A bor, a juh- és kecskesajt és a paradicsom meghatározzák az európai embereket, nem pusztán a velük kapcsolatban kialakult fogyasztási szokások, hanem a teljes előállítási folyamatuk miatt is.

juhsajt

A bor, a juh- és kecskesajt és a paradicsom meghatározzák az európai embereket – fotó: pixabay.com

A termékeket előállító ágazatok elkötelezettek a termőföld és az emberek kiránt, és a lehető legjobb minőségű termékeket kínálják

Ez a már meglévő európai szabályozásoknak köszönhető (a „termőföldtől az asztalig” és a Green Deal stratégiáknak), melyek a helyi előállító szervezeteket minőségi tanúsítványokkal látják el (például eredetmegjelöléssel és oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel), de annak az erőfeszítésnek is, amit a termelők és gyártók a környezet, a társadalom és a gazdaság fenntartása érdekében tesznek.

Az Európai Unió a világ egyik vezetőjévé vált a bor, a juh- és kecske tejtermékek és a paradicsom előállításában, ahogy azt a termelési, fogyasztási és exportadatok egyaránt bizonyítják.

Az európai agrár-élelmiszeripari ágazat célja, hogy a fenntarthatóságot illetően globális viszonyítási alappá váljon, mert akkor tanúsítani tudja, hogy felelős fogyasztás mellett az európai bor, juh- és kecske tejtermékek és paradicsom fogyasztása pozitívan járulhat hozzá a környezethez, a társadalomhoz és a gazdasághoz.


A három éves programot két ország, Olaszország és Magyarország valósítja meg

A Magyar Juh- és Kecsketejgazdasági Közhasznú Egyesület öt olasz borászattal és egy olasz paradicsomtermesztő szövetkezettel konzorciumban a 2022-2024 közötti időszakra vonatkozóan Európai Uniós támogatást nyert agrár-élelmiszeripari termékek (bor, juh- és kecskesajt, paradicsom) népszerűsítésére. A célzott hazai kampányok mellett számos más európai célországban is népszerűsítik a termékeket, mint Németország, Dánia és Svédország.

A program célkitűzése, hogy a fogyasztókat és a szakembereket tájékoztassa az európai bor, paradicsom és a juh- és kecske tejtermékek környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági fenntarthatósági jellemzőiről.

Emellett felhívja a figyelmet az európai bor, paradicsom és a juh- és kecskesajt minőségére és ízére, hogy ezzel növekedjen ezen termékek versenyképessége és fogyasztása.

juhsajt

Az Európai Unió a világ egyik vezetőjévé vált a bor, a juh- és kecske tejtermékek és a paradicsom előállításában – fotó: pixabay.com

Juh- és kecskesajtos falatkákat lehet kóstolni

A magyar nyitórendezvényre 2022. december 9-én került sor, ahol Dr. Kukovics Sándor az MJKKHE elnöke ismertette a program hátterét és a legfontosabb kihívásokat.

A program keretében számos kiállításon, vásáron, online és offline médiafelületeken is lehet találkozni a kampánnyal a projekt időtartama alatt, illetve 2022. december 15-én kóstolónapot is tartanak Budapesten az egyik forgalmas hipermarketben, amely során juh- és kecskesajtos falatkákat lehet kóstolni.

A projektről minden információ elérhető a program többnyelvű honlapján is: www.medwayseurope.eu.