Kösz a tippet de a csavarok bevágása semmit nem változtatna, mert a kések felfekszenek a váz hátsó felére.Mondjuk direkt így csináltam hogy tehermentesítse a csavarokat!!
Az MTZ meg nincs olyan erős hogy kárt tehessen benne.
Ha nem bírja vagy valami miatt megakad, picit emelek rajta és már megy is tovább!
Ha jól emlékszem tuti 6 vagy 7 mm-es.Nem találtam egy kis darabot sem hogy megmérhessem.
Nyugodtan kérdezzél szívesen válaszolok.Örülök is hogy segíthetek, mert nekem is sokan segítettek már a fórumon keresztül!!
Válasz #455. hozzászólásra
kösz fasza gyerek vagy egy dologba beleszolnák az also csavarokat félig bevágnám ha valamit megfogsz inkáb az törjön mint más én vastagalom igy
az nem számít mi van lejjebb csakhogy hoszabbnak kell lennie az orrának hogy belekapjon ezt lehet orr cserével csinálni vagy a kés ívét lehet igazítani ennél jobban már nem lehet elmgyarázni igy kép nélkül a lazitodrol csak a levegöbe beszélünk!
Ez az érdekes, hogy az orra van a legmélyebb ponton más semmi nincs lejjebb. Akármilyen szögbe is állítom, mert annyival hosszabb a kopócsúcs. Már teljesen lebuktatom, de akkor sem
Mára kölcsönkértem egy Kühnét, az egyből belement vázig a földbe és könnyen is húzta. 4be vitte az öreg MTZ, 1700as fordulaton. Pedig az a föld 25 éve tuti nem volt lazítva.
A késeket egyszerű 30-as kazánlemezből vágattam, semmi különleges.A magassága 80 cm a vázzal együtt az osztása 75 cm.
Mindíg ugyanabba a keréknyomba fordulok vissza így állandó a 75 cm-es távolság.
A kopóorrokat 10-es laposvasból csináltam, kár a különleges anyagokért ha elkopna, eldobom. Kb 600 Ft-ból kijött darabja.
A földjeim inkább kötöttnek mondható fekete talajok.
Az általam készített meg ilyen lett. Az öreg 82-es jól elboldogul vele, mondjuk csak szépen lassan másodikban,és csak kb 40-45 cm-en, de nagyon elégedett vagyok vele.
Tegyél föl képeket hogy láthassuk, mert így elég nehéz mit mondani!
Akár hogy is állítod, mindig a kopóorr legalsó része az "éle" legyen a legmélyebben, minden más része ettől csak feljebb legyen hogy ne feküdjön fel semmi.
Ha így van akkor bele kell hogy kapjon és le is kell hogy menjen a megfelelő mélységbe mindig.
Mint egy esztergakésnek, mindig az éle legyen legelől!!
ha külön felcsavarozható kopóorr van rajta akkor az a mögötti kés hátsó ívét kellene mert gondolom hogy azon csúszik a kés és e miatt nem kap bele! amikor előre dőltöd és belekap a földbe akkor ugyan ezt csinálod mert akkor előre bukik az orr is és a háta mögötti kés részén nem tud csuszni hanem belhuzza magát a földbe!szerintem bár ezt látni kéne!!!
kemény a föld és csak akkor kap bele ha előre buktatod?
hosszabb orrbetét kell hozzá hogy belehuzza magát mert gondolom a kés íve olyan hogy ami van egy kis orra az csikar a tetjén a többi része meg csuszik az íven! először mi is ezt vettük észre utána vágtunk le a kés ívéből hogy hosszabb orra legyen jobban belekapjon és áttörje a kemény részt! utána nincs gond!
A féder vagyis a rúgóból az igazi és még az ekére is lehet használni...A kormánylemez elejére kell tenni teljesen az ekevas csúcsáig,így az egész olyan lesz mint egy óriási orrbetét...több száz hektárt kibír és nagyon, nagyon pénztárca kímélő...
Házi gyártású lazítónk van. El lehet annyira rontani a 3 pont felfüggeszési helyeket, hogy egyáltalán ne menjen bele a földbe. Mert ha lenn van akkor már nem jön fel, de a támasztó orsót tekerem ki akkor belemegy a földbe de nem elég mélyre, ha tekerek rajta akkor lemegy az adott mélységbe, de fordulónál már nem megy le semmit se ha leteszem megint... Mi lehet a baj? Teljesen tanácstalan vagyok.
Vágjam össze az egészet és adjam le a MÉH-be?
A legjobb megoldás tényleg egy vastag féder, aminek az elejét a kovács laposra veri és még fel is lehet rakni élkefémmel. Ezt rá kell hegeszteni egy befogóra, amit majd rácsavarsz az elejére. Akkor a legjobb, ha belülről egyformán mindenhol van támasza.
Lehetne még használt ekevasakból is gyártani vagy veszel 2-3 darab új eke orrbetétet és azzal is lehet próbálkozni, ha csak egy szezont akarod, hogy kibírjon jó az is.
Itt a szomszéd valami bitang laprúgóból készítette a bontócsúcsokat magának egészen jól bírta, de tavaly azis elkopott azért elég hamar
Simán letudod gyártani, magadnak levágod méretre, rákell hegeszteni vastag lemezből még alá hogy mint egy papucsot felhúzzad a gyári szár aljára és egy csavarral rögzíted szépen.
Jó ötlet! nemell venni drága pénzen másik eszközt ezt meg jól kifogod használni.
Ha nem akarsz vele foglalkozni egy lakatos megcsinálja nemsok pénzért és akkor még dolgozni sem kell vele
Csak én ez úgy képzelem el hogy az IH ekémről ledobálom a fejeket és ilyen orrbetétet kellene valahonnan szerválni rá helyettük és már lehet is menni húzgálni a krumpli alá.
A kérdés ki gyárt ilyet esetleg?
Itt egy szomszédos kisebb gazda készített lazítót házilag, IH jellegű a cucc 250-es rába motoros T150 után. Sokat szvott mire nagyjából beállt pedig betyár vasakból készítette, igaz tavaly ősz is betyár volt.
Nehéz földre házilag nehéz jót gyártani, főleg ha nincs komoly CO hegesztő, nemtud S355-ös anyagot szerezni ésatöbbi
Nekem valahogy esztétikusabb a keretes vázzal, de ha van fölöslegesen így ekeváz, az is jó alap lehet. Vagy ha van kedved mindig csavarozgatni miért ne.
Kell csinálni egy olyan alapot, ami az eketörzs tetején is van. Erre lehet hegeszteni a megfelelő szögbe állított "ipari" szögvasat, amin már megvannak a lazító kés furatai, majd az eke eketörzset tartó csavarokkal ugyanezt rárakhatod.
Viszont ez meg érdekes: Vogel Noot eke altalajlazító tüske
Kicsinylem az orrlazító részét, de lehet, hogy elég, ha amúgy is 40 centinként van felszerelve. Szántással együtt már lazítva is van, mélységet meg a csavarokkal lehet állítani.
Valahol a neten láttam régebben, de azóta sem találom, IH ekére fejek helyett lazítókések voltak szerelve. Van valakinek tapasztalata vagy infója róla??
En is szeretnek gyartani egy5 keset. aa GASPARDO Pinochio modelt fogom modelkent, Dondi tipusut is utanna
neztem de eleg pazar minosegnek lattam , a hengert lessz macerassabb!
2860 hozzászólás
Válasz #458. hozzászólásra




Kösz a tippet de a csavarok bevágása semmit nem változtatna, mert a kések felfekszenek a váz hátsó felére.Mondjuk direkt így csináltam hogy tehermentesítse a csavarokat!!
Az MTZ meg nincs olyan erős hogy kárt tehessen benne.
Ha nem bírja vagy valami miatt megakad, picit emelek rajta és már megy is tovább!
Válasz #457. hozzászólásra

Ha jól emlékszem tuti 6 vagy 7 mm-es.Nem találtam egy kis darabot sem hogy megmérhessem.
Nyugodtan kérdezzél szívesen válaszolok.Örülök is hogy segíthetek, mert nekem is sokan segítettek már a fórumon keresztül!!
Válasz #455. hozzászólásra
kösz fasza gyerek vagy egy dologba beleszolnák az also csavarokat félig bevágnám ha valamit megfogsz inkáb az törjön mint más én vastagalom igy
Válasz #455. hozzászólásra

még a falvastagsága érdekelne mert a télen össze kellene dobni egy hasonlót. ígérem több kérdésem nincs. amúgy nagyon tetszik
Válasz #454. hozzászólásra
Akkor a holnapi nap folyamán teszek fel ide képet!
Köszi a segítséget!
Válasz #453. hozzászólásra


Íme:
Válasz #451. hozzászólásra
az nem számít mi van lejjebb csakhogy hoszabbnak kell lennie az orrának hogy belekapjon ezt lehet orr cserével csinálni vagy a kés ívét lehet igazítani ennél jobban már nem lehet elmgyarázni igy kép nélkül a lazitodrol csak a levegöbe beszélünk!
Válasz #449. hozzászólásra
még anyit légyszi milyen magasra emeli fel az mtz a földtöl meg egy képet ha van kedved a segéröl is kösz
Válasz #450. hozzászólásra
Szembefordított és úgy összehegesztett 120-as "u"vas.
Válasz #439. hozzászólásra

Ez az érdekes, hogy az orra van a legmélyebb ponton más semmi nincs lejjebb. Akármilyen szögbe is állítom, mert annyival hosszabb a kopócsúcs. Már teljesen lebuktatom, de akkor sem
Mára kölcsönkértem egy Kühnét, az egyből belement vázig a földbe és könnyen is húzta. 4be vitte az öreg MTZ, 1700as fordulaton. Pedig az a föld 25 éve tuti nem volt lazítva.
Válasz #449. hozzászólásra
A váza milyen anyagból van??
A késeket egyszerű 30-as kazánlemezből vágattam, semmi különleges.A magassága 80 cm a vázzal együtt az osztása 75 cm.

Mindíg ugyanabba a keréknyomba fordulok vissza így állandó a 75 cm-es távolság.
A kopóorrokat 10-es laposvasból csináltam, kár a különleges anyagokért ha elkopna, eldobom. Kb 600 Ft-ból kijött darabja.
A földjeim inkább kötöttnek mondható fekete talajok.
Válasz #447. hozzászólásra
a szárai mekora anyagbol vanak és mijenböl menyi a kés osztás mijenek a földek ahol huztad?
Az általam készített meg ilyen lett. Az öreg 82-es jól elboldogul vele, mondjuk csak szépen lassan másodikban,és csak kb 40-45 cm-en, de nagyon elégedett vagyok vele.
Egyébként tavasszal elkészült a házi lazítónk az IH ekére amit itt lejjebb tárgyaltunk laprugókból.


Válasz #443. hozzászólásra

ez saját készitésű lazító amit huzok és rá van heggesztve az orrbetét ami egy lapka felheggesztve és nekem nincs ilyen problémám szerencsére!!!!
Az én általam készitett altalajlazitó csak akkor emelkedet ki amikor a kés orrcsúcsát forditva rakták rá !
Tegyél föl képeket hogy láthassuk, mert így elég nehéz mit mondani!
Akár hogy is állítod, mindig a kopóorr legalsó része az "éle" legyen a legmélyebben, minden más része ettől csak feljebb legyen hogy ne feküdjön fel semmi.
Ha így van akkor bele kell hogy kapjon és le is kell hogy menjen a megfelelő mélységbe mindig.
Mint egy esztergakésnek, mindig az éle legyen legelől!!
Válasz #440. hozzászólásra
NH L85 akkora távolság hogy amikor lent van teljesen a 2 also kar a felső pont vizszintbe van!!!!
itt lakunk egymás mellett
Pici érdekelne milyen géppel húzod a lazitót ? Milyen távolság van az alsó és felsö karok közzöt ?
Válasz #437. hozzászólásra
ha külön felcsavarozható kopóorr van rajta akkor az a mögötti kés hátsó ívét kellene mert gondolom hogy azon csúszik a kés és e miatt nem kap bele! amikor előre dőltöd és belekap a földbe akkor ugyan ezt csinálod mert akkor előre bukik az orr is és a háta mögötti kés részén nem tud csuszni hanem belhuzza magát a földbe!szerintem bár ezt látni kéne!!!
Válasz #437. hozzászólásra
vagy csináltas rá hoszab enyhén ivelt kopoort
Válasz #436. hozzászólásra
A kopóorr hosszabb mint a Kühne 1-es lazítón. Akkor a kopóorr alatti vasat kerekítsem le? Mert az tartana ki?
Válasz #429. hozzászólásra
kemény a föld és csak akkor kap bele ha előre buktatod?
hosszabb orrbetét kell hozzá hogy belehuzza magát mert gondolom a kés íve olyan hogy ami van egy kis orra az csikar a tetjén a többi része meg csuszik az íven! először mi is ezt vettük észre utána vágtunk le a kés ívéből hogy hosszabb orra legyen jobban belekapjon és áttörje a kemény részt! utána nincs gond!
Válasz #434. hozzászólásra
kösz én kamion féderel szoktam a csört kihegeszteni + kemény fém a végére
a hardox és ql-les anyagokat lehet co-val és rutilos elektródával hegeszteni ! Ekevasat nem mert a hegesztés mellet elreped !
Válasz #431. hozzászólásra
probáltam de nekem szagata biztonsági csavart miljen az a hardox lemez mi a baj a hegesztése?
Előbb minden kopik élkefém felrakó elektródával lehet lassitani a kopást !
Válasz #418. hozzászólásra
Ilyen Vogel ekére szerelhető lazítót használ valaki?
Kissé drágálom az árát. de szerintem másolható könnyen ha bevált dolog.
Orrbetétnek Hardox lemezt ajánlok.Nekem bevált az ekén.
(Hátrány: hegesztése nagyon macerás házi körülmények között)
Válasz #427. hozzászólásra
...A kormánylemez elejére kell tenni teljesen az ekevas csúcsáig,így az egész olyan lesz mint egy óriási orrbetét...több száz hektárt kibír és nagyon, nagyon pénztárca kímélő...
A féder vagyis a rúgóból az igazi és még az ekére is lehet használni
Hello


Házi gyártású lazítónk van. El lehet annyira rontani a 3 pont felfüggeszési helyeket, hogy egyáltalán ne menjen bele a földbe. Mert ha lenn van akkor már nem jön fel, de a támasztó orsót tekerem ki akkor belemegy a földbe de nem elég mélyre, ha tekerek rajta akkor lemegy az adott mélységbe, de fordulónál már nem megy le semmit se ha leteszem megint... Mi lehet a baj? Teljesen tanácstalan vagyok.
Vágjam össze az egészet és adjam le a MÉH-be?
Válasz #427. hozzászólásra


Ez a féder dolog jónak tűnik! Köszi az ötleteket!
Ha valaki tud még valami okosságot akkor várom!
Válasz #425. hozzászólásra
Ilyeneket azért lehet venni elég sok helyen, csak nem biztos, hogy a te egyedi méretedhez is jó.
http://webshop.keletagro.hu/ih14-lazitopapucs_id5679
A legjobb megoldás tényleg egy vastag féder, aminek az elejét a kovács laposra veri és még fel is lehet rakni élkefémmel. Ezt rá kell hegeszteni egy befogóra, amit majd rácsavarsz az elejére. Akkor a legjobb, ha belülről egyformán mindenhol van támasza.
Lehetne még használt ekevasakból is gyártani vagy veszel 2-3 darab új eke orrbetétet és azzal is lehet próbálkozni, ha csak egy szezont akarod, hogy kibírjon jó az is.
Válasz #425. hozzászólásra

Itt a szomszéd valami bitang laprúgóból készítette a bontócsúcsokat magának egészen jól bírta, de tavaly azis elkopott azért elég hamar
Simán letudod gyártani, magadnak levágod méretre, rákell hegeszteni vastag lemezből még alá hogy mint egy papucsot felhúzzad a gyári szár aljára és egy csavarral rögzíted szépen.
Jó ötlet! nemell venni drága pénzen másik eszközt ezt meg jól kifogod használni.
Ha nem akarsz vele foglalkozni egy lakatos megcsinálja nemsok pénzért és akkor még dolgozni sem kell vele
Válasz #424. hozzászólásra

Csak én ez úgy képzelem el hogy az IH ekémről ledobálom a fejeket és ilyen orrbetétet kellene valahonnan szerválni rá helyettük és már lehet is menni húzgálni a krumpli alá.
A kérdés ki gyárt ilyet esetleg?
Válasz #423. hozzászólásra
Persze!
Nem is erről beszéltem, ha olyan laza fődek lennének énis gyártottam volna simán egyet
Válasz #422. hozzászólásra

Egyszerű "futóhomokban" akarom húzgálni annyit csak kibír
Itt egy szomszédos kisebb gazda készített lazítót házilag, IH jellegű a cucc 250-es rába motoros T150 után. Sokat szvott mire nagyjából beállt pedig betyár vasakból készítette, igaz tavaly ősz is betyár volt.
Nehéz földre házilag nehéz jót gyártani, főleg ha nincs komoly CO hegesztő, nemtud S355-ös anyagot szerezni ésatöbbi
Talátam egy ilyen képet a neten. Most erre házilag van gyártva az orrrész vagy lehet ilyet venni valahol?

Válasz #418. hozzászólásra
Megvan a video csak itt condoron van:
http://www.youtube.com/watch?v=wAuVEcio6vI
Válasz #417. hozzászólásra
Nekem valahogy esztétikusabb a keretes vázzal, de ha van fölöslegesen így ekeváz, az is jó alap lehet. Vagy ha van kedved mindig csavarozgatni miért ne.
Kell csinálni egy olyan alapot, ami az eketörzs tetején is van. Erre lehet hegeszteni a megfelelő szögbe állított "ipari" szögvasat, amin már megvannak a lazító kés furatai, majd az eke eketörzset tartó csavarokkal ugyanezt rárakhatod.
Viszont ez meg érdekes: Vogel Noot eke altalajlazító tüske

Kicsinylem az orrlazító részét, de lehet, hogy elég, ha amúgy is 40 centinként van felszerelve. Szántással együtt már lazítva is van, mélységet meg a csavarokkal lehet állítani.
Válasz #416. hozzászólásra
Igen ezt láttam a hirdetések között köszi!
A meglévő vontatott ih ekémre szeretnék késeket tenni.
(ezt 240ért árulják amúgy)
Válasz #413. hozzászólásra

Válasz #414. hozzászólásra

Jajaja valami ilyen rémlik nekem is.
Akarnék valami ilyesmit csinálni csak honnan kellene kést venni hozzá stb minden érdekel
Válasz #413. hozzászólásra

van egy video is betéve róla raba huzza youtuben nem tom megtalálod e majd estére megkeresem
Hali!

Valahol a neten láttam régebben, de azóta sem találom, IH ekére fejek helyett lazítókések voltak szerelve. Van valakinek tapasztalata vagy infója róla??
En is szeretnek gyartani egy5 keset. aa GASPARDO Pinochio modelt fogom modelkent, Dondi tipusut is utanna
neztem de eleg pazar minosegnek lattam , a hengert lessz macerassabb!
Válasz #410. hozzászólásra
Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/view/111230/35_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Most csak ilyen képem van. Kühne lazító formájú az eleje, ha ez segít.