4 év fejlesztőmunka után megszületett az utód, amelynek hivatalos online bemutatója július 7-én volt. 2010 óta van a piacon, és több mint 830 ezer darabot értékesítettek eddig. Bár nem globális modellről van szó, Európában, Közép- és Dél-Amerikában, Dél-Afrikában, valamint Ausztráliában és az óceániai piacokon eddig is jelen volt.

Az új változat értékesítését 2022 végén kezdik meg néhány országban, a gyártást a Volkswagen dél-afrikai üzemében végzik. Rövid és duplafülkével fognak készülni, a maximális teherbírás 1,2 tonna, a maximum vontatmányössztömeg 3,5 tonna lehet.

pick up

Rövid és duplafülkével fognak készülni – fotó: www.vwn-presse.de

Kínálat és főbb jellemzők

Ezt a modellt is utolérte a kooperáció a Caddy és Connect után, a Volkswagen Amarokot a Ford dél-afrikai üzeme gyártja a Ranger gépsorain. A közös vonásokat inkább oldalnézetben lehet felismerni, az orr-rész és a hátsó traktus már egyedi kialakítást kapott egy ausztrál formatervező cég keze munkája nyomán.

Tipikus Volkswagen-dizájnelem, hogy a kerékjárati ívek felső lezárása gyakorlatilag egyenes, nem pedig köríves. Kiviteltől függően szintén meghatározó elem a maximum 21 collos könnyűfém keréktárcsa míg nehéz terepre maximum 18 collos felniméret kérhető, de a munkás hétköznapok kerékkínálatából a 16 collos acélfelni sem hiányozhat, vagy a 17-es könnyűfém a Life esetében.

Összesen négyféle modell lesz a kínálatban, mind küllemre, mind belső térben más-más megjelenéssel, felszereltséggel: Life, Style, PanAmericana (vérbeli terepes) és Aventura (exkluzív kivitel).

Karosszéria-kialakításban a legkelendőbb négyajtós dupla fülkével és kétajtós rövid fülkével kerül forgalomba.


A hátsó rész külső vonalát a C-alakú hátsó lámpák alkotják, amelyek messze belenyúlnak a sziluettbe, és a PanAmericana és Aventure változatokon ezek is LED-es kialakításúak. A hosszabb tengelytáv kedvezőbb méretarányokat és jobb terepjáró-tulajdonságokat eredményezett.

Az új Amarok 5350 mmm hosszú, +96 mm-rel nagyobb elődjénél, míg a 3270 mm-es tengelytáv +173 mm-es növekedést jelent. Ennek előnyét a nagyobb belső térben élvezhetjük, főleg a duplafülke második üléssorában. A gépkocsi szélessége 1910 mm, tükrökkel 2204 mm, magassága maximum 1888 mm. A rövidebb első és hátsó túlnyúlás előnyeit terepen értékeljük a nagyobb, elöl 29, hátul 21 fokos terepszögek által, de a bakhátszög szintén 21 fok.

Az Amarok minden típusánál szériafelszereltség lesz az összkerékmeghajtás, de a korábbi 50 centiméteres gázlómélység immáron 80 centi lesz.

Volkswagen

Összesen négyféle modell lesz a kínálatban – fotó: www.vwn-presse.de

Motorkínálat és hajtáslánc, munka vagy szabadidő

Az elődmodellhez hasonlóan a kerékjárati ívek között egy euroraklap is elfér kényelmesen, hosszirányban, a rövid fülkés platójára két raklapot is rakodhatunk hosszában. A rakományrögzítő gyűrűk egyenként akár 500 kilogrammot is elbírnak. A maximális teherbírás kiviteltől függően 1,16 tonna.

Újdonság, hogy az oldalfal tetejével szinte síkban lévő redőnyfedél opcióban motoros mozgatással szintén kérhető. Természetesen a klasszikus fel-le szerelhető „dobozos" opció is megvan a kínálatban. A duplafülkés platója 1544 mm hosszú, a szimpla fülkésé 2305 mm felzárt ajtóval. A rakfelület 1224 mm széles, az oldalfala 529 mm magas. A kerékdobok közti táv 1206 mm.

Volkswagen

Újdonság a motoros redőnytető a platóhoz – fotó: www.vwn-presse.de

A világjárók számára érdekes tény, hogy a fülketető statikus terhelhetősége 350 kg, ezáltal egy 4 személyes tetősátort is felszerelhetnek rá. De a kerékpártartó, általános túradoboz és váza vagy síkoffer sem fognak hiányozni a tartozékkínálatból.

Erőforrások terén négy turbódízeles (TDI) és egy turbófeltöltős benzinmotor (TSI) áll rendelkezésre.

Az afrikai piacon például az „alapmotort" keresik, a négyhengeres, 2 literes TDI-t, 150 LE (110 kW) teljesítménnyel. A teljesítménylépcsők innen a következők: 170 LE (125 kW), a 2 literes duplaturbós dízel 204 LE (150 kW) vagy 209 LE (154 kW) teljesítményű, piactól függően. Az új csúcsmotor egy 3 literes, V6-os turbódízel, 241 LE (177 kW) vagy 250 LE (184 kW) teljesítménnyel. A sort a 302 lóerős (222 kW), 2,3 literes turbófeltöltős benzinmotor zárja.

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

PanAmericana kivitel kemény terepes munkához, gazdáknak is – fotók: www.vwn-presse.de

Volkswagen

Praktikus kiegészítő, csak egy a sok közül – fotó: www.vwn-presse.de

Új 10 sebességes automataváltó és 4MOTION-rendszerek

A 150, 170 és 204 lóerős motoroknál maradnak az 5 és 6 fokozatú manuális váltók, de a 204 lovashoz már 6 fokozatú automata is rendelhető opcióban. 209 lóerőtől fölfelé viszont széria lesz a 10 fokozatú automata váltó a korábbi 8 fokozatú helyett, amely legfőbb újdonsága az elektronikus (steer-by-wire) előválasztó-kapcsoló, vagyis nincs mechanikus kapcsolat a váltóműhöz.

Az új Amarok számos piacon a közismert 4MOTION – folyamatosan változó nyomatékátirányítás, tapadástól függően, 0-100% között – meghajtással kerül forgalomba, de lesz állandó 4x4-es meghajtású kivitele is, valamint az általánosan elterjedt, forgókapcsolóval kapcsolható (2H / 4H / 4L) változat kétfokozatú osztóművel. Ez utóbbi újdonsága a „4A" program, vagyis szükség esetén automatikusan lép működésbe vagy old a 4x4-es hajtás, de csak 2H és 4H között.

Volkswagen

Volkswagen

Az új 10 fokozatú automata váltó kezelőszerve, és lesz a megszokott kapcsolású 4x4-es változat is – fotók: www.vwn-presse.de

Belső tér

A PanAmericana és az Aventura esetében a szériakivitel része a bőrhatású műszerfal elegáns kontrasztvarrással. A jármű prémium kategóriás piaci pozicionálása az ülések kialakításán, kárpitozásán és állíthatóságain szintén tetten érhető. Az első ülések felszereltségi szinttől függően több irányban elektromosan állíthatók. A duplafülkés hátsó üléssora is a méretbe szabható maximális komfortot nyújtja három személy számára.

A Style változat ülései ArtVelours huzatokkal, míg az Amarok PanAmericana és az Amarok Aventura egységesen bőrkárpitozású belső térrel rendelkezik.

Volkswagen

Volkswagen

Felsőkategóriás új belső tér – fotók: www.vwn-presse.de

Logikus kezelhetőség és maximális biztonság

A műszerfalat és a kezelőszerveket a funkcionalitás és tetszetős megjelenés párosa jellemzi. A középkonzol központi eleme a táblagéppanel, alatta billenőkapcsolókkal.

Összesen 30, ebből 20 új vezetéstámogató és aktív biztonsági megoldás került beépítésre, egy részük már a Crafterekből ismerős.

A műszerezettség már teljes egészében digitális, LCD-kivitelű. A Life kivitelnél 8 collos, a többi modellnél 12 collos a műszerfal, míg a középkonzol táblagépe 10, illetve 12 collos alapfelszereltségként. Az infotainmentrendszer hangerejét, valamint az összkerékhajtás beállításait forgó- és billenőkapcsolókkal működtethetjük.

A Harman Kardon audiórendszer a PanAmericana és Venture változatokhoz rendelhető opcióként. Mátrix fényszórók, innovatív LED-technológia alapfelszereltségként és "IQ Light" opcióként.

pick up

Az új LED-mátrix fényszóró – fotó: www.vwn-presse.de

A LED-mátrix fényszórók egyenletes fényerejű megvilágítást, nyugodtabb vezetést nyújtanak. Itt is bevezetésre került az automatikus tompított/távolsági fényszórókapcsolás (IQ Light), amikor szembejövő forgalom, közvilágítás vagy közlekedési lámpa van. A statikus kanyarfény széria.

Volkswagen

Volkswagen

Volkswagen

Teljesen új műszerezettség – fotók: www.vwn-presse.de

pickup

Az automatikus távolsági és tompított fény előválasztó kapcsolója – fotó: www.vwn-presse.de

Forrás: www.vwn-presse.de