Megszületett a Lamborghini Nitro, amelyet 2013. február 24-én Párizsban, a SIMA kiállításon mutattak be először a nagyközönség előtt.

A megjelenésben és technikai elemeiben is forradalmi újításokkal büszkélkedő Lamborghini Nitro stílusát a Giugiaro Design tervezte, így meglepő és első látásra emlékezetes jegyeket hordoz a morcos, ugyanakkor elegáns gép.

 

 

A fényes fehér színű karosszéria elemeket megtöri a motorháztető oldalán áthúzódó fekete, hűtőrács. A normál lámpatestek és a LED lámpák kombinációja összhatásában egy új, agresszív személyiséget adnak a típusnak. Az elülső, széles fehér hűtőrács nem csak a márkára jellemző sportos megjelenést sugallja, hanem optimalizálja  a hűtőrendszert és ez által a DEUTZ motor gazdaságosságát.

 

A DEUTZ Nitro motor károsanyag kibocsátása a Tier4i szabványoknak megfelelő, és a kipufogógázt DOC rendszerrel kezeli. A dízel oxidációs katalizátor (DOC) csökkenti a NOxrészecskéket és a környezetre veszélytelen anyagokká alakítja.

A 3,6 literes motor robbanótér kiképzése és a CommonRail befecskendező rendszer a legjobb teljesítményt és fogyasztást produkálja az erő és nyomaték függvényében.

(A SAME DEUTZ-FAHR csoportról érdemes tudni, hogy jelenleg a világ egyik vezető traktor, kombájn, mezőgazdasági gép és motor gyártója. Az SDF termékekeit világszerte SAME, DEUTZ-FAHR, LAMBORGHINI Trattori, LAMBORGHINI GREEN Pro, HÜRLIMANN és GREGOIR néven forgalmazza. A társaság 2011-ben összesen 2850 dolgozót foglalkoztatott és a 1.115 millió EUR bevételt ért el, melyből 62 millió EUR nyereséget realizált. )

A Lamborghini Nitro T4i sorozat 100-; 110-; 120-; és 130 lóerős teljesítményekben érhető el, különböző igényeknek megfelelően.

A váltórendszer terén is több lehetőség közül lehet választani: mechanikus, terhelés alatt kapcsolható (Powershift) és fokozatnélküli (VRT) váltók közül választhatnak a gazdák.

A hidraulika rendszer tervezése közben a Nitro fejlesztői - minimumtól a maximumig - minden igényt kielégítő eredményre törekedtek. Átfolyási mennyiség 60-90 l/min teljesítményig, maximum 5 pár kihelyezett hidraulika kör, energiatakarékos vezérlőszelep, erőteljes elektronikus működtetésű 6600 kg emelőerő, SDD gyorskormányzási rendszer, mellsőhíd rugózás és hidraulikarendszer által működtetett fékek. A „ECO 60” rendszer mechanikus kapcsolással áll rendelkezésre. Ez a hidraulika rendszer  a 60 l/min átfolyást már 1600 1/min fordulaton duplaszivattyúval biztosítja: a fő szivattyú mindig aktív , míg a másodlagos szivattyút a kezelő aktiválhatja, ha a teljes hidraulikus teljesítményre van szüksége, akár alacsony motorfordulatnál, -például homlokrakodó használatakor.

 

Az új fülke a fejlesztőmérnökök ergonómiai tanulmányainak eredménye, amely középpontjában a kezelő - és az általa vezérelt műszerek elhelyezése - áll.

A Nitro fejlesztői a Giugiaro Design-nal együttműködve, alapvető célként tűzték ki, hogy a gép egyedi megjelenése és sportos eleganciája mellett egyidőben a gyakorlatias funkciókat is professzionálisan szolgálja.


Részletes technikai adatokért és további információért látogasson el a Lamborghini magyarországi képviseletének oldalára: http://www.auditker.hu/

 



Hasznosnak találta cikkünket? Mondja el véleményét IDE KATTINTVA az Agroinform Fórumon!