A nemzeti pavilonban az Agrármarketing Centrum (AMC) szervezésében egy látványkonyha, valamint egy 90 négyzetméteres Agrárpavilon várja a látogatókat. Az Agrárpavilont Nagy István agrárminiszter és az AMC vezetőinek jelenlétében nyitottak meg. Az agrárstand kilenc kiállítója elsősorban prémium termékeket – borokat, ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, szörpöket, sajtokat és tejtermékeket, valamint édességeket – mutat be.

Az Agrárpavilon AMC által támogatott kiállítói megjelenéseivel az eddig borokra, sertéshúsokra és feldolgozott sertéshús áruféleségekre koncentrálódott magyar élelmiszer- és agrárágazati exportválaszték bővítését szolgálja, valamint arra törekszik, hogy ráirányítsa a figyelmet az ázsiai térség módosabb társadalmi rétegeinek egyre növekvő célcsoportjaira. A pavilon arculata a magyar tradíciók tiszteletére, a fenntartható, természetességben rejlő értékekre és a modern, innovatív lehetőségeket kiaknázó magyar mezőgazdaságra fókuszál.

A magyar kultúrtájra jellemző tornácos parasztházat imitáló megjelenést interaktív, digitális megoldások (pl. LED kivetítő, VR látcső, AR szemüveg, nézelődő kút) teszik egyedivé, innovatívvá.

A megjelenéssel kapcsolatban az AMC ügyvezető igazgatója, Ondré Péter elmondta: a sanghaji expo komoly lendületet ad a kínai-magyar üzleti kapcsolatok fejlődéséhez. A több évtizedes tapasztalattal és tekintélyes szaktudással rendelkező AMC küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb körben megismertesse, megszerettesse és népszerűsítse az egészséges, ízletes, nemzeti tradícióinkhoz hű, környezettudatos technológiával készített, kiváló minőségű magyar termékeket. Az ügyvezető hozzátette: Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, hiszen Kína Magyarország 10. legfontosabb kereskedelmi partnere.

kína

A magyar pavlion

Az AMC ügyvezető igazgatója november 5-én részt vett a Nemzeti Kereskedőház Zrt. által szervezett „Taste of Europe” elnevezésű üzletember találkozón és kerekasztal-beszélgetésen is, ahol hangsúlyozta: Kína és a kínai fogyasztók igényei sokat változtak az utóbbi időben, az erősödő középosztály komoly piac a minőségi, biztonságos magyar termékek számára. A kínai egy-gyermek politika már a múlté, így jelentős exportpotenciál van a hazai bébitápszer-gyártásban – közölte az ügyvezető igazgató, kiemelve, hogy fontos megértenünk, hogy miként változik ez az óriási ország és alkalmazkodnunk kell az eltérő régióik eltérő igényeihez.

Az AMC a nemzeti stand egy részén látványkonyhát is üzemeltet a kiállítás ideje alatt. A főzések alkalmával az ázsiai kultúrvilágot és a helyi gasztronómiai jellegzetességeket jól ismerő Huszár Krisztián séf készíti el az ízletes, a kínai gasztronómia világához illeszkedő, kiváló minőségű magyar alapanyagokból, hungarikumokból készült kóstolókat.  A látványkonyha a magyar élelmiszereket, a magyar gasztronómiát és gasztroturizmusban rejlő lehetőségeket kívánja jobban megismertetni a kínai és az ázsiai térségből érkező látogatókkal.

A globális kereskedelem és világgazdaság növekedésének általános népszerűsítése mellett a kereskedelmi liberalizáció és a gazdasági globalizáció támogatását, valamint Kína piacának aktív megnyitását célozza az első Kínai Nemzetközi Import Expo megrendezése. A Sanghajban zajló nagyszabású kiállításon hazánk számára hatalmas megtiszteltetés, hogy Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország az expó egyik díszvendége.  A kiállítás 2018. november 5-én egy Üzleti Nappal vette kezdetét.

A magyar jelenlét elsődleges célja, hogy a kínai piacon pozícionálja a járműipari, az innovációs, agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat, valamint Magyarországot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban.

A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt. Ezen belül is kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexportunk, amely közel 70 millió dollárt tett ki 2017-ben. Teljes külkereskedelmi forgalmunk Kínával 2017-ben meghaladta a 7,95 milliárd dollárt, amely 11,86%-os növekedést jelent 2016. évhez viszonyítva. 2018 első hét hónapjában a 2017-es adatokhoz képest Kínába irányuló exportunk közel 9%-kal (több mint 1,6 milliárd dollárra), importunk Kínából közel 22%-kal (több mint 3,5 milliárd dollárra), teljes külkereskedelmi forgalmunk pedig több mint 18%-kal nőtt.