Feladunk egy hirdetést és csodálkozunk, hogy semmi sem történik, napokon, heteken, vagy akár hónapokon keresztül, pedig meg mertünk volna esküdni rá, hogy 1-2 nap alatt elmegy az a berendezés, amit kínálunk. Ha ismerős az érzés, akkor mindenképpen érdemes tovább olvasnia, hiszen nagyon sokszor az apróhirdetés formája, tartalma, külalakja a hibás az érdeklődés hiányáért.

Érdemes pár percet komolyan foglalkozni a címmel – fotó: Agroinform.hu

1. Egy jó cím, félsiker.

Ezt talán nem is kell magyarázni, egy jó cím felkelti az érdeklődést, megteremti a kezdő kapcsolatot, eladja a terméket. Sőt, egy hirdetési oldalon keresni néha olyan, mintha az ember tűt keresne a szénakazalban. Ennek megoldására kerültek kifejlesztésre az egyre pontosabb kereső opciók, amik szűrőként működve csupán azt mutatják meg nekünk, amire tényleg szükségünk van. De amennyiben egy hirdetés címe nem pontos, az eladni kívánt terméket nem mutatja be megfelelően, illetve általános, vagy nem tartalmaz fontos információkat, nincs az a kereső, ami kibogozza helyettünk. A címben igyekezzünk röviden, tömören, célratörően megjeleníteni az eladni kívánt terméket, hogy a vevő egyetlen szó beírásával is ráakadhasson.

Gondosan válasszuk ki a kategóriát – fotó: Agroinform.hu

2. Pontosan mit akarunk eladni?

Minden hirdetés feladásának egyik első lépése, hogy meghatározzuk, az eladni kívánt termék milyen kategóriába tartozik. Az ilyen szolgáltatásokra specializálódott weboldalak igyekeznek lefedni minden felmerülő lehetőséget, a hirdető pedig azzal, hogy kiválasztja a megfelelő termékkategóriát, természetesen az oldal nyújtotta opciók keretein belül, már hatalmas előnyre tehet szert a figyelmetlenebb versenytársakkal szemben. Hiszen, amennyiben egy vásárló egy adott terméket keres, a kulcsszava, kategorizált keresés számára a legegyszerűbb. Ennek megfelelően érdemes gondosan kategorizálni a hirdetéseket és igyekezzünk kerülni az egyszerűbb, de túl vegyes „Egyéb” kategóriát.

Ha ismerjük és használtuk is a gépet, írjunk a saját tapasztalatokról is – fotó: Agroinform.hu

3. Írjunk… bátran.

A leírás az legyen leírás, ne pedig félvállról odadobott mondatszerűség, vagyis tiszteljük meg a vásárlót azzal, hogy részletes információt adunk a termékről. Legalább ennyire fontos, hogy saját tapasztalatokkal is kiegészítsük mondandónkat, hiszen egy üzlet alapja a bizalom és mindenképpen jó benyomást kelt, ha leírjuk hogyan működött nálunk az eladni kívánt berendezés és miért akarunk megválni tőle. Nagyon fontos, hogy a pozitív tulajdonságok mellett őszintén beszámoljunk az esetleges negatív észrevételekről is, senkinek nem hiányzik egy telefonos, majd személyes, esetleg bírósági csörte, hogy akkor most kinek is van igaza. Ugyancsak fontos szem előtt tartani, hogy egy

letisztázott hirdetés = megbízható hirdetés,

vagyis ügyeljünk a helyesírásra, hirdetésünk legyen rendszerezett, könnyen olvasható, így termékünkről és rólunk is pozitív kép alakul ki. Figyeljünk arra is, hogy az internet kultúrájában elterjedt és elfogadott megállapítás, hogy a csupa nagybetűvel írt megszólalások kiabálást, agressziót szimbolizálnak. Ennek fényében nézve egy csupa nagybetűvel írt hirdetés tolakodó, esetleg visszataszító is lehet. Hogyha a vásárló az oldalra lépett már keres, szükségtelen csupa nagybetűkkel felhívni magunkra a figyelmét, mert lehetséges, hogy pont ellentétes hatást érünk majd el.

Egy berendezés adás-vételét lényegesen könnyebb nyomon követni – fotó: Agroinform.hu

4. A kevesebb több.

Hányszor hallottuk már ezt, és hányszor nem foglalkozunk vele. Egy hirdetésben érdemes egyetlen berendezést ajánlani, de azt részletesen bemutatva. Ha áruba bocsátunk egy terméket, gondolkodjunk a vásárló fejével és próbáljuk az ő szemével nézni termékleírásunkat. Ha egymás mellett szerepel kettő, három vagy még több berendezés, átláthatatlanná, pontatlanná teszi a hirdetést. Ami pedig sokkal zavaróbb lehet, ha egy telefonhívás nagy része arról szól, hogy akkor most ki, melyik gépre is gondol pontosan, főleg ha a hirdetésben szereplő gépek fele már elkelt.

Nemcsak a kép mennyisége, a minősége is számít – fotó: Shutterstock

5. Legyünk képben.

Arról már ejtettünk szót, hogy mennyire fontos szerep jut a hirdetésben szereplő fotóknak. Amit hangsúlyozni szeretnénk, hogy kép nélkül ne is adjunk fel hirdetést! Olyan világban élünk, amikor már megszoktuk, hogy a neten keresztül minden információ elérhető egy-egy termékről. Ha manapság már virtuálisan próbálhatunk ruhákat, tesztelhetünk technikai berendezéseket, vagy online nézhetünk bemutatókat egy-egy megvásárolni kívánt eszközről, akkor miért gondolnánk, hogy jó minőségű képek nélkül bárki is kattintani fog hirdetésünkre. Tehát sok, részletes, jó minőségű… ezek legyenek a vezényszavak, amikor a „képek feltöltése” részhez érünk.

+1 Osztani ér.

Egy hirdetési oldal alapvetően alkalmas arra, hogy a célközönség és az eladó összetalálkozzon, de lássuk be, hogy minél több felületen jelenik meg a hirdetésünk, annál több személyt ér el. Ez hatványozottan igaz, hogyha a közösségi oldalon hozzánk hasonló érdeklődésű személyekkel állunk kapcsolatban, hiszen ebben az esetben nagy rá az esély, hogy az eladni kívánt termék olyan ismerősünkre talál, akivel személyesen ritkán tartjuk a kapcsolatot. Valamint ilyenkor is fennáll az ismerős-ismerőse lehetőség, ami mindenképp megkönnyíti a dolgunkat, így igyekezzünk a feladott apróhirdetést megosztani a közösségi oldalakon is.

Esetleg ha úgy érzi, hogy valamelyik hibát Ön is elkövette apróhirdetésében, és van szabad 10 perce, pár kattintással akár orvosolhatja is azt a siker érdekében. Ha pedig valahol elakadna, bátran hívja segítőkész kollégáinkat a +36 20 477 5467 telefonszámon, vagy küldjön e-mailt az ugyfelszolgalat@agroinform.com címre.