Magyarországon a fogyasztók már nemcsak az árak alapján választanak élelmiszert, 36 százalékuk a környezeti hatásokat is figyelembe veszi – derült ki a Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése nyomán.

A kutatás alapján úgy tűnik, hogy Magyarországon még kevesen ismerik a fenntartható táplálkozás fogalmát és annak előnyeit, de a 18-34 év közötti korosztályok általánosan több információval rendelkeznek témában.

Szeretnéd bővíteni a tudásodat az előremutató mezőgazdasági technológiák tapasztalataival?

Ha igen, Neked szól a PREGA Konferencia és Kiállítás!

Találkozz személyesen azon szakemberekkel, akik a precíziós gazdálkodásban már több éves tapasztalatot szereztek!

Időpont: 2022. május 11-12.

Tudj meg többet az év agrárdigitalizációs eseményéről!
www.prega.hu

A felmérés szerint a fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként. A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni.

Mérsékelt mennyiségű állati eredetű élelem mellett bőséges mennyiségű növényi alapú élelmiszer a táplálkozásban

Mérsékelt mennyiségű állati eredetű élelem mellett bőséges mennyiségű növényi alapú élelmiszer a táplálkozásban – Fotó: Pxfuel

Mi a flexitáriánus étrend?

A „flexitáriánus" kifejezés a flexibilis (rugalmas) és a vegetáriánus szavak összevonásából keletkezett.

Aki a flexitáriánus étrendet követi kevesebb vörös hús elfogyasztásával (átlagosan heti egy alkalommal) mérsékelt mennyiségű állati eredetű élelemmel (ide értve a szárnyasokat, a halakat és a tejtermékeket is) és bőséges mennyiségű növényi alapú élelmiszer (gyümölcsök, zöldségek, hüvelyesek és olajos magvak) beiktatásával építik fel a táplálkozását.

A kutatásban megkérdezettek 94 százaléka nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88 százalék hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst.

A megkérdezettek 29 százaléka rendszeresen fogyaszt növényi alapú termékeket (többször egy nap, majdnem minden nap, vagy hetente 1-2 alkalommal), és 28 százalék alkalmi vásárló (azaz kevesebb, mint hetente egyszer fogyaszt ilyen termékeket).

A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg. Az 500 fős minta korra, nemre, régióra reprezentatív – olvasható a közleményben.