A Hungrana Kft. a cégnél megvalósított jelentős mértékű digitális fejlesztésekkel elnyerte az SAP Quality Award „Grand Winner" díját a „Digital Pioneer" kategóriában a tavalyi évben. A feldolgozóipari szereplő azonban nem elégszik meg ennyivel, az SAP stratégia partnereként további IT beruházásokat, fejlesztéseket tervez, ezzel megőrizve piaci szerepét és versenyképességét.

2021-ben önálló Hungrana SAP Labor nyílt a Társaság szabadegyházi székhelyén – fotó: Hungrana Kft.

Elkötelezettek a folyamatos fejlődés mellett

A 110 éves történelmi múlttal rendelkező kukoricafeldolgozó vállalat évtizedek óta kiemelt hangsúlyt fektet az állandó beruházásokra, tulajdonosai és vezetősége egyaránt elkötelezett a folyamatos fejlődés mellett, élen jár az innovatív megoldások bevezetésében, alkalmazásában. Mi sem mutatja ezt jobban, mint 2021-ben önálló Hungrana SAP Labor nyílt a Társaság szabadegyházi székhelyén a további SAP-alapú projektek tervezéséhez.

A Hungrana SAP-val való kapcsolata 2019-re nyúlik vissza, az első lépés az ERP rendszer, az S/4HANA bevezetése volt. A rendszert később tovább bővítettük, korszerűsítettük a logisztikai, karbantartási feladatokat valamint a vevőszolgálatot. Így amikor a további fejlesztésekről gondolkodtunk, hamar egyértelművé vált számunkra, hogy a komplex informatikai rendszert kizárólag SAP alapokra helyezzük

– mondta dr. Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezető igazgatója.


A vállalatnak több tízezer technológiai eszköz napi szintű szervizeléséről kell gondoskodnia

Két éves komoly szakmai munka, tervezés és kivitelezés eredményeként valósult meg a digitalizált karbantartási folyamatok SAP PM/Asset Manager integrációval a Hungrana Kft.-nél. A karbantartási folyamatok egy ilyen méretű vállalat esetében rendkívül szerteágazóak és nehezen követhetőek, a vállalatnak több tízezer technológiai eszköz napi szintű szervizeléséről kell gondoskodnia.

Ez olyan költséget testesít meg, aminek nagysága akár jelentősen is befolyásolhatja a vállalat eredményességét, másfelől, aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén. Éves szinten legalább félmillió eurót tervezünk megtakarítani, mind az alkatrész- és anyagkészletek kiszámíthatóbb menedzselésével, mind pedig a saját és beszállítói dolgozók időbeosztásának szervezése révén

– fogalmazott a vezető.

A papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzátartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósítható fejlesztés, minden vállalatvezető álma. Különösen, ha ez a funkcionális fejlesztés olyan további lehetőségeket is magába foglal, mint például a karbantartási rendelések feladása, lezárása okoseszközről vagy a berendezések előélete, gépkönyve, karbantartásistatisztikáinak elérése a helyszínen. Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések, mint például karbantartási metodológiák bevezetésének sorát rejti.

hungrana kft

A vállalatnak több tízezer technológiai eszköz napi szintű szervizeléséről kell gondoskodnia – fotó: Hungrana Kft.

További innovatív megoldásokkal igyekeznek megalapozni a versenyképességüket

A Szabadegyházán működő gyárban – Magyarországon először - szintén bevezették az SAP Environment Health and Safety (EHS) rendszert az üzem- és munkabiztonsági követelmények nyomon követése érdekében, valamint a CRM - Cloud for Customer (C4C)- felhőalapú megoldást a naprakész vevőkapcsolati adatok, statisztikák, jelentéseket gyors elérése érdekében, illetve ezzel automatizálhatják a beszerzést és az ajánlatadást.

A Hungrana ezzel nem tekinti befejezettnek a digitalizációt, sőt, további innovatív megoldásokkal igyekszik megalapozni versenyképességét mind a hazai, mind a nemzetközi piacokon.

Szeretnénk elkezdeni a fenntarthatósági, a Sustainability Control Tower (SCT) projektet, melynek előkészületei már javában zajlanak, és hazánkban elsőként a Hungranában kerül bevezetésre. Illetve teveink között szerepel a májusban Barcelonában megrendezett SAP Sapphire konferencián bejelentett, úgynevezett zöld főkönyv (Green Ledger) bevezetése is

– tette hozzá a szakember.

Nehéz időszakot élünk, a folyamatosan növekvő kiadások, az energiaárak emelkedése komoly kihívások elé állítja a cégeket, minket is. Mi a Hungranánál hisszük, hogy előre kell mennünk, hosszútávra tervezni és ennek az alapja jelenleg a digitalizáció

– összegezte Farkas J. Tamás.