Közös nyelven
„Az EU-nak és az USA-nak meg kellett kötnie a megállapodást. Tudomásul kell venni, hogy a világ borászatában jelen van a nagytőke, fel kell venni vele a versenyt. Ami a Bormarketing Kht.-t illeti: először dolgozzuk ki és fogadtassuk el a működési rendjét, a döntési, ellenőrzési mechanizmusokat. Ne kezdjük el máris felélni a pénzeket. Másodszor, próbáljunk meg az ágazaton belül – de azon kívül is – felmerülő kérdésekről közös nyelven beszélni. Mondok egy példát: az ITDH és a Magyar Turizmus Rt. meghirdette a bor és a gasztronómia évét, de a szakmával erről nem beszélt. Harmadszor, 2006-ot szánjuk az érdekek egyeztetésére, a kulcspontok meghatározására. Jelöljük ki a legfontosabb projektet, s annak legyen néhány alprojektje. Nem hódíthatjuk meg azonnal az egész világot. Tegyük meg az első három lépést, ne akarjunk mindjárt messzire előre rohanni.”
Heimann Zoltán A Pannon Bormíves Céh ügyvezető társelnöke
Mit várnak a borászok 2006-tól?
2006. január 6., péntek 13:22:36
A jövedéki adó módosítása révén hozzávetőleg egymilliárd forintnyi marketingforrás nyílik meg a borszakma előtt. Az ágazati szereplőket elsősorban arról kérdeztük, hogyan és mennyiben segítheti őket ez a fejlemény. Néhányan az EU-USA bormegállapodásról is összefoglalták véleményüket.