Az új pickup alapkoncepciója talán nem annyira új, hiszen egy duplafülkés, platós kistehergépkocsi sejlik fel, amelyből bőven van már az európai piacon, bár a forma és a műszaki részletek kétségtelenül újak. A jármű nem rendelkezik klasszikus alvázzal, helyette egy téglatest padlóvázat fejlesztett a gyártó. Ebbe integrálták az akkucsomagokat, valamint az első- és hátsó kerekeket egymástól függetlenül is hajtani képes villanymotorokat.

Canoo elektromos pickup

A pickup legalább mintegy 320 kilométeres hatótávolsággal fog rendelkezni.

Ennek a megoldásnak nagy előnye az ideális súlyelosztás, tágasabb utastér, valamint hogy kisebb lehet a pickup hossza változatlan platóméret és belső helykínálat mellett. Az előzetes információk alapján ez 2849 mm-es tengelytávot jelent, 4674 mm-es hosszúság mellett, ami kb. 60 centméterrel rövidebb, mint egy nálunk is kapható, duplafülkés pickupoké. A plató hasznos hossza ellenben 2,4 méter, amely a lenyitható platóajtóval és a kiegészítő elemekkel 3,2 méterig növelhető.

Canoo elektromos pickup

Lenyitható platóoldalfallal és kiegészítő elemekkel 3,2 méterig növelhető a plató hossza.

Újszerű megoldás a kisméretű csomagtér a modell orrészében, mivel nincs a mai értelemben vett motorház. A kétmotoros változat teljesítményét 2x300 lóerőre és együttesen 746 newtonméter forgatónyomatékkal számolták, de a tervek szerint lesz hátsó meghajtású, egymotoros változat is. A pickup legalább 320 kilométeres hatótávolsággal fog rendelkezni.

Canoo elektromos pickup

Merőben új belső tér.

A műszerfal egy mélyre süllyesztett LCD kijelző, a vezetéshez kapcsolódó funkciókat igyekeztek a kormánykerékre telepíteni, ugyanakkor a már a repülőgépiparban régóta alkalmazott megoldások is megjelennek, mint az elektronikus kormányzás és fékezés. Nincs mechanikus kapcsolat a kormánykerék és a kerekek között, csak egy elektronikus szögelfordulás-érzékelő, a kormányműnél pedig egy elektromos szervomotor. A fékrendszer is lehet elektro-mechnikus vagy elektro-hidraulikus.

Forrás: www.canoo.com