Válasz atisgyulai #10363. hozzászólásáraMeg van, csak nem emlékeztem hogy neked kérdeztem. Kopóval nem lesz gond mert a MICRONTÓL rendelik, az meg postáz hozzátok is. Ha kell utánfutót fel, egy esős időbe lemegyek veled. 20-30%-os árréssel elkezded árulni, felállsz belőle.
Válasz mtz1221 #10362. hozzászólásáraAzt néztem már régebben, ha emlékszel rá, még árat is kértél nekem.
Csak az itteni kereskedő volt már akkor is elszállva.
Mikor finoman megjegyeztem hogy kicsit nagy árréssel dolgoznak még neki állt feljebb. Amikor konkrétan megmondtam az árát, még fenyegetőleg lépett fel, hogy én nem kaphattam a gyártótól infót, mert ő a magyarországi kizárólagos forgalmazó, és hogy az üzleti titok.
Ennyit arról a tököli kereskedőről!
Még ha kintről meg is venném , utólag kopókért, esetleges törésnél alkatrészekért újra ki kellene menni.
Pedig maga a gép jónak tűnt.
Válasz Sk Laci #10358. hozzászólásáraEz a gumi nyomás függ a tengelyen lévő súlytól. Kellene tudni, hogy mennyi a kombájn súlya, tengelyenkénti súlya, tengely távolság, asztal súlya, mennyire lóg ki előre az első tengelytől az asztal. Kell hozzá a gumi pontos neve, megnevezése, súly indexe.
Valahogy így kell elképzelni(igaz ez traktor):
Válasz ..,-:) #10357. hozzászólásáraAzért kérdezem, hogy mennyinek kellene lennie?
1,8-3,5 ajálják akit kérdeztem. Ez így túlságosan is tág fogalom.
Ezért kérdeztem, akinek a kombájnján 650/75 R 32 gumizású, milyen nyomáson használja.
Lehet 800-as gumizásu kombájn nyomása is.
Tenálad a kombájn milyen guminyomással van használva?
Válasz Sk Laci #10356. hozzászólásáraBammeg de ez a szerelési nyomás érték ! Ennél az értéknél kell hogy rápattanjon a felni peremére a gumi ! Ennek semmi köze a használati guminyomás értékhez !!!!
Válasz ..,-:) #10353. hozzászólásáraRáadásul ez a max. szerelési nyomást jelöli, amivel a gumis felugraszthatja a felniperemre a gumit. A max. üzemi nyomás ennél mindig kisebb.
Minden gyártónak vannak típusonként, méretenként a terheléstől és sebességtől függő nyomástáblázatai. Némekyiknél eléggé el van dugva, de azt kellene megkeresni.
Vannak érdekességek. Nekem az azonos méretű Kleber és Michelin között 2-3 tizedes eltérést adnak meg a gyári táblázataik. Ez elsőre nem tűnik soknak, de ha úgy írom, hogy 1,3 és 1, 6 bar, akkor százalékosan az már elég szép. (A gumis meg simán felnyomja őket 2,2 barra.)
Válasz Sk Laci #10349. hozzászólásáraItt 2 nap múlva egy hold búza/repce se lesz talpon. Az jó ha megy. 480-ason annyi törek van a rostákon, hogy a 450-es többet le tud szedni náluk, ha nem akarják hogy a 480-as vessen.
Válasz mtz1221 #10348. hozzászólásáraNEkem az egyik első OZKA, a másik felén Firestone van. Mindkettőre max 2,5 van írva. Ma 2,5 bar nyomással arattam, nem vettem észre, hogy lapulna a gumi.
Multkor kérdezted a kombájnt. Ma volt első bevetésen. Tetszik.
A hasát szereti, de azt is kell néznem, hogy úgy kellett felvakarni a földről a lefeküdt árpát.
Ha ilyen lessz egész aratás alatt, mint ma, akkor elégedett leszek.
Végkép nem nehéz beállítani ezt a kombájnt /vagy csak "ügyes" voltam/.
Ilyen tiszta árpát még sohase sikerült aratnom, és végképp nem találtam vesztaséget. Ráadásul az alsó rosta maxon van beszorulva, plussz még az elején egy focilabda átmérőjü körön hiányoznak a rosta lamellái. Szalma terítése tökéletes.
Még egy pár óra, a töléletes rutin kezeléshez.
Probléma a felvásárlókkal van. Ma is problémám volt 4 pótkocsival leadni, mert még nem készültek fel az árpa fogadására.
Hétfőtől fogadnak, ha nem esik. Holnapra lett volna fél napos munkám, de állok hétfőig a sajátommal. Holnap megyek az ismerősömnek aratni.
van arra valami tapasztalat, hogy főtankba vagy póttankba gyarapszik meg jobban a mocsok? az aljuk egyforma mahas, meg a tetejük is, ma leszenvedtem mind a kettőt, a fő tankból ahogy liéöbböltü maradék naftát, mintha semmi nem jött volna ki, de a póttankból jött ki anyag. lehet hogy csak abba van? sterimobal mossam meg? nem fogom felverni a tank belső tetejére (plafonjára), és nem marad ott a darabos szar, aztán az első teletank meg szépen lemossa, ésa már fellazított cucc megy is egyenesen előre?
Igen, tudok rendelni. Az AgroMash egyik kiállítóján kersztül lehetett mint partner regisztrálni.
Ettől függetlenül BolliKat fórumtárson keresztül rendelek. Ő hozzáfér a Kramp-hoz, Granit-hoz, stb.
Válasz JD 4630 #10326. hozzászólásáraValami komolyabbat akarok.
Ezek a sufni tuning dolgok már nem annyira jönnek be.
Valami gebasz mindig van velük.
Vagy a munkájuk nem tökéletes, vagy nem megbízhatók műszakilag.
Válasz Gumóka #10325. hozzászólásáraAmit kinéztem lazítót, ott állítható a késtávolság.
Arra gondoltam hogy vagy 3 megy összehúzva vagy kettő szét, és hasa alá visszaforogva.
Napokban megyek megnézni ha minden jól megy.
Válasz mtz1221 #10328. hozzászólásáraMég nem arattam vele. Ma levettem a repcetoldatot, próbálgattam az udvaron, de eldurrant 1 olajslág-tömlő.
Holnap reggel megyek legyártatni-megjavítatni azt ami elsült.
Ma vettem észre, hogy az alső rosta nem mozdul. Az állítokar jár, de a lamellák max megnyitva álnak
6 ha árpát megpróbálok így levágni, csak a felső rosták beállításával. Ha lenne több várakozás a búzáig, lehet kiveszem belőle megnézni.
Az éles bevetés után tudok véleményt mondani. Kb pénteken.
Még kaszapengéket kell cserélnem.
Ami nem tetszik, hogy az asztalt úgy kell lecibálni a kocsiról, meg vissza is ráerőszakolni a kocsira, mert nem emel elég magasra a kombájn. De akinek Bisos kocsija van, azok mind panaszkodnak.
Válasz Sk Laci #10327. hozzászólásáraHogy megy a kombájn ??? Egyik ismerős vett a 420-as lexion helyett 480-ast, azt mondja élete legrosszabb döntése volt.
Válasz Gumóka #10322. hozzászólására2-es metal wolf-om van. Az a gondom vele, hogy a két kés között megszorul az "anyag". Hatalmas rög beakad, és megtolja maga előtt a földet.
Mögötte hatalmas lyuk marad, a trakit meg fogdossa rendesen. Van hogy kipányvázza.
Azért gondoltam a 3 késre, hogy kisebbeket szaggatna, és nem egy sorban vannak a kések. Szélességre nem fogna többet, vagy csak minimálissal.
Ekével sem nehézebb a 3×30-at húzni, mint a 2×40-et.
Válasz atisgyulai #10319. hozzászólásáraNekem igaz csak egy 3 késes helti van 2-re bontva, 80le mögé, de én azt mondom, nehéz talajmunkára kell a 6 henger. Homokosabb felénk a föld, de megküzdött vele a traktor.
105-ös mtz-vel húzta papám a 3-as jympát, de azért az is megakadt néha.
Válasz envagyok2 #10310. hozzászólásáraAkkor szerintem valami komolyabbat keress.
Kb. 50 liter/perc-est. Az mondjuk tud valóságban 35-40-et. És jó esetben nem döglik be túlmelegedés miatt félúton.
Én geko termékeket vettem már. Azt nem mondom hogy profi dolgok, de használhatók.
Válasz Gumóka #10316. hozzászólásáraCsak olajat meg gázolajat irtak rá. Aki elektromos dolgot benzinbe tesz az vessen magára. Gondolom csak a saját védelmük.miatt irják. Benzinpumpa is a tankban van. És jo ott. Szép is lenne ha lenne Itthon egy Zil amit hordozni kéne benzinből. de amugy a Lada benzinszint uszo ha kilikadt mikor kiszedve megnézed akkor a szintjelző lámpa érintkezője villanik. Gondolom a tankban is. De ott nincs oxi gondolom ezért nem számit. Amugy a sok benzin eloltja a tüzet ha nagyon hirtelen.
13466 hozzászólás
Válasz Büresz #10359. hozzászólásáraKöszi
Válasz atisgyulai #10363. hozzászólásáraMeg van, csak nem emlékeztem hogy neked kérdeztem. Kopóval nem lesz gond mert a
MICRONTÓL rendelik, az meg postáz hozzátok is. Ha kell utánfutót fel, egy esős időbe lemegyek veled. 20-30%-os árréssel elkezded árulni, felállsz belőle.
Válasz Sk Laci #10358. hozzászólásáraValami ilyesmit keress a te konkrét gumitípusodhoz.

Ez itt egy bizonyos Good Year DT822 gumihoz van:
Válasz mtz1221 #10362. hozzászólásáraAzt néztem már régebben, ha emlékszel rá, még árat is kértél nekem.
Csak az itteni kereskedő volt már akkor is elszállva.
Mikor finoman megjegyeztem hogy kicsit nagy árréssel dolgoznak még neki állt feljebb. Amikor konkrétan megmondtam az árát, még fenyegetőleg lépett fel, hogy én nem kaphattam a gyártótól infót, mert ő a magyarországi kizárólagos forgalmazó, és hogy az üzleti titok.
Ennyit arról a tököli kereskedőről!
Még ha kintről meg is venném , utólag kopókért, esetleges törésnél alkatrészekért újra ki kellene menni.
Pedig maga a gép jónak tűnt.
Válasz atisgyulai #10360. hozzászólásáraEz vésőeke. Ajánlom néz rá a tupanjacéra is, minőségi anyagokból dolgoznak normális áron.
Válasz Sk Laci #10358. hozzászólásáraEz a gumi nyomás függ a tengelyen lévő súlytól. Kellene tudni, hogy mennyi a kombájn súlya, tengelyenkénti súlya, tengely távolság, asztal súlya, mennyire lóg ki előre az első tengelytől az asztal. Kell hozzá a gumi pontos neve, megnevezése, súly indexe.

Valahogy így kell elképzelni(igaz ez traktor):
Válasz mtz1221 #10343. hozzászólásáraŐ lenne az!

Kicsit összébb véve a széleit talàn megbírkózna vele.
Válasz Sk Laci #10358. hozzászólásáraÉn 2-2,5-en használom.
Válasz ..,-:) #10357. hozzászólásáraAzért kérdezem, hogy mennyinek kellene lennie?
1,8-3,5 ajálják akit kérdeztem. Ez így túlságosan is tág fogalom.
Ezért kérdeztem, akinek a kombájnján 650/75 R 32 gumizású, milyen nyomáson használja.
Lehet 800-as gumizásu kombájn nyomása is.
Tenálad a kombájn milyen guminyomással van használva?
Válasz Sk Laci #10356. hozzászólásáraBammeg de ez a szerelési nyomás érték ! Ennél az értéknél kell hogy rápattanjon a felni peremére a gumi ! Ennek semmi köze a használati guminyomás értékhez !!!!


Válasz ..,-:) #10353. hozzászólásáraIgen. Ennyire engedtem vissza.
Válasz Bárány #10354. hozzászólásáraMichelinnek van egy tökéletes applikációja. Ajánlom.
Válasz ..,-:) #10353. hozzászólásáraRáadásul ez a max. szerelési nyomást jelöli, amivel a gumis felugraszthatja a felniperemre a gumit. A max. üzemi nyomás ennél mindig kisebb.
Minden gyártónak vannak típusonként, méretenként a terheléstől és sebességtől függő nyomástáblázatai. Némekyiknél eléggé el van dugva, de azt kellene megkeresni.
Vannak érdekességek. Nekem az azonos méretű Kleber és Michelin között 2-3 tizedes eltérést adnak meg a gyári táblázataik. Ez elsőre nem tűnik soknak, de ha úgy írom, hogy 1,3 és 1, 6 bar, akkor százalékosan az már elég szép. (A gumis meg simán felnyomja őket 2,2 barra.)
Válasz Sk Laci #10342. hozzászólásáraEzt láttad !?:

Válasz Sk Laci #10349. hozzászólásáraElég is az a kettőfél.
Válasz Sk Laci #10349. hozzászólásáraItt 2 nap múlva egy hold búza/repce se lesz talpon. Az jó ha megy.
480-ason annyi törek van a rostákon, hogy a 450-es többet le tud szedni náluk, ha nem akarják hogy a 480-as vessen.
Válasz Ares 826 #10347. hozzászólásáraCase 2388
Válasz mtz1221 #10348. hozzászólásáraNEkem az egyik első OZKA, a másik felén Firestone van. Mindkettőre max 2,5 van írva. Ma 2,5 bar nyomással arattam, nem vettem észre, hogy lapulna a gumi.
Multkor kérdezted a kombájnt. Ma volt első bevetésen. Tetszik.
A hasát szereti, de azt is kell néznem, hogy úgy kellett felvakarni a földről a lefeküdt árpát.
Ha ilyen lessz egész aratás alatt, mint ma, akkor elégedett leszek.
Végkép nem nehéz beállítani ezt a kombájnt /vagy csak "ügyes" voltam/.
Ilyen tiszta árpát még sohase sikerült aratnom, és végképp nem találtam vesztaséget. Ráadásul az alsó rosta maxon van beszorulva, plussz még az elején egy focilabda átmérőjü körön hiányoznak a rosta lamellái. Szalma terítése tökéletes.
Még egy pár óra, a töléletes rutin kezeléshez.
Probléma a felvásárlókkal van. Ma is problémám volt 4 pótkocsival leadni, mert még nem készültek fel az árpa fogadására.
Hétfőtől fogadnak, ha nem esik. Holnapra lett volna fél napos munkám, de állok hétfőig a sajátommal. Holnap megyek az ismerősömnek aratni.
Válasz Sk Laci #10327. hozzászólására3.2 bár, de én felfújnám 3.5-re.
Válasz Sk Laci #10327. hozzászólásáraMinimum 3 bar, de ha kucca asztal használsz mehet bele a 3,3-3,5 is! Milyen gépen használod ezt a méretet????


Válasz mtz1221 #10344. hozzászólásáraAkkor mostan mennyinek kellene lennie a kombájnon a guminyomásnak???
Válasz envagyok2 #10334. hozzászólásáraHello
Adj valami kontaktot(telefon/mail), utánakérdezek és jelzek.
Válasz Sk Laci #10342. hozzászólásáraAz a max 2.5 minden gumin a max szerelési nyomást jelzi.
Válasz atisgyulai #10340. hozzászólásáraNálunk láttam már 85 lovas armával ideális földnél, 35-40 centi mélyen menni bemutatón. Fop kft hívd fel, hátha adnak demogépet.
Válasz kajszi_71823 #10329. hozzászólására2,5-re tettem, annyi van ráírba max 2,5 bar a gumi oldalán.
Amúgy 3,8 volt benne az előző tulajdonosnál.
van arra valami tapasztalat, hogy főtankba vagy póttankba gyarapszik meg jobban a mocsok? az aljuk egyforma mahas, meg a tetejük is, ma leszenvedtem mind a kettőt, a fő tankból ahogy liéöbböltü maradék naftát, mintha semmi nem jött volna ki, de a póttankból jött ki anyag. lehet hogy csak abba van? sterimobal mossam meg? nem fogom felverni a tank belső tetejére (plafonjára), és nem marad ott a darabos szar, aztán az első teletank meg szépen lemossa, ésa már fellazított cucc megy is egyenesen előre?
Válasz mtz1221 #10335. hozzászólásáraOtt még van vogel noot?
Egy ilyet elvinne valyon a 920.3?
Válasz envagyok2 #10337. hozzászólásáraNem e Ő is tud rendelni.
Válasz envagyok2 #10337. hozzászólására
Igen, tudok rendelni. Az AgroMash egyik kiállítóján kersztül lehetett mint partner regisztrálni.
Ettől függetlenül BolliKat fórumtárson keresztül rendelek. Ő hozzáfér a Kramp-hoz, Granit-hoz, stb.
Válasz Lackó #10336. hozzászólásáraköszönet, te tudsz rendelni tőlük, vagy tudsz valaki partnert, aki regisztrált?
Válasz envagyok2 #10334. hozzászólásáraPart no.: 770KU301KK --> 1.154.567,- Ft (nettó listaár)
Part no.: 77700222800 --> 651.093,- Ft (nettó listaár)
Válasz atisgyulai #10333. hozzászólásárahttp://www.agrotech.land/v-n-fop/agrotill
gránitos árakat tud valaki mondani?
Part no.: 770KU301KK
Part no.: 77700222800
Válasz JD 4630 #10326. hozzászólásáraValami komolyabbat akarok.
Ezek a sufni tuning dolgok már nem annyira jönnek be.
Valami gebasz mindig van velük.
Vagy a munkájuk nem tökéletes, vagy nem megbízhatók műszakilag.
Válasz Gumóka #10325. hozzászólásáraAmit kinéztem lazítót, ott állítható a késtávolság.
Arra gondoltam hogy vagy 3 megy összehúzva vagy kettő szét, és hasa alá visszaforogva.
Napokban megyek megnézni ha minden jól megy.
Válasz mtz1221 #10328. hozzászólásáraMég nem arattam vele. Ma levettem a repcetoldatot, próbálgattam az udvaron, de eldurrant 1 olajslág-tömlő.

Holnap reggel megyek legyártatni-megjavítatni azt ami elsült.
Ma vettem észre, hogy az alső rosta nem mozdul. Az állítokar jár, de a lamellák max megnyitva álnak
6 ha árpát megpróbálok így levágni, csak a felső rosták beállításával. Ha lenne több várakozás a búzáig, lehet kiveszem belőle megnézni.
Az éles bevetés után tudok véleményt mondani. Kb pénteken.
Még kaszapengéket kell cserélnem.
Ami nem tetszik, hogy az asztalt úgy kell lecibálni a kocsiról, meg vissza is ráerőszakolni a kocsira, mert nem emel elég magasra a kombájn. De akinek Bisos kocsija van, azok mind panaszkodnak.
Válasz kajszi_71823 #10329. hozzászólásáraNekem 2 környékére mondták 1,8-2,2. Holnap fujatom, meglátom.
Válasz Sk Laci #10327. hozzászólására2.4-et ír nekem a kőnyv, de felnyomtam 3.2-re, hamár mindenki kevesli
Válasz Sk Laci #10327. hozzászólásáraHogy megy a kombájn ??? Egyik ismerős vett a 420-as lexion helyett 480-ast, azt mondja élete legrosszabb döntése volt.
650/75 R 32 kombájngumiban mekkora nyomásnak kellene lennie?
Válasz atisgyulai #10323. hozzászólásáraHa ilyen bajod van lehet olyant kéne nézned ami ekevázra van rakva, az nem dúr be.
Válasz mtz1221 #10324. hozzászólásáraNagyjából nekem is így jön ki. Kicsit szűkebb a késtávolság, mint a nyomtáv.
Válasz atisgyulai #10323. hozzászólásáraLáttam már akinek a keréknyomokban megy a kés, és minden másodiknál ráfordul közölve.
Válasz Gumóka #10322. hozzászólására2-es metal wolf-om van. Az a gondom vele, hogy a két kés között megszorul az "anyag". Hatalmas rög beakad, és megtolja maga előtt a földet.
Mögötte hatalmas lyuk marad, a trakit meg fogdossa rendesen. Van hogy kipányvázza.
Azért gondoltam a 3 késre, hogy kisebbeket szaggatna, és nem egy sorban vannak a kések. Szélességre nem fogna többet, vagy csak minimálissal.
Ekével sem nehézebb a 3×30-at húzni, mint a 2×40-et.
Válasz atisgyulai #10319. hozzászólásáraNekem igaz csak egy 3 késes helti van 2-re bontva, 80le mögé, de én azt mondom, nehéz talajmunkára kell a 6 henger. Homokosabb felénk a föld, de megküzdött vele a traktor.
105-ös mtz-vel húzta papám a 3-as jympát, de azért az is megakadt néha.
Válasz B.Bali #10320. hozzászólására

Válasz envagyok2 #10305. hozzászólására[kep1. Nekünk ilyen van, nyomja mint a fene
Sziasztok!
Quivogne SSDR L 3/170 lazítóról érdekelne bármilyen tapasztalat/info.
Teljesítmény igénye beleférhet 90Le Mtz kategóriába?
Közèp kötött talajra kellene.
Válasz envagyok2 #10310. hozzászólásáraAkkor szerintem valami komolyabbat keress.
Kb. 50 liter/perc-est. Az mondjuk tud valóságban 35-40-et. És jó esetben nem döglik be túlmelegedés miatt félúton.
Én geko termékeket vettem már. Azt nem mondom hogy profi dolgok, de használhatók.
Válasz Gumóka #10316. hozzászólásáraCsak olajat meg gázolajat irtak rá. Aki elektromos dolgot benzinbe tesz az vessen magára. Gondolom csak a saját védelmük.miatt irják. Benzinpumpa is a tankban van. És jo ott. Szép is lenne ha lenne Itthon egy Zil amit hordozni kéne benzinből.
de amugy a Lada benzinszint uszo ha kilikadt mikor kiszedve megnézed akkor a szintjelző lámpa érintkezője villanik. Gondolom a tankban is. De ott nincs oxi gondolom ezért nem számit. Amugy a sok benzin eloltja a tüzet ha nagyon hirtelen. 