Magyar Levente kanadai útjának elsősorban az volt a célja, hogy magyar élelmiszeripari termékeket népszerűsítse a kanadai beszállítók körében abban a reményben, hogy a jelenlegi csaknem 21 millió eurós értékű magyar élelmiszerexportot rövid távon akár nagyságrendekkel növelni lehessen.
"A két ország éves kereskedelmi forgalma körülbelül 330 millió euróra rúg, ez sokkal kevesebb annál, amit el lehetne érni" – fotó: Shutterstock
Az államtitkár tárgyalt tucatnyi kanadai importőr céggel és olyan kanadai befektetőkkel is, aki már jelen vannak a magyar piacon. Példaként említette a háromezer főt foglalkoztató Linamar vállalatot, amely orosházi és békéscsabai telephelyén bővíti a tevékenységét, világszínvonalú csúcstechnológiát honosítva meg Magyarországon a mezőgazdasági gép- és alkatrészgyártás területén. A Linamar a magyar kormány fontos stratégiai partnere, és a kabinet folyamatosan támogatja a bővítését.
"Úgy tűnik, hogy komoly és valós az érdeklődés Kanadában, tehát el fog indulni egy együttműködés. Megteszünk mindent, hogy sikeres legyen a partnerség a kanadai cégekkel" – hangsúlyozta Magyar Levente. Hozzátette:
hatalmas a potenciál a kétoldalú együttműködésben.
A két ország éves kereskedelmi forgalma körülbelül 330 millió euróra rúg, ez sokkal kevesebb annál, amit el lehetne érni és amit Magyarország hasonló méretű országokkal bonyolít le – jegyezte meg.
Magyar Levente elmondta: a torontói HungaroFeszt fesztivál is jó lehetőséget teremtett a bemutatkozásra. A torontói magyar közösség motorja a helyi Magyar Vállalkozók Szövetsége, amely programokat szervez, intézményi kereteket biztosítva lehetővé teszi, hogy összetartson a helyi magyarság. "Vannak megbízható és a magyar ügyet felkaroló partnereink, akikre lehet építeni hosszabb távon, és akik az üzleti életben is nagyon jó kapcsolatokkal rendelkeznek" – mondta Magyar Levente.