Szervizszolgáltatás informatikai háttértámogatása – John Deere Connected Support™
A John Deere Connected Support™ szolgáltatást azért fejlesztették ki, hogy a John Deere motoros gépek a lehető legnagyobb biztonsággal üzemeljenek, ezzel növelve a gépek termelékenységét és csökkentve az üzemeltetésre szánt költségeket. A Connected Support™ segítségével a hivatalos John Deere kereskedő a proaktív szemléletet követve hatékonyan tudja javítani a szervizszolgáltatás minőségét.
A John Deere Connected Support™ szolgáltatással növellhető a gépek termelékenysége és csökkenthető az üzemeltetési költség.
Magyarországon a KITE Zrt. mint egyetlen hivatalos új John Deere gépforgalmazó nem csak részt vett a Connected Support™ egyes elemeinek a fejlesztésében, hanem a három kulcsfontosságú eszközt, a Service Advisor Remote, az Expert Alert és a távoli kijelzőelérést a megjelenésük óta használja is a szervizszolgáltatásaiban.
Most nézzük, milyen előnyökkel jár a John Deere tulajdonosok számára a Connected Support™ használata.
A szolgáltatás első alapkövével a Service Advisor Remote program használatával a kereskedő pontos képet kap a gép jelenlegi állapotáról. Használható ellenőrzésre, diagnosztizálásra, de a program igazi előnye akkor jelentkezik, ha egy rendszertelenül és csak egy bizonyos üzemállapothoz köthető meghibásodás történik a gépen.
A kereskedő pontos képet kap a gép állapotáról.
Nem kell a szervizszerelőnek órákat várnia arra, hogy a hiba újra jelentkezzen, hanem az előre beállított értékek alapján a program a hiba megjelenésekor rögzíteni fogja a kívánt értékeket.
Ezáltal a fő diagnosztizálást távolról is el tudjuk végezni és a gépet csak a hibajavítás idejére kell kivenni a munkából.
Ezzel jelentős mértékben növelhetjük a John Deere gépek termelékenységét, illetve üzemelési biztonságát.
A szolgáltatás második alapköve a távoli kijelzőelérés. Ez egy kiváló eszköz arra, hogy a kereskedői hálózat szakemberei gépbeállításokkal kapcsolatos segítséget tudjanak nyújtani a John Deere tulajdonosok számára. Ha például a megvásárolt gép funkciói korlátozottan, vagy egyáltalán nem működnek, esetleg a vetésnél gond van a csatlakozósorokkal, vagy ha a permetező nem a megfelelő mennyiséget juttatja ki a területre, hiába van a gép navigációs eszközzel felszerelve, a probléma nem oldódik meg.
Ilyenkor nem kell megvárni, amíg a szakember megérkezik, a távoli kijelzőelérés segítségével is ellenőrizni lehet a helyes beállítási adatokat és az alap diagnosztikai lépéseken is végig lehet menni a telefonos ügyfélszolgálat segítségével.
A távoli kijelzőeléréssel akár a földeken megoldhatók a beállítási problémák.
Ezzel a munka közben jelentkező beállítási problémák jelentős része gyorsan megoldható.
Végezetül, a Connected Support™ szolgáltatás harmadik alapköve az Expert Alert program, ami alapjaiban változtatja meg a szervizszolgáltatásról alkotott képünket. Míg az előző két program a már kialakult hibára nyújt kiváló és gyors megoldást, addig
az Expert Alert a nagyobb meghibásodás előtti állapotot jelzi.
Az Expert Alert már a nagyobb meghibásodás előtt jelzi a problémát.
Összességében a Connected Support™ szolgáltatás azt a célt szolgálja, hogy a szervizszerelő szakembert még a kiérkezés előtt az elérhető legpontosabb információval lássuk el, ezzel csökkentve a javítás idejét és törekedve arra, hogy a gép minél előbb vissza tudjon állni a munkába.
A szolgáltatás lehetőséget ad arra, hogy az időben észrevett meghibásodásra gyorsan és szakszerűen reagálva megelőzzük a hibából adódó következménykárokat, ami jelentős mértékben csökkenti az üzemeltetési költségeket.
Az a gép, ami nagy biztonsággal és optimális költséggel üzemel, egyaránt szolgálja mind a géptulajdonos, mind a kereskedő érdekeit.
A John Deere Connected Support™ szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel, kérjük forduljon bizalommal Szabó Gábor, központi szervizműveleti vezetőhöz a szabogabor@kite.hu e-mail címen.
A telematikai rendszerek térhódítása a JCB-t is elérte – JCB Uptime Center
Sokan megkérdezik, hogy milyen kézzelfogható előnyökkel jár a telematikai rendszerek használata. A legtöbb felhasználó kizárólag vagyonvédelmi célzattal nyit a telematikai rendszerek irányába, pedig ebben, főleg a logisztikai gépek területén, számtalan lehetőség rejlik.
Az előzőekben megjelent JCB LiveLink cikk bemutatta a JCB telematikai rendszerének alapjait és a bennük rejlő lehetőségeket. Ez a cikk a JCB LiveLink rendszer lehetőségeit a gyártói oldalról ismerteti, azon belül is a JCB rendszerfejlesztési irányait taglalja, valamint bemutatja, hogy azok hogyan növelik a gépek üzembiztonságát.
A telematikai rendszerek a vagyonvédelmen túl még számtalan lehetőséget rejtenek magukban.
A JCB a LiveLink telematikai rendszerét 12 évvel ezelőtt indította el. Jelenleg 195 országban több mint 250 000 aktív gép található a rendszerben. 2016-ban a JCB úgy döntött, hogy az Egyesült Királyság területén, Rocesterben, egy új generációs központot hoz létre, „Uptime Centre” néven. A hálózat folyamatos fejlődését az új központok létrehozása bizonyítja, melyek Púnában (India), Kalifornia és Georgia államban (USA), valamint Szingapúrban (Malajzia) nyíltak, a következőt pedig Sao Pauloban (Brazília) tervezik.
A központok fő feladata, hogy a LiveLink segítségével nyomon kövesse a gépek adatait és jelezze a felhasználói számára, ha bármilyen rendellenességet tapasztal.
A központokban nyomon követik a gépek adatait és jelzik, ha problémát észlelnek.
Hogyan is működik?
Az Uptime Centre-ben egy mérnöki csapat dolgozik azon, hogy diagnosztizálja a rendszer által hibásnak vélt gépeket és a kereskedői hálózaton keresztül jelezze azt a gép tulajdonosának.
Az adatok alapján növelhető a gépek kihasználtsága és a rendszer segítségével akár egy nagyobb meghibásodást is el tudunk kerülni. A JCB ezzel elősegíti azt a proaktív szervízszolgáltatási szemléletet, amit Magyarországon a KITE Zrt. használ és támogat.
Azért, hogy a mérnöki csapat munkája gyors és hatékony legyen, számos eszköz áll a rendelkezésükre. Ilyen az „Uptime Dashboard” nevezetű interaktív felület, ahol térkép alapján folyamatosan nyomon tudják követni a gépek állapotát.
A rendszer segítségével akár egy nagyobb meghibásodást is el tudunk kerülni.
Az interaktív felület funkciói között szerepel még a „Machine Health Monitoring System”, amely algoritmusok használatával megállapítja a gépek aktuális állapotát a gép által küldött hibakódok súlyosságának a függvényében. Ezeket az adatokat a rendszer százalékos értékké alakítja, mely elősegíti a mérnökök munkáját, hogy képesek legyenek azonosítani a leginkább veszélyeztetett gépeket, majd megelőző intézkedéseket javasoljanak a nem tervezett állásidő elkerülése érdekében.
A LiveLink rendszer újdonságai közé tartozik még a LiveLink Feelt portál, amely kiváló lehetőség a gépbérlettel foglalkozó cégek számára. Ezen a portálon minden fontos üzemeltetéssel és pozícióval kapcsolatos adatok megtalálhatók egy helyen.
A JCB ezekkel az eszközökkel szeretné biztosítani, hogy a tulajdonosok magas színvonalú ügyfélszolgálati, szerviz és karbantartási támogatást kapjanak.
A JCB LiveLink szolgáltatás használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseivel kérjük, forduljon bizalommal a KITE Zrt. kollegáihoz: livelink.jcb@kite.hu.