Az ukrajnai háború óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben – a Lidl schleswig-holsteini fiókja csak felnőtteknek árulta a terméket egy ideig (Merkur).

Így néznek ki a polcok az üzletekben:

Németországban több üzletben két literben maximalizálták a megvásárolható étolaj mennyiségét.

Annak érdekében, hogy minden család valóban csak két üveg étolajat vásároljon, az üzlet korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak 18 éven felüliek vásárolhatták meg. Ezzel azt akarták elkerülni, hogy a szülők külön, a gyerekeiket is elküldjék étolajat venni.

Az intézkedés felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését.

Egyre kevesebb az étolaj

A szupermarketek olyan stratégiákat keresnek, amelyekkel az emberek vásárlási szokásait meg lehet változtatni valamelyest. Az Aldi például az étolaj mellé a polcokra írt megjegyzésekkel szólította meg vásárlóit, hogy csak akkor vegyenek olajat, ha szükség van rá, ne azért, mert mindenki ezt csinálja.

Indexkép: Shutterstock