A STEYR Plus traktorok új modelljei számos fejlesztéssel érkeznek, amelyek célja a mezőgazdasági munka hatékonyságának és a kezelő kényelmének növelése. Az új modellek erőteljesebb motorokkal, fejlett hidraulikus rendszerekkel és modern vezetőfülkével rendelkeznek.

A STEYR® Plus traktorok most kétféle váltóval és bővített felszereltséggel érhetők el, hogy pontosan megfeleljenek az egyéni igényeknek

A Plus traktorcsalád tavaly debütált az S-Control II váltóval, amely 40 km/h sebességre képes és 24 előre- illetve 24 hátrameneti fokozattal rendelkezik, kétfokozatú powershift rendszerrel. A három legnagyobb modell – a 100, 110 és 117 lóerős 4100, 4110 és 4120 – mostantól elérhető elektrohidraulikus powershuttle váltóval is (12 előre és 12 hátrameneti fokozattal). Ez az új váltó kifejezetten a homlokrakodót használó gazdák igényeire lett szabva, és elektronikus irányváltóval gyors, de egyenletes irányváltást tesz lehetővé.

Új powershuttle specifikáció

A 12F/12R powershuttle váltóval szerelt traktorok mechanikus vonóerő-szabályzással rendelkeznek. 2025 végétől elérhető lesz az elektromos automata kormányzás is, amely megkönnyíti a szántóföldi munkát és pontosabb párhuzamos áthaladásokat biztosít. Az opcionális telematikai csomag kétirányú, valós idejű adatkommunikációt tesz lehetővé.

A Plus traktorokra jellemző közös felszereltség – váltótípustól függetlenül – magába foglalja a LED munkalámpákat, a 130 literes megnövelt üzemanyagtartályt, valamint a 75 mm-rel magasabb hasmagasságot, amit a 420/85 R38 méretű hátsó abroncs segít elérni (480 mm teljes hasmagasság). A „fék-kuplung" funkció lehetővé teszi a hajtás megszakítását kizárólag a fékpedálok használatával, ami különösen hasznos rakodási munkáknál.

A megengedett össztömeg 7,7%-kal, 7,0 tonnára nőtt, ami nehezebb szállítmányok mozgatását is lehetővé teszi, míg az új, nagyobb teljesítményű hidraulikaszivattyú 82 l/perc olajáramot biztosít a nagy igénybevételű hidraulikus eszközökhöz. További fejlesztések között szerepel a megnövelt hátsó emelési kapacitás (4.400 kg-ról 4.700 kg-ra), valamint az új, nedves tengelykapcsolóval szerelt első TLT-csomag, amely csökkenti a karbantartási igényt. Az opcionális integrált első függesztés kompatibilis az új Class 1.5 HD első tengellyel, amely gyorsabb kormányzási reakciót biztosít.

Alap váltóspecifikáció

Az eredeti 24F/24R HiLo váltóval rendelkező modellek elektronikus vonóerő-szabályzással érkeznek, amely precízebb munkagéphasználatot tesz lehetővé, valamint Auto PTO funkcióval, amely automatikusan kapcsolja be vagy ki a TLT-t a hátsó függesztőkar magasságának függvényében. A fülkekényelem mechanikus rugózással és opcionális hidraulikus automata kormányzással egészül ki. A változtatható kormányszög-rásegítés javítja az első kerekek kormányzási szögének beállítását.

Új homlokrakodó opció

Az új S635 homlokrakodó a frissített 4100-4120 Plus Powershuttle modellekhez készült, és azok méreteit, funkcióit, valamint teljesítményét tükrözi. Maximális emelési magassága 3,8 méter, teherbírása 2.098 kg. A rakodó gyárilag is rendelhető, de kérhető előkészített változatban is, alvázzal és hidraulikacsomaggal, melyet a kereskedő szerel be.

Az S635 konstrukciójának egyik fontos újítása az eszközcsatlakozási pont hátrahúzása, amely optimális súlypontot biztosít a traktor-rakodó kombináció számára, javítva a munkastabilitást. A rakodókar ívelt kialakítása jobb rálátást nyújt, míg az önszintező mechanizmust a kar alá helyezték, a hidraulikacsöveket pedig a kar belsejében vezették el, így védve azokat a sérülésektől.

Az S635 felszereltsége tartalmazza az automatikus traktorcsatlakozást, a gyorscsatlakozós hidraulikablokkot biztonságos tárolóhellyel, harmadik körhöz szükséges elosztószelepet, eszközszintezőt, rugózott lengéscsillapítást és Euro-típusú csatlakozófejet. Opcionálisan kérhetők rakodókeretre szerelt sárvédők is. Az új, nagy kapacitású kúpos kanál gyors és teljes kiürítést tesz lehetővé, a kopásálló kanálél pedig megfordítható, ha az elülső éle elhasználódik.

Forrás és indexkép: CNH