Márciusban adtunk hírt arról, hogy "a Kubota, a Buhler Industries Inc. gyártási és termelési tapasztalatait használja fel új mezőgazdasági traktorszériájának gyártásához. Ennek értelmében a Kubota a jelenleg rendelkezésre álló, M7 széria 170 lóerős erőgépeinél is nagyobb teljesítményű, új traktorokat gyárt majd.

Az akkori sajtóközlemények arról szóltak, hogy „az új széria fejlesztése öt évvel ezelőtt kezdődött el. A traktorok gyártását az Egyesült Államokban és Kanadában, 2019 második felében indítják el a Buhler legendás, Winnipeg-i gyárában. A gazdálkodók először 2019 második felében láthatják majd az új traktorokat, az Amerikai Egyesült Államok és Kanada piacain.”

Az új M8 széria tengerentúli kivitelének stúdiófotója - fotó: kubota.ca

Időközben az új M8 traktorszériát bemutatták a tengerentúlon, így az Agroinform.hu olvasói is megismerhetik, milyen technikai jellemzőkkel bíró szériával lép a Kubota egy újabb teljesítménylépcsőt fölfelé.

A fejlesztésben részt vevő kanadai traktorgyár ismeretében nem okoz nagy meglepetést, hogy az új kéttagú, 190 illetve 210 lóerős, M8-191 / M8-211 típusokból álló szériában, Cummins dízelmotorok szolgálnak erőforrásul, hiszen a Versatile traktorokban már évtizedek óta beváltak ezek az erőforrások.

Az új traktorcsaládban Cummins B6,7 dízelmotor szolgáltatja a nyomatékot - fotó: Cummins

Az új M8 szériában, egy 6,7 literes, hat hengeres, Holset VGT ™ változó geometriájú turbófeltöltő technológiával szerelt dízelmotor szolgáltatja a nyomatékot. A Tier 4Final / StageV emissziós besorolás teljesítéséről az integrált egymodulos ™ füstgáz kezelő rendszer felel, amely egyesíti a dízel oxidációs katalizátort (DOC), a dízel részecskeszűrőt (DPF) és a szelektív katalizátor redukciót (SCR).

A nyomaték átvitelhez kétféle váltómegoldás közül választhatunk megrendeléskor. A Semi-Powershift váltó 30 előre és 15 hátrameneti fokozatot, 40, illetve 50 km/h maximális sebességet biztosít. A másik egy KUBOTA VARIABLE TRANSMISSION KVT, fokozatmentes (CVT) váltó amellyel zökkenőmentes sebességváltoztatás valósítható meg,  az állóhelyzet és a maximális sebesség között.

Az M8 sorozat alapfelszereltsége az elektro-hidraulikus kapcsolású, két helyről is működtethető Shuttle-Shift irányváltó. A mellső hajtott tengely rendelhető merev, illetve rugózott, lengéscsillapított, független kerékfelfüggesztéssel.

A megrendelő, kétféle sebességváltó között választhat - fotó: kubota.ca

Az elektro-hidraulikus kapcsolású, hátsó teljesítményleadó tengelynél 540/1000 illetve a takarékos 540E/1000E fordulatszámok közül választhatunk, utóbbinál a TLT fordulata alacsony motorfordulatszám mellett biztosítható,  jelentős költségmegtakarítást biztosítva ezzel. A névleges 2100 f/min motorfordulat mellett 162/178 LE teljesítmény továbbítására képes a TLT. Alapkivitelben a hátsó TLT 540 f/min sebességű változata 6 bordás, míg az 1000 f/min fordulatú kivezetése 21 bordás.

A hátsó TLT kétféle fordulatszámot biztosít, hagyományos és ECO üzemmódban, a hátsó hárompont függesztő szerkezet pedig CAT III/IIIN szabványú - fotó: kubota.ca

A traktor hidraulikus rendszere zárt központú, terhelésérzékelő (CCLS), a munkagépet kiszolgáló hidraulikus szivattyú szállítási kapacitása alapkivitelben 120 L/min, de opcióban 160 L/min teljesítményű szivattyú is rendelkezésre áll. A hidraulikus kiszolgálást igénylő munkagépek számára alapból 3 pár hidraulikus csatlakozó áll rendelkezésre, de megrendeléskor ez öt párra is bővíthető. A hátsó hárompont függesztő szerkezet CAT III/IIIN szabványú, emelő kapacitása a függesztőkar vége mögött egy méterrel (az USA-ban szokásos módon) alapból 5560 kg, opcióban pedig ez 7050 kg-ra bővíthető.

A K-Monitor alapkivitelben 7 colos, de lehetőség van 12”-os K-Monitor Pro, LCD érintőképernyő rendelésre is - fotó: kubota.ca

A légkondicionált vezetőfülke maximális kényelmet kínál. A 7”-os K-Monitoron a minden üzemi értékről és funkcióról tájékoztatást kap a kezelő, de rendelhető t12”-os K-Monitor Pro, LCD érintőképernyővel. Egyszerű, egyértelmű információkat szolgáltat a traktorrendszer-vezérlésről, az ISOBUS kompatibilis munkagépvezérlésről, de lehetőség van kamerák képének megjelenítésére is. A Kubota Headland Control lehetővé teszi testreszabható programok létrehozását a traktor és az ISOBUS kompatibilis munkagépek teljesen automatizált működtetéséhez.

Igazi amerikai kényelem, az új M8 szériában - fotó: kubota.ca

A fordulósáv-szabályozó rendszer megszabadítja a kezelőt a traktor manőverezéséhez szükséges koncentrációtól és elősegíti a pontosabb fordulásokat. A jobb oldali kartámaszba integrált kezelő központon, az intuitív többfunkciós karral és más kezelőszervek segítségével minden üzemi funkció, kényelmesen vezérelhető. A tengerentúli kivitelnél opcióban kérhető fülkerugózás és alapkivitelben 8 halogén fényszóró segíti az esti, éjszakai munkákat, amely külön rendelés esetén 12 halogén, illetve LED lámpára cserélhető.

360 fokos körkilátás felfelé, pedig tetőablak segíti a homlokrakodóval végzett munkát - fotó: kubota.ca

Az új Kubota M8 sorozatot első nagyközönség előtti, tengerentúli premierjének a Farm Progress Show, augusztus 27. és 29. között, Decaturban (Illinois) ad otthont. A sorozatgyártás várhatóan idén a negyedik negyedévben indul, az első traktorok pedig várhatóan 2020 tavaszán kerülnek ki az észak-amerikai felhasználókhoz.