A kellemes V8 dübörgés helyett be kell érni némi halk zúgással, de a teljesítményre, kényelemre és strapabírása nem lehet panasz. Sőt, japán mintára új vészfunkciók is napvilágot láttak. Az értékesítés 2022-től indul.

Meglévő alapokon

Az F-150 pickup elektromos változata kívül csak minimálisan változott, csak az új első- és hátsólámpák, valamint a minimális hűtésigény miatt majdnem zárt hűtőrácsozat jelent különbséget. Az akkucsomagok az alváz keretben kaptak helyet, míg a töltőkábel-csatlakozó logikusan a jobb hátsó kerék elé, az eredetileg üzemanyag-betöltő fedele mögé került beépítésre.

Ford F-150 Lightning, azaz villámlás

A duplafülkés platója 5 láb és 5 hüvelyk hosszú, vagyis 1650 mm. A megengedett össztömege 3825 kg, a kétmotoros változat – egy motor az első kerekekhez, egy motor a hátsókhoz – 563 lóerős és 1051 newtonméteres, amivel 4 (!) másodperc alatt katapultál 96 km/órára, megszégyenítve a V8-as benzineseket is.

Természetesen az F-150 Lightning nem erről szól. A kétmotoros változat valójában állandó 4x4-nek felel meg, de országúton, vagy autópályán egyenletes tempóban elég a hátsó meghajtás is. A hatótáv széria akkucsomaggal 368 km, az opcióssal már elérheti a 480 kilométert is. Az egymotoros, csak hátsó meghajtású modellnél valamivel nagyobb hatótávot ígérnek. A hasznos teherbírást nagy szilárdságú, időtálló alumínium karosszéria alkalmazásával igyekeztek növelni (kompenzálva az akkumulátorok tömegét), amit a katonai járművekből vettek át.

Ford F-150 Lightning, a strapabíró pickup

A teherbírás 900 kilogramm, a vontatókapacitás azonban 4,5 tonna. Összehasonlításképpen a benzines vagy dízel változatoknál 738-1417 kg között alakul a teherbírás. Az elektromos Ford Lightning változatnál széria az alsó motor- és akkuvédelme, mechanikai sérülésekkel és vízzel szemben. A folyadékos hűtőrendszer kettős, külön-külön az első és hátsó motorhoz. Összesen négyféle üzemmód közül választhatunk: normál, sport, terep és vontatás.

Két motor, középen az akkuegység

Komplett mobiliroda

A fülkében a már megszokott, jól bevált megoldásokkal is találkozhatunk, mint például a forgatható laptopasztalka és 180 fokban hátra dönthető első üléstámlák a pihenéshez. Ami merőben új, egy 15,5 colos központi táblagép munkához kommunikációhoz, ügyintézéshez, egy komplett mobiliroda.

Opciósan rendelhető, a Co-Pilot360, ami a gépkocsi közvetlen környezetét mutatja, figyeli, maximális biztonságot nyújt a közlekedésben és parkoláskor. A BlueCruise is opció, ez már automatizált közlekedés (egy lépéssel közelebb az autonóm üzemmódhoz), amely mintegy 160 ezer kilométernyi úthálózaton elérhető – de szigorúan csak az Egyesült Államokban – és szoftverét folyamatosan frissítik. Ez ne tévesszen meg senkit, a gépkocsivezetőnek – akárcsak a Teslában – folyamatosan a kormány mögött kell ülnie, ha nem, vagy közben alszik nagyon komoly büntetésre számíthat! Ez még nem önvezető gépkocsi.

Komplett mobiliroda

Az elektromos meghajtásnak további előnye munka- és szabadidő vonatkozásban, hogy az eredetileg asztalnyi (volt) motorháztető alatt egy 400 literes, zárható csomagtér került kialakításra, ahová 180 kilogrammnyi cuccot pakolhatunk és elektromos csatlakozók is beépítésre kerültek. A széria kivitelnél 2400 wattnyi, míg a Lariat és Platinium felszereltséghez már komoly, 9,6 kilowattnyi elektromos fogyasztót is kapcsolhatunk, így erdőn-mezőn vagy építési területen sem gond az áramellátás. A plató végén szintén van egy 2,4 kilowattos csatlakozó.

Elektromos áramellátás elöl és hátul is

A FordPass alkalmazás okostelefonon figyelmeztet minket, ha a töltöttség 33 százalékra csökkent, hogy munka után még haza is tudjunk jutni, vagy legalábbis a legközelebbi gyorstöltőig.

Töltés villámgyorsan

Köztéri, 150 kilowattos, egyenáramú gyorstöltővel 10 perc alatt 86 kilométernyi hatótávot tudunk elérni a nagyobb akkucsomag esetén is, míg 15 százalékról, 80 százalékig 41 perc alatt tölthető fel az akkucsomag. Otthoni, 240 voltos, 48 amperes töltés esetén 10-13 óra szükséges a teljes feltöltéshez. A Ford jelenlegi töltőhálózat-alkalmazása 63 ezer töltőállomást tartalmaz az USA területén.

Töltőcsatlakozó a volt üzemanyag-betöltő helyén

Az F-150 Lightning-hez felszereltségtől függően számos aktív biztonsági opció lesz elérhető, mint például a már ismert adaptív tempomat, sávfigyelő, holttérfigyelő, aktív vészfék, táblafelismerő, keresztirányú forgalomfigyelő, stb. Továbbá különböző felnik és abroncsozás is választható lesz.

Vételár

Az induló vételár még magyar mércével is kedvező, nettó 39 974 dollár, vagyis napi árfolyamon ez 11 367 000 forintnak felel meg. A csúcsverzió ellenben már kint is drága, 90 ezer dollár, azaz 25 560 000 forint.
A Ford F-150 Lightning egyik fontos erénye, hogy japán mintára, katasztrófa-helyzetben szükség áramforrásként is használható, vagyis betáplálást biztosíthat otthonunk számára, feltéve, ha az elektromos rendszerünk ennek megfelelően lett kiépítve.

Ha még több hír szeretnél autókról, pickup-okról, keresd fel a Gépészet és a 4x4 rovatot!


Forrás: www.media.ford.com