A Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a spanyol társszervezetével közösen egy hároméves, 4,2 millió euró költségvetésű kampányt indított a nyúlhús fogyasztásának népszerűsítésére és a nyúlhús piaci jelenlétének növelésére 2-5 százalékkal – jelentette be Nagy István agrárminiszter pénteken Budapesten, az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK).
A tárcavezető elmondta: a nyúlhús egy minőségi 21. századi fehérjeforrás, kedvező élettani paraméterekkel, alacsony zsírtatalommal rendelkezik, és az egyetlen olyan húsfajta, amely mentes allergén anyagtól.
A nyúlhús egy minőségi 21. századi fehérjeforrás – fotó: pexels.com
Ezen felül hagyományos, egészséges és fenntartható módon előállított húsfajta, ízletes, sokszínű kulturális alapanyag. Kiemelte, hogy a legszigorúbb uniós élelmiszerbiztonsági és állatjóléti szabványok szerint állítják elő.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: a nyúltenyésztésnek Magyarországon nagy hagyományai vannak, az ágazat és az állattartók fennmaradásához a magyar termékek fogyasztásával járulhatunk hozzá.
Juráskó Róbert, a Nyúl Terméktanács elnöke kiemelte: Magyarország a világ második legnagyobb nyúlhús exportőre, a kivitel 30 millió euró évente, míg a belföldi értékesítés 410 tonna.
Forrás: MTI
Indexkép: pexels.com