Te milyen terméket vennél szívesebben? Amiről már a hirdetésből is kiderül rengeteg fontos részlet, vagy ami után „nyomozni” kell? Az Agroinform Piacterén több mint 70 ezer hirdetés található, ezen belül folyamatosan több ezer eladó traktor van a kínálatban, de ha megnézzük alaposabban ezeket a hirdetéseket, bizony kiderül, hogy információ tekintetében meglehetősen nagy a szórás, kezdve a szűkszavú „T-25 eladó” típusúval, az aprólékos specifikációkra kiterjedő leírásokig bezárólag. Talán nem meglepő, hogy ez utóbbiak könnyebben és gyorsabban kelnek végül el…

Mi az a 3 dolog tehát, amire érdemes odafigyelni a hirdetés összeállításánál, ha traktort szeretne eladni?

1. Pontos cím, részletes leírás

A címben elsősorban az eladásra kínált traktor pontos típusa szerepeljen, minden más a leírás mezőbe tartozik, ahol bőven van hely megemlíteni minden részletet. A jó cím tömör és tartalmazza a legfontosabb kifejezéseket a termékről. A hirdetés feladásakor a rendszer felajánl bizonyos hirdetési kategóriákat, minden alkalommal érdemes ellenőrizni, hogy a Gép főkategóriában 45 lóerő alatti vagy feletti traktorról van-e szó, illetve milyen márkáról – mindkét főkategóriában szerepel több mint 50 a legismertebb márkák közül.

cím

A cím legyen tömör és csak a legfonosabb tudnivalókat tartalmazza a traktorról – fotó: Agroinform.hu/Piactér

A cím megadása után következhet a hosszabb leírás. Az egy-két mondatos termékleírásokat jobb mellőzni, már csak azért is, mert minél több információ szerepel a hirdetésben, annál kevesebb nyitott kérdés marad, ami végső soron kevesebb felesleges telefonálást jelent (az eladó és a vevő részéről is), illetve az érdeklődést is jobban felkelti.

Mindent érdemes leírni az aktuális állapotról, a korábbi használatról, az esetleges hibákról és javításokról, a gumikról és a kiegészítőkről – szükség esetén később is bővíthető a leírás a korábbi hirdetés módosításával.

A traktorhirdetéseknél kifejezetten hasznos, ha az alapos leíráson kívül a felület által felajánlott termékjellemzőket is kitölti (állapot, teljesítmény, gyártási év, üzemóra), a további részleteknél pedig a felhasználásra, teljesítményre, sebességre, gumikra, okmányokra, tartozékokra és sok más egyébre vonatkozó további jellemzőket is bejelölhet – ezáltal a hirdetés még információgazdagabb és jobban áttekinthető lesz.

leírás

Minden felajánlott rubrikát töltsünk ki, a leírás pedig minél részletesebb, annál bizalomkeltőbb –  fotó: Agroinform.hu/Piactér

2. Jó minőségű fotók – a részletekről is!

Ma már mobiltelefonnal is lehet jó minőségű képeket készíteni, attól függően használjunk okostelefont vagy fényképezőgépet, hogy melyik készít jobb minőségű felvételt. Mindig csak a konrét termékről készült fotókat tölts fel a hirdetéshez! Ajánlott jó fényviszonyok között, lehetőleg a szabadban elkészíteni a képeket, minden oldalról körbefotózva a traktort, kívül és belül is, az ülésről, kormányról, műszerfalról is készítsünk fotókat.

Fontos, hogy közeli és éles képek készüljenek, amin korrektül látszanak a részletek. A hibákat és sérüléseket sokan szeretik inkább elrejteni, de nem érdemes – sokkal kellemetlenebb, ha ezekre már a helyszíni megtekintés során derül fény. Ha van rá lehetőség, nem árt fotózás előtt lemosni a traktort, egy tiszta gép mindig vonzóbb. Mivel a hirdetésekhez videót is fel lehet tölteni, egy rövid mozgóképes bemutatás is sokat segíthet az eladásban.

Korábbi cikkünkben részletesen leírtuk a vásárlócsalogató fotók elkészítésének módjait.

fotók

Minden fontos részletről készítsünk képet, lássa a vevő, hogy nincs mit rejtegetnünk – Agroinform.hu/Piactér

3. Reális árazás

Természetes, hogy mindenki nyerni szeretne az adásvételen, ezért úgy érdemes meghatározni az árat, hogy az a traktor állapota és a piaci viszonyok figyelembe vételével reálisnak mondható legyen, esetleg bizonyos mértékig alkuképes. Az eladási árat mindenképpen érdemes feltüntetni az Ár rovatban (nem a leírásban!), a 0 forintos, vagy árnélküli feltöltött ajánlatokra sokkal kevesebben kattintanak, mint az árral rendelkező hirdetésekre.

Újdonság: Mostantól a Piactéren már azt is kiválaszthatod, hogy forintban vagy euróban adja meg az árat a hirdetéshez!

Adj fel apróhirdetést a Piactér rovatban most, és még nyerhetsz is!

Ha 2019. június 08.-ig adsz fel ingyenes hirdetést a Piactéren, megnyerhetsz egyet a 10 db, egyenként 100 000 Ft értékű Doxmand vadriasztó utalványból. A hirdetők közül kisorsolt 10 nyertes a Doxmand termékei közül választhat, köztük egy igazi újdonsággal, a Doxmand VR8 360 fokos vadriasztóval. Részletek itt.