliméterre növelték, kimondottan független, off-road versenyekre való felfüggesztéssel. A felnik 20 collosak, a terepversenygumik 37-esek, vagyis 94 cm magasak! A motorblokk természetesen V8-as benzines, LT4 típusú, 6,2 literes, turbós, 650 lóerős. Az erőátvitel 10 fokozatú, 10L90 típusú automata váltóból és kétfokozatú osztóműból áll.

chevrolet

650 lóerő, egy óriástraktornak is bőven elég lenne

Az első futóművek kettős keresztlengőkarosak tekercsrugókkal, szabályozható lengéscsillapítással elöl-hátul. A hátsó felfüggesztés a hétköznapokban is gyakran alkalmazott 5 lengőkaros, Panhard-rudas. Természetesen a fékek is merőben mások: elöl-hátul féktárcsák vannak Brembo fékszerkezetekkel, elöl hatdugattyússal. A kisméretű nyitott platón két pótkerék is helyet kapott, gyors hozzáférhetőséggel. Az ülések Recaro gyártmányok, négypontos övekkel.

Az orr-rész-kialakítás egyedi formatervet kapott, de hangsúlyos Chevrolet logóval, a fényszórók egységesen már LED-es kialakításúak, amelyek a rázkódásra is kevésbé érzékenyek.

Egyedi orr-rész

Változnak az idők, mind a versenyző, mind a navigátor egy-egy 7 collos LCD-érintőképernyőt is kapott, persze kérdés, hogyan használható ez terepen, őrült tempó mellett.

A jármű kész, a gyakorlati tesztek hamarosan elkezdődnek, már a 2022-es futam jegyében.

Forrás: www.equipmentworld.com