Kibővült a kínálatban az új Boosterjet motor. A soros 4 hengeres, 1373 cm3-es turbó feltöltős összkerék-hajtásos, 6 fokozatú váltóján 103 kilowattos, 140 lóerős táltost próbálhattuk ki. Nyomatéka 220 Nm, és szép gyöngyház fehér színben pompázott tesztautónk.

Az 1.6-ostól külsejét főleg a hűtőrács mintázata különbözteti meg. Megmaradtak az igen mutatósan eltalált első lámpaegységei, a hátsó lámpadizájnra még ráférne némi ráncfelvarrás. Felszereltsége minden igényt kielégítő.

Prémium márkás terepjárós ismerősöm némi fintorral az arcán kérdezte: mi az, csak nem Suzukival jöttél? No de ez csúnya megjegyzés volt, véleményem szerint a Suzuki a megbízhatóságában, tartósságában az élvonal közé tartozik. És most gyere, ülj bele, és a felszántott földbe döngölöm az előítéleteid. Kulcs a zsebben, és így működik a központi zár, az indítás is egy gombnyomásra automatikus. Persze ha már messziről akarod nyitni, van távirányító is a kulcson. Beszéljük át a felszereltséget, aztán majd könyörögsz, hogy cseréljük el.

Hoppá, máris látom elmosódni a gúnyos fintort, amint elhelyezkedik a vezetőülésben. És tényleg tetszetős, a műszereket, légbeömlőket eloxált vörös keretek díszítik a sportosság jegyében. A kormány és a plüssbetétes bőrülések varrásain is, sőt az első lámpakereteken is ez a szín dominál.

Suzuki

A Suzuki a megbízhatóságában, tartósságában az élvonal közé tartozik – A szerző felvétele

Elöl középen a szellőzök közt egy analóg óra, alatta egy nagy, 17”-os központi kijelző. Ebben kapott helyet a GPS-navigáció, a digitális hifi, a blutuszos telefonkapcsolat. De nicsak, alatta is egy analóg rádió, vagy micsudi? De bizony hogy nem! Úgy hiányzik ide két rádió, mint traktorra a Brembo tárcsafékek! De félre a tréfát, lenyűgöző ötletességgel, jó kezelhetőséggel a digitális légkondi kezelőszervei kaptak a rádiónak tetsző egységen helyet. A „hangerőszabályzós” gomb a hőmérsékletet lépteti, az „állomáskeresős” gomb a ventilátor fokozatait kapcsolja, a „program” gombok a légbeömlőket, az automataállást és a külső-belső légkeringetést szabályozzák. Kijelzője az információkat, beállításokat mutatja.

A kormány előtti műszeregységben van a kilométeróra, a fordulatszámmérő és a menetinformációkat, a radar, a tempomat, az üzemanyag-fogyasztást mutató kijelző és a fokozatjelző. A sebességifokozat-kijelző aktív, az éppen kapcsolt fokozatot egy ponttal jelzi, de beleszól a vezetéstechnikánkba is, és nyilakkal mutatja, ha szerinte alsóbb vagy felsőbb fokozatba kéne kapcsolnunk. A kormány gombokról kapcsolható, a blutuszos telefonkezelés, a hifirendszer a tempomat, aminek a radarérzékenysége több fokozatban is állítható.

A radarunk jelzi az első ráfutást is, vagy ha valaki hátul közel jön hozzánk. Mondjuk terepezésnél érdemes kikapcsolni, hiszen remek érzékenysége miatt minden fűszálnál besípol. Tolatásunkat a radar mellett kamera képe is segíti a középső monitoron. A hifinél sajna meg kell jegyeznem, hogy kicsit a hangszórók lehetnének jobb minőségűek is. Nagyobb hangerőnél gerjednek, de ez sajnos elég általános a gyári audiorendszereknél. Jó az ülésbeállítás is, az utasülésen is állítható a magasság is. Hátul mondjuk átlagos a helykínálat.

Suzuki

A radart terepezésnél érdemes kikapcsolni – A szerző felvétele

Ismerősömnek megjelenik egy kis mosoly a szája szélén, látom, kezd tetszeni neki. Nézd, elég sok a pakolóhely is, és van kétfokozatú ülésfűtésünk, ami külön kapcsolható a két első ülésen, és nagyon kellemesen melegít. Csomagtartónk 375 literes, ami bőven elegendő. Ha pedig előrehajtjuk a hátsó üléseket, kivesszük a kalaptartót, mindjárt 710 liternyi helyet kapunk, és pár birkát is magunkkal vihetünk a nyírásra.

Ami neked nincs a szuper autódon, a középkonzolon lévő kapcsolón van egy SPORT fokozatunk is. Ha mehetnél vele, és ide kapcsolnál, érezhetnéd, ahogy felszabadulnak a versenylovak, és iszonyat gyorsulásba rántják a Vitarát. Itt a gázpedál is nagyon érzékenyen reagál, és a turbó is nagyon jól dolgozik. Persze kapcsolható egy automataállás. Ez az átlagos közlekedésben tökéletes dinamikus tempót enged jobb fogyasztással, és van még terepes összkerékhajtás, differenciálzárral is.

Hadd dicsekedjek még, az összkerékhajtás-kapcsolásnak nincs sebességkorlátja, és minden állás menet közben is kapcsolható. Az ablaktörlő is félautomata, ha bekapcsoljuk, a szakaszos állásban az eső intenzitásához állítja az ablaktörlők sebességét. A világításunknak is van egy automata állása, világosban a nappali ledeket használja, alagútban, sötétben automatikusan kapcsolja a tompított fényeit. Start-Stop rendszerünk lekapcsolja a motort, ha leállunk, és a kuplung benyomásakor azonnal indul. A menetstabilizáló (ESP) rendszer finoman korrigálja a csúszásokat, a kerekek túlpörgését. De kikapcsolhatjuk, az ABS is, ha jobban szeretnénk táncolni. És ha emelkedőn indulsz, nem engedi hátragurulni a gépezetet.

Terepes képességei SUV-osan jók. Összkerékhajtással, difizárral nincs kátyú, sár, ami megfogná, és havas, hókásás úton, vontatvánnyal is jól jön ez a tulajdonsága. Autópálya-tempó, vagy akár felette is kifogástalan az úttartása. Az Adaptív tempomat meg fantasztikusan kényelmessé teszi a hosszú utakat. Radarjaink észlelik az előttünk haladók sebességét, és fékezik a Vitarát, ha szükséges, ha meg kihajtunk az üres sávba, automatikusan visszagyorsít a beállított sebességig.

Tudunk állítani egy sebességlimitet is. Ha nem akarunk trafipax fotót, beállítjuk az 50-es tempót, és amikor elérjük, visszaveszi a gázt. Persze erősebb gáznyomásra kiold, és hagyja gyorsulni. Üzemanyag-fogyasztása a menetdinamika függvényében elég változó. Terepes és sportos használatban akár 8 litert is eszik, de átlagos automata módban haladáskor 7-7.4 a vegyes fogyasztása országúton 120 tempónál 5 liter körül.

Suzuki

A Suzuki Vitara Divatos formájával nem vesztett terepes képességeiből – A szerző felvétele

Összegezve: a Suzuki Vitara minden igényt kielégítő felszereltségével túlmutat átlagos kategóriáján és a méltánytalan előítéleteken.

Kényelmes és jól kezelhető. Belső tere esztétikus, kidolgozási minősége kifogástalan. Rázós terepen sincs semmi zörgés. Divatos formájával nem vesztett terepes képességeiből, jól kihasználható mostoha körülmények közt és családi utazásoknál is.

Képgaléria
Képgaléria
Képgaléria-search
Suzuki Vitara S 1.4T adatai:
Listaára: 6.710.000 Ft.
Soros 4 hengeres, 1373 cm3-es Boosterjet motor + turbó feltöltő
Váltó: 6 fokozatú
Teljesítmény: 103 kilowattos, 140 lóerő
Nyomatéka 220 Nm
Hosszúság: 476 mm
Szélesség: 1776 mm
Magasság: 1610 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Szabad hasmagasság: 186 mm

A cikket a Suzuki Világ támogatta.