Maga a "trak" rendszer önmagában nem újdonság. A nagy sebességre is képes, elöl-hátul azonos értékű munkaeszköz-csatlakoztatással és erőátvitellel rendelkező, összkerék-kormányzású erőgépekből már volt néhány a nagy nemzetközi mezőgépgyártás-történet folyamában.

A SYN TRAC viszont ezen sajátosságok mellett néhány új megoldással mégis kiemelkedik az eddig ismert hasonló fejlesztések közül. A kompakt felépítésű többcélú erőgép közel 80 km/h maximális sebességre képes. A mellső és hátsó hárompont-felfüggesztésen kívül különleges Dokk-rendszerű csatlakoztatással kapcsolhatók hozzá a különböző vontatmányok, szállítóeszközök.

Ez a speciális gyors csatlakozás a kezelő segítsége nélkül mindössze hatvan másodperc alatt megvalósítja a kapcsolatot az erőgép és vontatmánya között úgy, hogy a kezelőnek semmilyen beavatkozást nem kell végeznie azonkívül, hogy ráirányítja az erőgép csatlakozó részét a kapcsolófejre.

gép

Hidropneumatikus lengéscsillapítás, ABS-légfék: csak néhány a SYN TRAC erényeiből – fotó: syn-trac.at

Ilyen csatlakozóegységgel minkét irányban rendelkezik, sőt ezzel a megoldással vontatott járművek esetén akár 90 fokos elfordulás is elérhető, kanyarodáskor. A SYN TRAC erőforrása egy 425 lóerős, EURO V emissziós besorolású dízelmotor (CAT), az erőátvitelről pedig CVT fokozatmentes hajtómű gondoskodik.

Önmagában a SYN TRAC  háromféle kormányzási módjától hanyatt esni nem kell, hiszen azt már 1977-ben a sanyarú sorsú Rába 180-asunk is tudta, a négykerékkormányzással elérhető 9 méteres fordulási sugár viszont igazán kedvező.

gép

A különleges Dokk-rendszerű csatlakoztatásnak köszönhetően 60 másodperc alatt, külső kézi beavatkozás nélkül létrejön a gépkapcsolat – fotó: syn-trac.at

Ez kompakt felépítésének is köszönhető. Az elöl-hátul hajtott tengelyek hidropneumatikus lengéscsillapítással vannak felszerelve, a fékezésükről pedig pneumatikus fékrendszer gondoskodik, amely blokkolásgátlóval is rendelkezik.

A tökéletes kilátást biztosító vezetőfülkében az ergonómia a felsőfokon van, intuitív érintőképernyő-kezelő felület, információs monitor növeli a kényelmet. Minden túlzás nélkül elmondható, hogy a légkondicionált fülkében az állítható, forgatható vezetőülésnek és a több irányba szabályozható kormányoszlopnak köszönhetően a traktoros olyan testhelyzetet is beállíthat a nagy sebességű haladáshoz, mint egy kényelmes személygépkocsiban.

gépA komfort mint egy kényelmes személygépkocsiban – fotó: syn-trac.at

Az új prototípus felhasználási területét jól mutatják a gyártó videójának utolsó képkockái, szinte felsorolhatatlan alkalmazási módban gondolkodhatunk, hiszen a mezőgazdaságban, az útfenntartásban, a kommunális feladatok ellátásában, erdészetben, reptéri kiszolgálásban vagy akár katasztrófaelhárításban is végezhet feladatokat.