Jövőre 30 százalékról 50 százalékra szeretnék növelni a magyar fogyasztók körében a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy ismertségét. Dr. Simon Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója azon a díjátadó gálán beszélt minderről, amelyen újabb kilenc cég több mint 20 terméke kapta meg a jogot a védjegy viselésére.

Simon Péter úgy nyilatkozott, hogy a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy rendszerének fenntartására az idén mintegy százmillió forintot költöttek, jövőre azonban ennél többet kívánnak e célra fordítani.


A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium 1998-ban alapította a Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, melynek létrehozása számos célt szolgál.
Kiemeli, és a többi terméktől hangsúlyosan megkülönbözteti azokat a termékeket, amelyek magas minőségi követelményeknek tesznek eleget.
Tájékoztatja, és egyúttal védi a fogyasztót: a KMÉ, mint kiemelt minőséget tanúsító, megkülönböztető minősítő jel, tájékoztatást ad a vevőnek a vásárlási döntésnél arról, hogy a termék ellenőrzötten kiváló minőségű, megbízható, és hogy ezért nemcsak a gyártó, hanem a tanúsító szerv is felelősséget vállal.
Ösztönzőleg hat a minőség fejlesztésére. A védjegy használata nyújtotta piaci előnyök ösztönzik a gyártókat a tudatos minőségpolitikára, a minőség folyamatos kontrollálására és fejlesztésére.
Hozzájárul az általános fogyasztási kultúra fejlesztéséhez. Egy megkülönböztető termékminősítő jellel tudatosan növelhető a vevők igényszintje a termékekkel szemben, s ez erősíti a vállalatok piaci orientációját és a vevőcentrikus vállalati magatartás irányába hat.
A KMÉ védjegy a fogyasztók számára érték, hiszen a tanúsító szerv évente, független laboratóriumokkal végzett vizsgálatokkal garantálja az állandó biztonságos, magas minőséget az előállítás teljes folyamatában. (www.kme.hu)