uaz

Az Innoprom ipari szakkiállításon mutatta be az első UAZ PROFI hibrid plug-in prototípus járművet – fotó: uaz.ru

A közelmúltban Jekatyerinburgban rendezett orosz Innoprom ipari szakkiállításon mutatta be a terepjáróiról híres, nagy múltú Uljanovszki Autógyár a PROFI családnévre hallgató haszongépjárműből kialakított első PROFI hibrid plug-in prototípus járművet, melyet félbevágott metszetben szemléltettek.

uaz

A rendszer egy 145 lóerős benzinmotorból, töltő generátor egységből, 135 kW-os villanymotorból, illetve hálózatról tölthető, 25 kWh kapacitású akkumulátorból áll – fotó: uaz.ru

A rendszer egy 145 lóerős benzinmotorból, illetve hozzá kapcsolt töltő generátor egységből és egy 135 kW-os villanymotorból áll. A hibridhajtás nyomatéka 469 Nm, a villanymotort kiszolgáló, hálózatról tölthető akkumulátorának kapacitása pedig 25 kWh.

A kishaszonjármű teherbírása 1500 kg, és 7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en. Ezenkívül egy teljesen feltöltött akksival 100 km-en keresztül tisztán elektromos meghajtással való közlekedésre is képes, így egyetlen tankkal ezer kilométer megtételére válik lehetőség a járművel.

A tervek szerint az a cél, hogy városban csak elektromosan közlekedjen a jármű, a benzinmotort csak országúton használja.

Az új koncepció próbagyártását 2019-re tervezik, ha minden jól megy, a következő évben pedig indulhat a sorozatgyártás. Természetesen ezzel az újdonsággal nem az orosz felhasználókat próbálják majd megcélozni, hanem az egyre szigorúbb emissziós előírásokkal sújtott európai piacot. Így érthető, hogy egy sor vezetéstámogató rendszerrel, gyalogosfelismerő és vészfékrendszerrel, táblafelismerő, sávelhagyás-, illetve holttérfigyelő rendszerekkel is ellátták.