Az előírás teljesítésére az ügyfeleknek 2020. július 15-ig volt lehetőségük, amelyhez a Nébih részletes eljárásrendet is kidolgozott, az adatszolgáltatásban érintetteknek pedig több alkalommal személyre szóló értesítést is küldött.
A javaslatok kézbesítése ezekben a napokban vette kezdetét – fotó: Shutterstock
A hivatal nyilvántartása alapján még mindig vannak olyan állattartók, akik a jogszabályi kötelezettségüknek nem tettek eleget. A Nébih célja, hogy az adategyeztetés az állattartók szándéka szerint történjen, ezért a szakemberek segítségképpen adategyeztetési javaslatot készítettek számukra.
A javaslatok kiküldése megkezdődött, a küldemény érkezésére postai úton levélben vagy az elektronikus ügyintézésre vonatkozó előírások alapján, a cégkapujukon keresztül számíthatnak az érintettek.
Az eljárás arra irányul, hogy a meglévő tenyészetéhez csak egy tartási hely tartozzon, így egyértelmű legyen az állatok tartózkodási helye és biztosítható legyen az állatmozgások pontos nyomon követése.
A kiküldött nyomtatványon (1418 komplex bizonylat) – az állattartás dátumai, a tartási helyek címei és a nyilvántartás egyéb adatainak figyelembevételével – az a tartási hely szerepel, amit az eredeti tenyészetkódnál célszerű megtartani, vagyis ahová a hivatal az állatokat „kötni” javasolja. Hasonlóképpen a füljelzők esetében is feltüntettük a javasolt tartási helyet.
A megadott határidő jogvesztő hatályú – fotó: Shutterstock
A javaslat elfogadására, visszaküldésére vagy elektronikus ügyintézésére a levélben megadott határidőig van lehetőség. A határidő jogvesztő hatályú. Amennyiben az állattartó nem reagál a megkeresésre, a Nébih a javaslatban megadott adatokkal elvégzi az automatikus adategyeztetést, ami nem kívánt következményekkel is járhat.
Az állattartó leggyorsabban és ellenőrzötten elektronikus úton, a jelenleg is rendelkezésre álló webALI felületén, új bizonylat generálásával és rögzítésével tudja benyújtani az adategyeztetést. Emellett a kiküldött papíralapú 1418-as komplex bizonylat, aláírást követően a Nébih Ügyfélszolgálatára postai úton is visszaküldhető.
A kiküldött javaslat pontos értelmezéséhez segítséget nyújt a Nébih portálon elérhető útmutató vagy a Nébih Ügyfélszolgálata az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
- Postázási cím: Nébih-ENAR, 1537 Budapest, Pf. 397.
- Központi telefonszám: 06-1-336-9050
- E-mail: enarufsz@nebih.gov.hu.
További információ a https://portal.nebih.gov.hu/enar útvonalon áll az érintettek rendelkezésükre.