1968-as színre lépése óta 16 millió darabot adtak el belőle világszerte. Legendás terepjáró képessége és elpusztíthatatlansága révén kivívta, hogy az elmúlt 48 év alatt a világ egyik legelismertebb 4x4-ese haszonautója lett. Nincs ez máshogy Európában sem, ahol tavaly a saját szegmensében 23.1%-os részesedéssel lett a vezető pickup.

Az átrajzolt karosszéria vonalaiba – a piaci elvárásoknak megfelelve – belecsempésztek néhány lazább SUV-os formajegyet, krómcsíkot, kapott 17 vagy 18 colos keréktárcsákat is, de vigyáztak rá, hogy a látvány megőrizze az elődök jellegzetes elemeit is, illetve ne rontsa a terepezési képességeket sem. A tolatókamerát a több mint tíz centivel szélesebb plató, megerősített hátsó ajtajának kilincsébe építették, ezzel is segítve az autóval való manőverezés biztonságát.

A meggyőző átlépőmagasság és a nagyobb szilárdságú, illetve méretű kartervédő is ezt a törekvést demonstrálja. Az osztott hűtőmaszkkal egységet képező fényszórók, a ledes nappali, illetve tompított fénnyel kombinálva az eddiginél sokkal modernebb és sportosabb látványt eredményeztek. A tető pagodaszerű kialakítása révén attraktívabb lett a látvány, de csökkent a légellenállás, és praktikus indokok alapján az antennát is előrébb hozták. A három új szín, a Hydro Blue, az Orange Spice, a Volcano Red pedig a feltűnő megjelenésről gondoskodik.

Toyota

Terepen is 100%-ot nyújt – media.toyota.hu

Beülve ez már inkább a SUV-ok világát hozza. Kulcsnélküli indítás, személyautós elrendezés a műszerfalon, egy 7 colos képernyő a konzolon a Toyota legújabb technológiáival kiegészítve, kényelmes, és kellemes kárpitozású ülések, és elegáns megoldások elegye teszi teljessé a képet.

A rövidebb váltókar, valamint a könnyen elérhető és működtethető funkcióváltó kapcsolók is a szabadidő autók könnyedségét sugallják. Akik pedig a csúcsokra törve a luxust keresik, teljes bőrkárpitot is rendelhetnek az új Hiluxhoz.

Az utastér is teljesen átalakult – fotó: media.toyota.hu

Az autó mozgatásáról egy átdolgozott négyhengeres, 2.4 literes, 16 szelepes DOHC D-4D motor gondoskodik, start-stop funkcióval, 9%-kal kedvezőbb fogyasztással (az átlagfogyasztást a gyár 7.1 literben adja meg) és jobb nyomatéki viszonyokkal, ami a terepezés szempontjából is sokat nyom a latban. A 150 lóerőt 3400-as fordulaton leadó motor 400 Nm-es nyomatékával meggyőző hátteret biztosíthat az új Hiluxnak. A 4x4-es változatok esetében a teljesen átdolgozott, és megnövelt élettartamú manuális, illetve automataváltók közül lehet választani, amelyek finomabban működnek és csendesebbek is lettek. Persze nem kérdés, hogy megmaradt a felező váltó, és a differenciálzár is része a rendszernek.

Az inkább csak városi terepjáróként használható, vagy könnyű terepen való mozgásra alkalmas fronthajtásos változatok esetében egyelőre csak a hatsebességes kézi váltó kerül beépítésre a Toyota platósába. A Hilux végsebessége eléri a 170 km/órát, ami már alkalmassá teszi a hosszútávú, vagy autópályán való autózásra is.

toyota

A nyolcadik generációs Toyota Hilux meghatározó változásokon esett át – fotó: toyota.media.hu

Akár a szimplakabinos, a négyüléses extrakabinos, és az ötszemélyes duplakabinos kivitelt nézzük, anélkül lett utasbarátabb, hogy veszített volna legendásan jó képességeiből. A tervezők egy még stabilabb létravázat alkottak a Hiluxhoz, megerősítették a platót, javítottak a hajtásláncon, és alkalmassá tették 3.2 tonnás vontatmányok mozgatására is. A vásárlói elvárások változásához igazodva sokkal személyautósabbra hangolták a Hilux gördülési és vezethetőségi tulajdonságait is, illetve ellátták a legmodernebb vezetést segítő rendszerekkel, amelyeknek a közúton közlekedve vehetjük jó hasznát.