A Deutz-Fahr 5080 DF/DS/DV Ecoline sorozat tagjainak szélessége 1,15 és 1,65 méter közötti, így könnyen elférnek a szűkebb szőlő- és gyümölcsfa sorokban is. Minden modell kapható vezetőfülkével, illetve lehajtható bukókerettel, ezek kívül az 5080 DF/DS/DV Ecoline modellek vezetőfülkéi három különböző szélességgel és kerékjárati ívmérettel készülnek, hogy minden sormérethez megfeleljenek. Valamennyi típusváltozatban a maximális magasságot kevesebb, mint 2,5 méterre korlátozták.


Az 5080 DF/DS/DV Ecoline modellek FARMotion 35 motorral vannak felszerelve, melynek teljesítményét és üzemanyag-hatékonyságát tovább növelték, hangsúlyozza a gyártó. A fejlesztéseknek köszönhetően a motor minimális gondozást igényel és mindössze 2200 fordulat/perc névleges fordulatszámot, valamint meghosszabbított karbantartási intervallumokat kínál. Az alacsony üzemanyagfogyasztásnak és a nagy, akár 95 literes tartálynak köszönhetően még a hosszabb munkanapok is ritkább tankolási szünetekkel, időveszteség nélkül realizálhatók.


Az 5080 DF/DS/DV Ecoline modellek felszerelhetők teljesen mechanikus, vagy Powershift sebességváltóval. A választék a hatékony, osztott csoportos 30+15 sebességes megoldásoktól (az előremeneti fokozatok számának megduplázásával) a Powershift 45+3 sebességfokozatáig terjed. A hidraulikus transzferrel ellátott változatok Stop&Go és ComfortClutch funkciókat is kínálnak. A gyártó szerint minden változat eléri a 40 km/h sebességet; a DF és DS Ecoline modellek pedig már csökkentett motorfordulatszámmal is képesek teljesíteni ezt.

Deutz-Fahr

Technológiai megoldásai révén az új széria a keskeny nyomtáv ellenére nagy fokú menetstabilitást kínál – fotó: Deutz-Fahr

A gyártó szerint a hidraulika akár 2800 kilogramm emelési kapacitást kínál az 5 DF Ecoline és 2600 kilogrammot a többi változat esetében. A hátsó függesztőmű mechanikus és elektronikus vezérléssel is elérhető, utóbbi esetben a hátsó sárvédőn elhelyezett kezelőszervekkel is.

Az elsőkerék-meghajtás elektrohidraulikus vezérlése alapfelszereltség (és opcionálisan automatizálható), valamint mind a 4 kereket tárcsafék fogja szükség esetén. A klasszikus kivitelezésű első tengely mellett egy hidropneumatikus adaptív első tengely is elérhető, amely a haladási sebességtől és a kormányzási szögtől függően optimalizálja a kezelhetőséget. A speciális érzékelők és a vezérlőszoftver egyedi, dinamikus viselkedést hoznak létre, amely kivételes menetstabilitást és menetkényelmet biztosít terepen és közúton egyaránt.