Igazgató úr, miért van szükség a fogyasztásösztönző kampányra?

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara jól ismerte fel, hogy a gombatermékeket érdemes és kell is népszerűsíteni, hiszen mi is úgy látjuk, hogy ebben a termékkörben óriási, eddig még kihasználatlan lehetőségek vannak. A gombaféleségek is azon termékek közé tartoznak, amelyek – és ez meggyőződésünk – nagyobb mennyiségben kelhetnének el a jelenlegi szinthez képest. Tudjuk azt, hogy a termékek megfelelően sikeres értékesítésének alapfeltétele, hogy megfelelő marketing, reklám álljon mögötte.


Azt gondolom, hogy az ilyen típusú kampányok, összefogások jól szolgálják azt, hogy felhívjuk a vásárlók, fogyasztók figyelmét arra, jelen esetben a gombára, hogy érdemes zöldségeket és gyümölcsöket minél nagyobb mértékben fogyasztani. Talán tudunk még hasznos elkészítési tippeket is adni a minél sokrétűbb felhasználás vonatkozásában. Ha ez a misszió sikeres lesz, akkor a mostaninál nagyobb értékesítési mennyiségeket érhetünk el, amely nem csak a kereskedelmi láncoknak, és a termelőknek pozitív dolog, hanem a fogyasztóknak is, hiszen a gombafogyasztásnak számtalan pozitív élettani hatása van a szervezetünkre.

Önök mindig is törekedtek arra, hogy magyar termékeket kínáljanak a polcaikon, nem csak azért, mert magyar tulajdonról van szó, hanem mert ezzel is hozzájárulnak a magyar mezőgazdaság fejlődéséhez.

Valóban így van, kutya kötelességünknek tartjuk magyar élelmiszerláncként a magyar termelőket maximális mértékben támogatni. Ezt nyilván akkor tudjuk hatékonyan megtenni, ha minél nagyobb részarányban magyar termékeket árusítunk. Többféle módon igyekszünk a minél nagyobb magyar terméktartást elérni. Képesek és hajlandóak is vagyunk regionális megállapodásokat kötni, vagyis nálunk nem alapfeltétel az, hogy az egész áruházláncunkat egy-két beszállító lássa el a különböző termékekből, hanem szeretnénk, ha minél több kistermelő is becsatlakozna hozzánk.

Fodor Attila: "Akkor tudjuk a magyar termelőket támogatni, ha minél nagyobb részarányban magyar termékeket árusítunk" – fotó: Agroinform.hu

Nyilván, számunkra is elsődleges az, hogy jó minőségű portékát tudjunk a vásárlóink számára felkínálni. Több mint öt esztendeje indítottuk útjára az őstermelők, kistermelők számára a Gazdavonal szolgáltatásunkat. Az ingyenesen hívható zöld számunkon jelenthetik be az eladásra kínált terményeiket. Az átvett áru ellenértékét azonnal kifizetjük, úgy gondolom, hogy ez óriási segítség lehet a számukra.

Említette, hogy több, mint öt éve indították el ezt a programjukat. Milyen eredménnyel?

A program bejelentésekor nagyon nagy volt az érdeklődés, de azt tapasztaljuk, hogy a lelkesedés kicsit alábbhagyott az utóbbi időben. Várjuk tehát a további érdeklődőket, beszállító partnereket. Érdemes megemlítenem, hogy az önkormányzatok által szervezett termelőprogramokat is segítettük, hiszen az így megtermelt zöldségek, gyümölcsök piacra jutását is támogattuk.

Milyen beszállítói követelményeknek kell megfelelniük az érintetteknek? Nyilvánvalóan az élelmiszerbiztonsági szempontok meghatározóak…

Szerintem egyáltalán nem nehéz a beszállítói követelményeinknek megfelelni. Nekünk, kereskedőként a vásárlóink szempontjait kell messzemenőkig szem előtt tartanunk. Nekünk csak a jó, kiváló minőségű termékeket szabad a polcra helyeznünk, sosem szabad a minőség tekintetében megalkuvónak lennünk. Az üzleteink zöldség-gyümölcs ellátását nagyban megkönnyíti az elmúlt évben átadott szegedi zöldség-gyümölcs nagybani piac, ahol nagyon sok termelővel sikerült kapcsolatot kialakítani. Az említett termékféleségek vonatkozásában erős lábakon állunk, de ettől függetlenül örömmel fogadjuk újabb partnerek jelentkezését is.