Közel két évtizedes szünet után az idei évben támadt fel a nagy múltú olasz márka az ARBOS a Lovol Europe Engineering srl.-nek köszönhetően. Az idei AGRITECHNICA-n került sor a nagy nemzetközi premierre, ahol az egykori traktor- és kombájnmárka a régi portfóliót követve ismét erőgépekkel jelentkezett. Az új ARBOS 5000 traktorsorozatukban 3,4 literes, TIER 4 Final emissziós besorolású, SCR füstgázkezelést alkalmazó, KOHLER TCR diesel motorok szolgálnak erőforrásul, 100-130 LE teljesítmény között. ARBOSAz erőátvitelről gondoskodó sebességváltók közül háromféle kivitelből is választhatnak a megrendelők: 15/15 fokozatot kínáló mechanikus kapcsolású szinkronváltó irányváltóval kombinálva, vagy 30/30 fokozatot biztosító Powershift váltómű irányváltóval, illetve 45/15 sebességfokozatot nyújtó Powershift váltó. A hajtott munkagépek működtetésére 540/1000 fordulatot biztosító TLT szolgál, mely ECO üzemmódban is működtethető.
ARBOSA 4 modellből álló sorozat vezetőfülkéje nélkülöz minden túlzott elektronikát, de mégis kényelmes munkakörülményeket, világos belső borításával pedig kellemes hangulatot varázsol a traktorban. Állítható kormányoszlop, légrugós ülés, légkondicionálás és a páratlan kilátás a fülkéből mind mind a kezelő kényelmét szolgálja. Az üzemi értékekről a műszerfal TFT rendszerű digitális monitorjáról kaphatunk tájékoztatást. A nagyobb teljesítménykategóriába tartozó hat hengeres Deutz TCD diesel motorokkal szerelt 6000-e széria a 140-200 LE közötti teljesítménytartományt fedi le, míg a 7000-es család tagja 220-260 LE közötti teljesítménykategóriát képviselik.

ARBOS C5200 Project from Arbos on Vimeo.

Bár a kiállításon nem láthattuk, de a gyár a kombájngyártást is életre keltette. A C5200 jelölésű vadonatúj fejlesztésű betakarítógépek külső megjelenésükben több európai gyártású arató-cséplő gépet is maguk mögé utasítják. A gyártó ígéretei szerint hamarosan megismerhetjük az új kombájn műszaki tartalmát is.