Átalakítják étrendjüket, és kevesebbet is vásárolnak az olaszok: 14%-uk kénytelen csökkenteni a zöldségek és gyümölcsök fogyasztását - írja a fruitveb.hu

élelmiszer

A megkérdezettek 11 %-a még a tésztafélék vásárlását is csökkenti – fotó: canva.com

Gyorsul az infláció, emelkednek az árak

A Legacoop-Ipsos „Fragilitalia" munkacímű felmérése alapján az elkövetkező időszakban az olaszok 14%-a kevesebbet fog költeni zöldségekre és gyümölcsökre. Annak érdekében ugyanis, hogy hó végén is kijöjjenek a fizetésükből kénytelenek lesznek változtatni az eddig megszokott élelmiszer-vásárlási szokásaikon. Ennek oka az infláció gyorsulása és az árak emelkedése.

A felmérésben megkérdezettek:

  • több mint 20%-a csökkenteni fogja a hús- és halfélék,
  • 19%-a a sajtok és a fagyasztott élelmiszerek,
  • 14% a zöldségek és a gyümölcsök, a tej és a joghurtok,
  • 11% pedig a kenyér- és tésztafélék vásárlását.

Több pénzért kevesebb élelmiszert kaptak a fogyasztók

Az Istat felmérése szerint bár az olaszok július hónapban 6,1%-kal többet költöttek élelmiszerekre, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban, de eközben 3,6%-kal csökkent az értékesített élelmiszerek mennyisége, azaz több pénzért kevesebb élelmiszert kaptak.

Átalakult a vásárlások helyszíneinek a szerkezete is, egyre többen döntenek a hiper- és szupermarketekben, nagyobb boltokban történő vásárlás mellett, miközben a kis helyi boltok és zöldségesek forgalma jelentősen visszaesett.

olasz pizza

Van, aki a sütő használatát mellőzi, míg mások a gyorsan elkészíthető ételeket helyezik előnybe – fotó: canva.com

Változnak a főzési szokások is

A felmérésben megkérdezett olaszok változtatni fognak a főzési szokásaikon is: 47%-uk azt tervezi, hogy mellőzi a sütő használatát, 31%-uk pedig növelni fogja azoknak az ételeknek az arányát, amelyeknek gyors a főzési ideje. A válaszadóknak mindössze 6%-a nyilatkozott úgy, hogy nem tervez változtatni fogyasztási szokásain.

A fogyasztók 18%-a kezdett el spórolásból a szokásosnál gyengébb minőségű élelmiszereket vásárolni, míg 31%-uk nyilatkozott úgy, hogy nem változtatott eddig bevált termékein - áll a Coldiretti oldalán lefolytatott online felmérésben.